Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa lx 125


cram1960

Aanbevolen berichten

Ik ben terecht gekomen op jullie website nadat ik vorige week een tweedehands  Vespa LX 125  Bj 2011 heb aangekocht van mijn buren en ik deze louter wil gebruiken als hobby.

Ik ken totaal niks van Vespa maar zie dat jullie als forum wel heel goed op de hoogte zijn. Daarom richt ik mij tot jullie.

Op dit moment zakt de moed voor Vespa in mijn schoenen. Door het feit dat ik er niks van ken heb ik een grote miskoop gedaan, volgens de uitleg die ik overal op internet vind is de Vespa waardeloos en had ik mijn geld beter in de gracht gegooid. Er is namelijk maar 1 blauwe sleutel bij, de bruine mastersleutel ontbreekt. Mijn buren hebben alles afgezocht maar vinden nergens de bruine sleutel,ze denken die ooit kwijt te zijn geraakt.

Uren opzoekingen op internet leert me dat men de bruine mastersleutel o.a. nodig heeft om een blauwe te kunnen bijmaken dus ik geraak nooit aan een reservesleutel, maar wat nog ERGER en BELANGRIJKER is wat ik online heb gelezen, is dat als men ooit een elektronische panne heeft de dealer de  BRUINE sleutel nodig heeft om herstellingen te kunnen uitvoeren, met andere woorden mijn Vespa is waardeloos en goed voor de schroothoop.

De dealer zou dit kunnen oplossen lees ik,  door CPU, sloten, sleutels enz.. te vervangen wat zou neerkomen op een bedrag tussen  € 400 en  € 600.

Ik zal dus niet gerust zijn om  ooit met deze Vespa te rijden, alleen al de gedachte dat er bepaalde herstellingen bij panne of handelingen niet meer uitgevoerd kunnen worden door het ontbreken van deze bruine master sleutel, of is er een beetje hoop?

Link naar reactie

Wees zuinig op deze sleutel, er zijn bedrijven die deze sleutel kunnen klonen. Je moet dat wel een reserve sleutel kopen met chip.

Als je de zoekterm "vespa cut transponder" gebruikt kom je wel verder.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...