Peter. Geplaatst: 18 september 2018 Delen Geplaatst: 18 september 2018 Na het uitkuisen van de luchtfilter en vervangen van de bougie (champion rl82c uit en NGK B7HS in) hapert de motor bij het optrekken en gasbijgeven. Stationair lijkt me er geen probleem, net zoals op het moment dat ik bv boven op een brug kom en de motor geen extra kracht moet geven. Luchtfilter al eens er uit gehaald en terug ingevezen, acceleratiesproeier er uit en schoongemaakt. Bougie nog niet terug gewisseld omdat de motor nog warm was en ik niet weet of dat het aangewezen is om een koude bougie in een warm blok te schroeven. Link naar reactie
Peter. Geplaatst: 18 september 2018 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2018 Oude bougie Nieuwe na 50km Link naar reactie
cee Geplaatst: 19 september 2018 Delen Geplaatst: 19 september 2018 hoe oud is uw px? sommige van de +- bouwjaar vanaf 2010 modellen hebben een ontsteking met kleine spoeltjes en een fiche aan de bobijn ipv de gekende rood-wit-groen-groen aansluiting.deze werken om de 1 of andere reden idd enkel met die champion bougies of een ontstoorde ngk bougie. niet allemaal maar heb er toch zo een tiental geweten. probeer eens met een BR7hs als je dat type ontsteking hebt Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 19 september 2018 Delen Geplaatst: 19 september 2018 Wat voor benzine heb je er in gegooid? Ik merk met mijn P200E echt dat deze hort en stoot en niet lekker oppakt bij goedkope supermarktbenzine van bijvoorbeeld de intermarché. Op V-Power of andere benzine van een fatsoenlijk merk loopt deze nog het beste. Link naar reactie
Peter. Geplaatst: 19 september 2018 Auteur Delen Geplaatst: 19 september 2018 @cee straks de oude ongestoorde er terug in @pdvd dacht ik ook even aan met uw reisverhaal in gedachte maar heb laatst bij Q8 getankt en daarvoor bijna altijd bij Shell Link naar reactie
Peter. Geplaatst: 19 september 2018 Auteur Delen Geplaatst: 19 september 2018 6 uren geleden, cee zei: hoe oud is uw px? sommige van de +- bouwjaar vanaf 2010 modellen hebben een ontsteking met kleine spoeltjes en een fiche aan de bobijn ipv de gekende rood-wit-groen-groen aansluiting... . probeer eens met een BR7hs als je dat type ontsteking hebt Bj 2016 dus met de nieuwe ontsteking... Ik had bij SIP de B7HS gekocht na me al wat in te lezen in de topics rond de SIP road 2 en er niet bij stilgestaan dat ik een bougie met resistor nodig had, gewoon gecopypasted en besteld. Heb dus een B7HS, B8HS en een L82c op niet ontstoorde bougies op overschot . Ben je van regio Antwerpen noord kan je ze komen halen aangezien ik er toch niks mee ben. @cee als ik je tegenkom heb je een pintje tegoed! Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 21 september 2018 Delen Geplaatst: 21 september 2018 Een ontstoorde bougie? wat is daar de meerwaarde van? Volgens mij rijdt ik zelf met een 8 rond met een sip road 2. Link naar reactie
Peter. Geplaatst: 21 september 2018 Auteur Delen Geplaatst: 21 september 2018 14 minuten geleden, pdvd zei: Een ontstoorde bougie? wat is daar de meerwaarde van? Volgens mij rijdt ik zelf met een 8 rond met een sip road 2. Blijkbaar kunnen de cdi’s van de “moderne” px’en niet tegen niet ontstoorde bougies. Na het plaatsen van de ontstoorde waren de problemen voorbij Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 21 september 2018 Delen Geplaatst: 21 september 2018 Vandaag es uitgetest op een PX 125 van maart 2015 met China ontsteking en 177 Pinasco Magny Cours: B9ES en BR9ES gaan allebei perfect (als een speer ). Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 22 september 2018 Delen Geplaatst: 22 september 2018 cdi's van moderne px'en... en als je nou op een oude P een moderne cdi hebt zitten... ;) Maar wel of geen ontstoorde dus? Mijne loopt okay maar toch... Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 22 september 2018 Delen Geplaatst: 22 september 2018 Op jouw P zit welliswaar een nieuwere CDI, maar niet dé recentste voor de laatste Chinese vliegwielen (met een kleinere binnendiameter), Pim. Ik betwijfel Cee’s ervaringen en expertise zeker niet. Ongestoorde bougies kunnen idd een nefaste invloed hebben op bepaalde elektronische componenten (injectiesturing, motorcomputers, etc...), Mogelijk ook de recentste cdi’s? Mijn ervaring is dat de vastgeintegreerde bougiekabel van inferieure kwaliteit is (slap, makkelijk beschadigd (verlies), en vooral veel te kort (zeker cilinderkop met centrale bougie). Door de kleinere diameter is de stator overigens ook niet compatibel met lichtere vliegwielen. Link naar reactie
Peter. Geplaatst: 22 september 2018 Auteur Delen Geplaatst: 22 september 2018 Als de nieuwe bougies aankomen en deze geen problemen geven dan ben ik zeker dat het effectief aan het ontbreken van de resistor ligt. Ik ben inderdaad ook niet onder de indruk van de vaste bougiekabel. Met de catalysator in de weg heb je inderdaad geen centimeters over. Dat zal wel beteren als ik er helemaal uit ben over wat ik met de uitlaat ga doen. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 22 september 2018 Delen Geplaatst: 22 september 2018 3 uren geleden, Peter. zei: Dat zal wel beteren als ik er helemaal uit ben over wat ik met de uitlaat ga doen. Zo snel mogelijk eraf! Absoluut nefast voor de koolstofopbouw in de ontbrandingskamer. Asap een BGM Bigbox Touring erop, sproeierkes aanpassen en je hebt een andere scooter. Link naar reactie
Peter. Geplaatst: 22 september 2018 Auteur Delen Geplaatst: 22 september 2018 2 uren geleden, Frederik9111 zei: Zo snel mogelijk eraf! Absoluut nefast voor de koolstofopbouw in de ontbrandingskamer. Asap een BGM Bigbox Touring erop, sproeierkes aanpassen en je hebt een andere scooter. Ben er nog niet volledig uit of dat het de Bigbox of de road 2.0 wordt. Bij de road 2.0 sproeier gemiddeld +2 groter, eventueel mengbuis be3 en bougie BR8HS. De info van op dit forum en het www voor de Bigbox heb ik nog niet samen gepuzzeld of gebruik ik dezelfde setup? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.