Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aankoop oldie


Danny_spl

Aanbevolen berichten

Goede avond,

Mijn naam is Danny en ben al langer liefhebber van oudere Vespa's, echter helemaal geen kenner, was ook niet echt aan de orde keek er gewoon graag naar, het geluid van het motortje en de 2-takt geur  maken het af:). Een paar maand geleden kruisten er echter 2 mijn pad :wub:maar waren niet te koop, nu wel! De blauwe is van 1962 en de beige van 1965. ze zijn allebei volledig gerestaureerd en de motors zijn volledig gereviseerd en hebben sindsdien amper een 30-tal km gereden. Heb met beiden gereden en de beige spreekt mij het meest aan. Ik heb echter geen idee wat de waarde is, kan iemand mij een richtprijs geven?

Alvast bedankt,

41611719_724498414570994_7424543495957774336_n.jpg

WP_20180917_004.jpg

WP_20180917_005.jpg

WP_20180917_006.jpg

WP_20180917_007.jpg

WP_20180917_008.jpg

WP_20180917_009.jpg

WP_20180917_011.jpg

41555926_322520721635128_3150024938685988864_n.jpg

41572334_379029319588845_5115530130864734208_n.jpg

Link naar reactie

TIP: ofwel laten staan ofwel binnenpakken als de verkoper er 100€ aan toesteekt...  Als je zelf de verkoper bent: terug in de gele camion laden :o)

Zoek even 'curry' via de zoekfunctie.  Aan de "klassieke intro" van je bericht te lezen, weet je zelf wel waar de klepel hangt.

 

N

 

 

 

Link naar reactie

FYI,

Ben geen verkoper, ben volkomen leek op dit vlak, verder ben ik gewoon op zoek naar informatie en eventueel een beetje goede raad. Ik dacht dat dit soort fora de juiste plaats was. Wat mijn "klassieke intro" betreft  zie ik niet goed hoe ik het anders kan verwoorden. Morgen heb ik een afspraak en ga ik hem normaliter kopen. Snap dan ook U reactie en insinuaties niet !? De "gele camion" is inderdaad van de verkoper en zal hem moeten van de kust naar Brussel brengen, als dat toch zo belangrijk is! Ben sinds vandaag lid hier, kan niet zeggen dat ik mij welkom voel!

 

Link naar reactie

Voor je morgen koopt , neem de goede raad van N!Ce ter harte , en zoek inderdaad even op curry , en hou uw centjes in uw spaarpot , tot je je een beetje beter geïnformeerd hebt en ga dan terug op zoek

En voor nu zo ver mogelijk uit de buurt van deze verkoper blijven ;)

 

val vooral N!Ce niet aan hij heeft als je echt beweerd van goeder trouw te zijn het beste met u voor , het probleem is dat post zoals de uwe hier elke week wel minstens 1 keer verschijnt , en jij heb nog geluk dat je de vraag stelt voor je koopt de andere post die we hier vaak zien verschijnen is van de personen die reeds gekocht hebben en dan later  niet zo tevreden zijn met hun impulsieve aankoop 

grtz sidvespa

Link naar reactie

Geeft al beter gevoel :) mijn volgende vraag was waarschijnlijk in de aard van "wat is de juiste verhouding voor 2-takt". Wat de verkoper betreft, hij is een persoonlijke vriend en is beide vespa's gaan ophalen is Charleroi, waar ze deel uitmaakten van een collectie van 3 + eentje met sidecar en een Fiat 500 (Oldtimer), voor een andere kennis en zijn vrouw, deze konden blijkbaar niet overweg met  "handschakelen" daar staan ze dus sinds mei in de garage, we hebben ze gisteren buitengehaald, banden bijgepomp, paar minuten choke en weg waren we. Wou een filmpje toevoegenmaar lukt niet, is waarschijnlijk te zwaar. Diene gelen camion is dus van onze vriend en zou hem inderdaad van de kust naar Vlezenbeek moeten brengen.

Link naar reactie

Als je echt zo veel geld wil uitgeven staat er hier op het forum een andere scooter te koop die mogelijk iets minder blinkt en iets minder flashy is maar wel unieker , betrouwbaarder , goedkoper , en volgens mij eentje waar ( als je hem niet pere totale  rijd ) uw geld nog van gaat terug krijgen 

 

ps , iemand die 3 dezelfde Vespa's verkoopt en dan nog een zelfde met zijspan , geloof me vrij inport uit Vietnam , Indonesië 

volgens mij is uw vriend niet zo een goede vriend als hij u daarvoor nog eens 4500 euro wil lichter maken of hij is zelf zwaar in de zak gezet 

grtz sidvespa 

Link naar reactie

Mmm , zoek eens hier op dit forum wat er allemaal te koop staat ,

ken de verkoper persoonlijk en ook de scooter ,na mijn vorige Posts zal je mogelijk denken dat het hier ook een complot is om een scooter te verkopen maar andere forum leden zullen mij denk ik wel bijtreden in mijn reacties hier op deze topic 

Link naar reactie

Ik zelf krijg op fb waar ik ook in bepaalde groepen zit aanbiedingen om Vespa's rechtstreeks daar te kopen 

1400 euro verzending inbegrepen als ook nog de kleur te kiezen die ik zelf wil , 

dus moet je niet vragen wat deze heren die ze hier verkopen er op verdienen en zij weten goed genoeg dat de Vespa's daar naar hun normen hersteld worden dus lees zo goedkoop mogelijk 

grtz sidvespa

Link naar reactie

Ben hier om bij te leren en ga ervan uit dat wanneer dit forum bestaat sinds 2001, of zo als ik het juist heb, dat het wel betrouwbaar is, en als ik hier iets koop "dan zijde van mij ook  nog  ni vanaf" :) Zoals gezegd ben ik al lang fan, maar eigenlijk nooit direct gedacht dat ik er eentje zou kopen, nu was het plots zo een buitenkans... word morgen een moeilijk gesprek

Ben al eens gaan kijken maar weet niet over de welke je het juist hebt.

Link naar reactie

Hi Danny

Sorry voor de directe verwelkoming daarstraks, maar toch paar vraagjes:

  • Uw 'persoonlijke vriend' heeft €9000,- betaald voor 2 Vespa's zonder de voorgeschiedenis te kennen of zich te informeren over gangbare prijzen, modellen, etc?
  • Hij is deze scooters uit Charleroi gaan halen voor een andere 'kennis en zijn vrouw', dus hij is een doorverkoper?  Wie heeft nu eigenlijk wat betaald?  De kennis en zijn vrouw hebben uw vriend destijds betaald of de man rechtstreeks in Charleroi?
  • Hij wil 1 exemplaar aan u verkopen voor €4500,-?  Heeft hij ze dan teruggekocht van die mensen? (moeten terugnemen?)  Ik neem aan dat hij dit niet uit liefdadigheid doet en ook winst wil maken?  Hoeveel dan?
  • Morgen moeilijk gesprek?  Hoezo?  Ofwel vertel je je vriend dat hij opgelicht werd ofwel dat je geen zin hebt om zelf opgelicht te worden.  (buitenkans)

Straf verhaal toch!  Curieus hoe dit gaat aflopen...

PS. Best 125cc 1965 uit je profiel halen, als je hem nog niet gekocht hebt :D

Suc6

N

 

 

Link naar reactie

Hi,

Geen probleem wat de verwelkoming betreft kwam gewoon wat raar over :o

Mr en Mevr hebben betaald in Charleroi en zijn nog steeds eigenaar, De ander stond in voor het transport (vandaar gele camion) Ik ben ze maandag gaan bekijken bij die mensen thuis. Wij zijn momenteel met verlof aan de kust) Ik dacht ook dat dit de gangbare prijs was gezien de goede staat waarin zij zich lijken bevinden. Charleroi heeft ook een grote Italiaanse gemeenschap dus het plaatje leek te kloppen. Ik heb ondertussen afgebeld voor vandaag, ga eerst nog wat rondluisteren en kennis proberen op te doen.

Wat het profiel betreft moest in iets invullen, kon anders geen account aanmaken.

Alvast bedankt voor de raad!

Gts,

Danny

Link naar reactie

Hallo Adrian,

Bedankt voor je reactie. Ik vermoed dat vbb het type is :(. Ik zal er zeker rekening  mee houden, ga in ieder geval het forum blijven volgen en verder uitkijken. Indien ik  iets op 't oog zou hebben  kom zeker bij jullie terug. Zoals reeds gezegd heb ik tijd en eigenlijk had ik eigenlijk nooit gedacht dat ik actief zou op zoek gaan maar het wel eens waar korte ritje met beiden van eergisteren was wel leuk! :D

Link naar reactie

Ben hier terug, zou dit iets kunnen zijn?

Vespa 150 Oldtimer 1962

Bewaar
Prijs o.t.k.
1830 x bekeken sinds 19 september 2018
  • Vespa 150 Oldtimer 1962
  • Vespa 150 Oldtimer 1962
  • Vespa 150 Oldtimer 1962
1 van 7
Vorige Volgende
  • Vespa 150 Oldtimer 1962
  • Vespa 150 Oldtimer 1962
  • Vespa 150 Oldtimer 1962
  • Vespa 150 Oldtimer 1962
  • Vespa 150 Oldtimer 1962
  • Vespa 150 Oldtimer 1962
  • Vespa 150 Oldtimer 1962

Kenmerken

Merk:
Vespa
Conditie:
Gebruikt
Bouwjaar:
1962-09
Type(nummer):
VBB
Kenteken:
Belgische nummerplaat
Soort:
Klassieker
Kleur:
wit
Kilometerstand:
12.500 km
Cilinderinhoud:
126 - 250cc
Aantal cilinders:
anders
Opties:
Valbeugels

Omschrijving

Prachtige Vespa Oldtimer (VBB) van 1962, perfect draaiende motor en bijhorende bescherming- sierbaren. Belgische papieren (ingeschreven bij DIV) en zeer goed onderhouden. Met beschermzeil als extra... Bieden kan vanaf 2650€, bij een deftig bod is hij verkocht.
Gelieve NIET de chat-box te gebruiken, maar via mail. Gelieve Uw telefoon-nr te vermelden alsook Uw bod.
I don't sell outside Belgium!
Link naar reactie

Hallo,

Ben idd van '62 en rijbewijs is geen probleem hoor, toch bedankt me er attent op te maken (ik kan me best voorstellen dat men dit soms over het hoofd ziet in een bepaald enthousiasme :D), ik heb wel al een aantal 2-wielers gehad maar deze waren wel van een heel andere aard. Persoonlijk heb ik liever een beetje meer cilinderinhoud, ik weet niet welke snelheid deze vespa's halen laat staan wat ze kunnen aanhouden maar met wat cc's meer denk ik  dat het veiliger deelnemen is aan het verkeer.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...