Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa pk50xl vonkt niet bij hoge toeren


HarmVespa

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een Vespa PK50XL ter reparatie staan, hij zou alleen wat onregelmatig lopen..
Maar hij geeft geen enkel teken van leven.

Ik zet de brommer op contact en dan met een boormachine draai ik het vliegwiel aan, maar wanneer hoger in de toeren dan vonkt de bougie niet meer.
Na wat speurwerk dacht ik dat het de bobine wel eens kon zijn, nieuwe opgehaald, maar nog steeds dezelfde probleem. Uiteraard verschillende bougies geprobeerd, maar iedere bougie vonkt niet meer bij hogere toeren middels de boormachine op het vliegwiel.

De scooter heeft nog niet 1 slag gemaakt.

Wat kan het probleem zijn?

 

Link naar reactie

Ondertussen heb ik al wel gereden (rijdt goed), maar nog steeds stationair niet goed. Wanneer hij even 10 seconden stationair mooi loopt dan trek ik het gas open en blijft hij heel lang hangen in de toeren, soms moet ik ik de stationairschroef zelfs weer terugdraaien en valt hij spontaan uit wanneer hij zin heeft. Ik moet nog valse lucht controleren.. Tijdgebrek/andere prioriteiten momenteel :p

De pickup, kan ik die doormeten of hij goed functioneert?

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Als ik boven op de carburateur remmenreiniger spuit dan valt de scooter uit. Terwijl ik daar de pakking heb vervangen, moet dan iets lucht ontsnappen waar dat haakje doorheen gaat?

Iemand die alle pakkingen van de Dellort 16.15f weet? Kan geen exploded view vinden ;(

pickup moet ik nog ophalen.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...