Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Goedemiddag allemaal! een nieuwe vespa fan!


Gille1973

Aanbevolen berichten

Goedemiddag allemaal,

Mezelf even voorstellen, ik ben Gille van Deurne bij Antwerpen en heb een voorliefde voor alles wat retro is. Maakt niet uit wat voor voertuig het is, zo ben ik in het bezit van een gerestaureerde Chevrolet Blazer van 1976 en een caravan Tabbert van 1969 deze is nog in Restauratie. Ik heb ook een aantal gerestaureerde koersfietsen van uit de jaren 60 en 70.

Ik ben net nieuw in het Vespa wereldje dus je kan me een echte leek noemen.

Heb me dan maar meteen lid gemaakt van jullie forum en heb al wat rondgeneusd!! Er staan hier prachtige restauraties bij en tal van weetjes, je kan ook lezen dat jullie echt houden van deze voertuigen. Mooi.

Een aantal weken geleden heb ik in een schuur dat opgeruimd werd voor de verkoop 2 vespa's kunnen kopen.

Allebei met wat werk aan en eentje zonder papieren maar de eigenaar heeft me wel een bewijs van verlies gegeven dat dateert van jaren terug.

De PK50XL heeft geen sleutels en heb ik ook nog niet kunnen starten maar de motor zit wel los. Echter vind ik hier het bouwjaar niet van terug en weet ik dus niet van welk jaar hij is. Op het web heb ik reeds gezocht achter het juiste bouwjaar maar helaas op die site waar jullie vaak over spreken waar je de bouwjaren en motoren die aan de chassisnummers verbonden zijn kan terugvinden. De naam ontglipt me nu!!

De zilver metallic  heeft een certificaat van overeenstemming met het type op M094 maar wat voor model is dit?? Geen inschrijvingsbewijs, kan dit kwaad?? Het is wel een 150CC volgens de papieren. Deze Vespa is van 2004. Start goed en draait mooi, hij rijd ook nog goed en de remmen en alles werkt naar behoren, deze heeft enkel wat schade van een valpartij. Er s geen aanrijding geweest.

Ik heb al wel een aantal dingen gerestaureerd maar nog nooit een Vespa. Bestaan er op het web ergens tutorials, filmpjes of plannen over hoe je een Vespa gemonteerd en terug monteert want ik weet echt niet waar te beginnen en ik wil geen dingen verkloten natuurlijk.

Verder zal ik een aantal foto's bijdoen zodat jullie kunnen zien over welke type's ik hier schrijf.

Of ik deze vespa's ga bijhouden weet ik nog niet want ze zijn volgens mij niet oud genoeg voor mijn collectie.

Het zal er aan liggen of iemand een serieus bod doet of ik ze ga restaureren en zelf mee rijden of ik ze van de hand doe en een ouder model koop die meer in mijn favorieten jaren ligt. 

Als er iemand een serieus bod wil doen op deze 2 Vespa's dat mag altijd maar hou er rekening mee dat ik ze zeker ook niet gratis heb gekregen dus een bod naar behoren graag.

Bedank dat ik hier mijn woordje mocht schrijven en ik wens jullie allemaal nog een prettige dag toe en laat je horen als je mij kan helpen aub.

Vele groetjes, Gilleimageproxy.php?img=&key=669e7eb471b5a8bbimageproxy.php?img=&key=669e7eb471b5a8bbimageproxy.php?img=&key=669e7eb471b5a8bbimageproxy.php?img=&key=669e7eb471b5a8bbimageproxy.php?img=&key=669e7eb471b5a8bbimageproxy.php?img=&key=669e7eb471b5a8bbimageproxy.php?img=&key=669e7eb471b5a8bbimageproxy.php?img=&key=669e7eb471b5a8bbimageproxy.php?img=&key=669e7eb471b5a8bbimageproxy.php?img=&key=669e7eb471b5a8bbimageproxy.php?img=&key=669e7eb471b5a8bbimageproxy.php?img=&key=669e7eb471b5a8bbimageproxy.php?img=&key=669e7eb471b5a8bbimageproxy.php?img=&key=669e7eb471b5a8bbimageproxy.php?img=&key=669e7eb471b5a8bbimageproxy.php?img=&key=669e7eb471b5a8bbimageproxy.php?img=&key=669e7eb471b5a8bbimageproxy.php?img=&key=669e7eb471b5a8bbimageproxy.php?img=&key=669e7eb471b5a8bb

 

IMG_1027.jpg

IMG_1029.jpg

IMG_1016.jpg

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...