Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Gelijkrichter en spanningsregelaar lml blok 150 cc


seppe_b

Aanbevolen berichten

hallo iedereen

ik heb een vraag over mijn lml 150cc blok hoe ik de spanningsregelaar en gelijkrichter moet aansluiten het is een 5 pins

uit mijn blok komen de volgende draden

aangesloten op cdi: wit/groen/rood

blauw voor bobijn

en dan nog 2 draden die hebben de kleuren: zwart en blauw

op de 5pins fiche staan volgende letters: G G B+ MASSA G

Iemand enig idee hoe ik deze moet aansluiten motor draait al is enkel nog de lichten aansluiten.

alvast bedankt

Link naar reactie

Je kan het schema van LML volgen en daar de standaard kabelboomkleuren op aansluiten of zelf een kabelboom fabriceren. Gebruik van onderstaande tekening de onderdelen (claxon, licht, remschakelaar, e.a.) die je gaat gebruiken en teken dit voor jezelf netjes en overzichtelijk uit.

Uit de stator gebruik je blauw (lichtspoel) op linker “G” en zwart (aarde/massa) op “massa” van de regelaar. De “G” naast de draad van de lichtspoel is de draad (op de tekening de grijze draad) die naar je verlichting gaat. (Weet je zeker dat de rechter letter een ”G” is en niet een “C”?)

Voor wat betreft de massa, zowel het blok als frame goed verbinden zodat je door het gehele frame een goede massa hebt.

78554083-EDFB-4FA8-B5FC-8B13508D0218.jpeg.9da05ff75826837d14903fd182b2223a.jpeg

Link naar reactie

Of je doet jezelf een plezier en vervangt de huidige kabelboom door een 12volt-conversie-exemplaar, een sluitremcontant, een 3-pins 12v-regulator en vervangt de bobijn op de motor door een Ducati-CDI en passen de beugel. Ohja: en 12v lampjes. :)

Link naar reactie

Op het schema staan 3 draden aangesloten op de regelaar, 2 IN (jouw blauwe en zwarte) en 1 UIT (grijze en bruine). De bruine heb jij niet tenzij je knippers hebt geïnstalleerd. De B+ en laatste G op de regelaar zijn voor als je een accu gaat aansluiten.

Hopelijk heb je de onderdelen die frederik hier boven heeft genoemd, maakt je leven een stuk makkelijker met aansluiten.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...