Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nieuw op het forum


Robb

Aanbevolen berichten

Hallo vespaliefhebbers,

Ik ben Rob, 23 jaar en ik woon in Berkel en Rodenrijs. Sinds een paar maanden ben ik eigenaar van een Vespa gl 150 uit 1959 (misa).

Jaren geleden heeft mijn opa de Vespa gekregen om deze helemaal op te knappen. Helaas is hij ziek geworden waardoor hij daar de energie niet meer voor heeft.

Een aantal maanden geleden heb ik hem gekregen om me op dit project te storten en ik ben er helemaal weg van. Ik ben al een heel eind met het restaureren. De motor loopt nog niet helemaal lekker en bij schakelen hapert hij.

Ik hoop via dit forum antwoorden te vinden op mijn toekomstige vragen.

Groeten,

Rob

 

Link naar reactie
1 uur geleden, Thys zei:

Mooie Vespa!

Wat moet er nog aan gebeuren?

Dankjewel! 

 

Ik heb ook nieuwe koppelingsplaten er in gezet, alleen die zijn denk ik nog erg stroef waardoor schakelen niet vloeiend gaat.. moet je die goed inrijden? 

En de m'n achterverlichting ben ik aan het aansluiten, alleen dat lukt niet helemaal, ik ben het nu aan het doormeten, kijken waar het probleem zit.

 

Dan moterrijbewijs halen en genieten:) 

Link naar reactie
13 uren geleden, Robb zei:

Ik heb ook nieuwe koppelingsplaten er in gezet, alleen die zijn denk ik nog erg stroef waardoor schakelen niet vloeiend gaat.. moet je die goed inrijden?  

Het is verstandig om de koppelingsplaten eerst 24 uur in de juiste olie te leggen voordat je ze gaat monteren.

Hierdoor gaat de olie in de poriën van het oppervlakte zitten en (ont)koppelen de platen beter.

 

Misschien kan je dit alsnog doen?

Link naar reactie
20 uren geleden, Thys zei:

Het is verstandig om de koppelingsplaten eerst 24 uur in de juiste olie te leggen voordat je ze gaat monteren.

Hierdoor gaat de olie in de poriën van het oppervlakte zitten en (ont)koppelen de platen beter.

 

Misschien kan je dit alsnog doen?

Dankjewel voor de tip! 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...