Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Startprobleem LX 50


Wil1

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

De LX 50 (2007, 13000km) van mijn dochter start niet meer. Ik heb een aantal vragen hierover:

- Als ik het kontakt aan zet en de remhandel in knijp, moeten dan de dashboard lampjes gaan branden of branden deze als de motor paas loopt?

Ik heb het volgende gekontroleerd:

- Bougie vernieuwd, zowel oude als nieuwe bougie vonken goed: bougie lijkt niet nat. Dit zou ik verwachten als ie niet start.

- Carburateur schoongemaakt, was geen vervuiling binnen, alle sproeiers zijn schoon, membraan is niet gescheurd. Benzine toevoer werkt als ik de slang eraf haal en op de kickstarter trap , vacuumklep is goed.

- Alle 3 de zekeringen zijn goed

- Bendix komt goed uit en draait de starterkrans mooi rond.

Heeft iemand nog iedeeen wat er mis kan zijn of wat ik nog kan kontroleren?

Mvg Wil

 

Link naar reactie

Denk dat je voor je LX 2t meer kans maakt op het andere forum: http://vespalxclub.nl/

Je hebt het juiste traject belopen, brandstof, vonk, carburateur. Zou toch nogmaals de carburateur goed doorblazen en desnoods ultrasoon laten reinigen, dan weet je zeker dat deze schoon is. Ook goed de electronische choke controleren op de werking en pakking (lees even het eerste stuk voor choke problemen https://www.vespaforum.be/index.php?/topic/29663-elektrische-choke/). Daarna het spuitstuk controleren, deze gaan vaak lek bij de LX en trekken dan valse lucht aan. Membraam heb je gecontroleerd net als bougie dus dan kom je uit bij de compressie. Deze controleren om problemen in de verbrandingskamer uit te sluiten.

 

Link naar reactie

Ok, dan met 13k en 8 jaar zeker het spruitstuk vervangen om dit uit te sluiten, daar valt niets aan te controleren. De o-ring is in het spruitstuk gevulcaniseerd en daar gaan de 4 kleppers vaak lekken en valse lucht trekken. Ook bij de aansluiting van luchtfilter-carburateur de tiewrap vervangen voor een slangklem, daar wil de carburateur ook nog wel eens ongefilterde lucht aanzuigen. Kleppen staan wel netjes? dat zijn bij de 4 klepper shims dus die zijn makkelijk te controleren en dus af te stellen.

Link naar reactie

Spruitstuk gekontoleerd maar niets aan te zien. Klepspeling is ok, 0.1 mm inlaat, 0.15 uitlaat. Carburateur nogmaals opengehaald. Acceleratiepomp werkt ok: spuit mooi benzine in de carburateur. Choke lijkt ok, hij zou gewoon moeten starten met defecte choke, allleen gaat ie dan slecht lopen als ie warm wordt.

Benzine in het spruitstuk gespoten met de hand werkt ook niet.

Ik ga m maar ns wegbrengen denk ik.

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...