Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Garantie


Bovi

Aanbevolen berichten

Vorig jaar april 2017 had ik een nieuw Piaggio Vespa 250 GTS gekocht,dus 2 jaar garantie.

Enkele dagen geleden zet mijn motor zich vast, heb ik pechdienst gebeld en mijn Vespa gereden naar mijn dealer, hij heeft dadelijk mijn olie gepeild en zegt hem dat er geen olie of weinig olie zit, daardoor mijn motor ook stuk is.

Heb onderhoudsbeurten gehad zoals ze het voorschrijven, 1000 km,5000 km en had al een afspraak willen doen bij 9955 km, maar de kans niet gehad .

Nu zegt mijn dealer dat piaggio die garantie niet gaat geven omdat ik zonder olie heb gereden, dus te gek dat hij die blok gaat opsturen naar piaggio en ze zien dat ik zonder olie heb gereden en het mijn schuld zou zijn? dus geen garantie?

Heb regelmatig oliepeil nagezien, hij zegt dat ik het dan slecht gedaan hebt, hij wilt er ook geen werk van maken om piaggio te berichten, hij zegt dat aanvaarden ze toch niet omdat ik zonder olie heb gereden

Bij wie kan ik mij nog bevragen of het zo wel is, ik heb daar geen ervaring mee en ze kunnen mij wijs maken wat ze willen.

Link naar reactie
23 uren geleden, Bovi zei:

Vorig jaar april 2017 had ik een nieuw Piaggio Vespa 250 GTS gekocht,dus 2 jaar garantie.

Nu zegt mijn dealer dat piaggio die garantie niet gaat geven omdat ik zonder olie heb gereden, dus te gek dat hij die blok gaat opsturen naar piaggio en ze zien dat ik zonder olie heb gereden en het mijn schuld zou zijn? dus geen garantie?

Heb regelmatig oliepeil nagezien, hij zegt dat ik het dan slecht gedaan hebt, hij wilt er ook geen werk van maken om piaggio te berichten, hij zegt dat aanvaarden ze toch niet omdat ik zonder olie heb gereden

 

Laat je vooral niet "overdonderen" door een dealer met een hoog " betaal en laat me rust"-gehalte.. "garantie tot de voordeur" bestaat niet, want je hebt 2 jaar garantie !

Stuur een mail naar Piaggio...of ga op zoek naar een andere dealer die je wel wil voorthelpen ( heb ik destijds ook gedaan en nog geen seconde spijt van gehad )

Link naar reactie

Indien je een aparte rechtsbijstand(zoals in mijn geval bij DAS) hebt dan maak je kans door de dealer en invoerder in gebreke stellen, daar houden ze niet van! Meestal maakt dat wel iets los... Jou dealer weet wel wat er hem dan boven het hoofd hangt... Dus bewijzen verzamelen van onderhoud, meldingen, mail... en ga opnieuw de dialoog aan... ps vergeet niet ongezien de recorder van je smartphone aan te zetten. Succes!

Link naar reactie

Kijk eerst maar is in het boekske wat er staat over het checken van uw olie…

ik doe de receptie van een garage en heb daar wel al wat ervaring mee…dikwijls staat er geschreven dat je de olie alle 1000 km moet checken …

verbruikt hij die olie binnen de 1000 km , dan moet het worden gemeld aan de dealer => garantie

staat daar trouwens geen lampje op als er teweinig olie in is ? Zoja is dat gaan branden ?

is er een olielek ?

en wees gerust,je mag dreigen zoveel je wil , op het eind van de rit beslist het merk of de dealer wat ze geven.

hij kan heel makelijk daar een garantie op maken als hij WIL , ge kunt er altijd een draai aan geven .

maar als je direct gaat dreigen dan gaan de lijnen dicht en ga je het zelf mogen oplossen,heb het zelf al meerdere keren meegemaakt want op het eind van de rit heb jij zonder olie gereden en niet de garagist.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...