Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Lek bij Vespa PK50 xl


Vespa Timo

Aanbevolen berichten

Dag,

Mijn vespa heeft een kleine 2 weken stilgestaan (met naftkraan dicht), waarna ik er nog eens een toer mee wou gaan rijden. Toen merkte ik op dat er een klein plasje benzine/olie onder de vespa stond, ter hoogte van de uitlaat. Dit was de eerste keer dat hij gelekt heeft dus was meteen opzoek gegaan van waar het kon komen en het  lijkt wel of het vanuit de aansluiting tussen carburateur - motorblok komt? (zie foto). Ter hoogte van die zwarte rubberen bol, lag er ook een laagje vettigheid, dit is op de foto moeilijker te zien, want dat heb ik proper gemaakt.

De tijd dat de vespa stil stond, was hij wel net getankt, dus met een volle naftbak. Zou het kunnen dat daardoor de druk op de leiding te groot was dat het ergens uit moest komen? 

Op die zelfde moment toen ik hem wou starten, deed de kickstarter ook vreemd. Die zat precies ergens geblokkeerd, na 2 a 3 keer trappen schoot het los. Maar ik kreeg de vespa niet gestart... uiteindelijk heb ik hem in gang geduwd en toen startte hij wel. Stukje mee gereden en niks aan de hand. Daarna nog eens geprobeerd met kickstart en toen startte hij meteen, dus volgens mij is de kickstart niet stuk?

Heeft dit alles iets met elkaar te maken, of is het gewoon toeval dat het  te samen is?

Nu enkele dagen later, start de vespa weer zonder problemen. Het lekken doet hij nog altijd wel een beetje...

Iemand dat hier een antwoord op weet?

alvast bedankt!

Timo

20180814_201232.jpg

20180814_201306.jpg

Link naar reactie

Als de Vespa stilstaat hoe heb je de benzinekraan dan staan? Als die open blijft staan dan is waarschijnlijk je vlotternaald (carburateur) aan vervanging toe.

Link naar reactie

Benzineslang van de carburateur af en als de benzine blijft lopen met de kraan in de gesloten stand dan is de kraan niet goed.

De vlotternaald kan je voor zover ik weet niet testen.

Verschillende topics lezen binnen dit forum doet wonderen mbt. je Vespa kennisniveau ;) Ook ik ben geen technicus en er zitten hier een hoop mensen met heel veel meer technische kennis van de Vespa.

Link naar reactie
17 minuten geleden, Vespa Timo zei:

Oke, al vast bedankt. Dit ga ik eens proberen. 

Inderdaad dat klopt, ik ben er al heel wat wijzer van geworden!

 

Het probleem dat ik had met het kickstarten is misschien niets waar ik me zorgen over moet maken?

Kan ik je geen antwoord op geven. Als het zich vaker voordoet zou ik er wel naar kijken.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...