Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Een schroefje in de carburator... :-(


Ross

Aanbevolen berichten

Moet inderdaad geweldig moeilijk zijn om uitgevers te vinden en in eigen beheer uitbrengen is, tenzij je op een hoop centen zit, ook al niet evident. Toch jammer dat individuele creativiteit zo goed als onmogelijk is gemaakt door platte commercie.

...amai, genoeg zware levensbeschouwelijke overpeinzingen. In ieder geval succes met het illustreren van je boek en binnenkort met de strip!

Grtz,

Kurt

Link naar reactie

Bedankt. Om on topic te blijven: sedert de fietsenmaker een nieuwe bougie heeft ingestopt en de luchtfilter schoongemaakt (die zat propvol benzine, 't stroomde eruit toen hij hem openmaakte; van telkens die carb op z'n kant te leggen om het vijsje te bekijken, iedere keer een scheut naft in dat bakje... de "spons" kon je zo uitknijpen...!) nu dat allemaal is gebeurd, sputtert de motor al de hele tijd niet meer. Het lijkt net iemand die bang is voor de tandarts: gek van de pijn, maar op het moment van in de stoel plaats te nemen, is de pijn opeens weg! (van mij is het vooral mijn portemonnee, die pijn zal doen)

Of anders kwam het sputteren gewoon van een versleten bougie. Maar ik vermoed dat het niet verstandig is, om met een vastgeroest(of hoe moet je dat noemen, als alu en koper aan mekaar vastgroeien) CO-vijsje in de carb te blijven rondrijden, hé?

Link naar reactie

Bedoel je: té koel? Dan is het: too cool, met twee o's.

En ja, ik kan van het minste onderwerp een lange thread openen. Dat is beroepsmisvorming, hé.

Bovendien wordt een groot en lang aanslepend probleem vaak veroorzaakt door een klein ding...

Denken jullie dat dat sputteren aan de bougie en de vuile luchtfilter kan gelegen hebben?

Het is nog maar een paar dagen, maar sedert het gebeurd is heb ik niet meer gesputterd. (enfin, ik bedoel m'n Vespa).

Maar tegelijkertijd kan ik onmogelijk voor de rest van de eeuwigheid met een vastzittend vijsje met een afgebroken kop in m'n carb blijven rondrijden, ooit zal-ie wel 's moeten "afgesteld" worden. Of is dat maar één keer in z'n leven nodig?

Het is hoop en al één keer gebeurd. (afstellen, dus).

Ik heb nog nooit een 4-takt brommer gehad, geen ervaring.

Link naar reactie

O, ja. Zo graaf. Okee. Weer wat bijgeleerd.

Maar 'too cool' is wél Engels, hoor, geen Vlaams dialect. Als je Engels schrijft, moet het wel in 't Engels juist zijn, hé... 'to' met één o kan ofwel "naar" (to school) betekenen, ofwel het voorvoegsel van een werkwoord in de infinitief zijn. To go, to be, to talk, to write. Té, dat is "too".

Maar we zijn off-topic aan 't gaan, hoor... blijkbaar is het vijsjesdrama uitgemolken!

Link naar reactie

Back to het vijsje (in de eighties dacht iedereen aan Miami Vice, trouwens): mijn gevoel dat het sputterprobleem is niet opgelost door een nieuwe bougie, dat was te optimistisch van mij. Vanmorgen was het weer van dat: vooral als de motor koud is, en ik moet gas minderen bij een kruispunt of een rotonde, en dan weer wil versnellen... prtprtprt... en vanmorgen viel ik geregeld volledig stil. Midden op zo'n rotonde is dat niet leuk, hoor, en heel gevaarlijk ook.

Dus ben ik waarschijnlijk volgende maand héél platzak... :-(

Ttenzij jullie betalen voor mijn taallessen, natuurlijk (btw, ik wil niet de wijsneus spelen, hoor, 't is maar voor de grap)

Link naar reactie

Beter betaalde job? te oud (vandaag juist 54 geworden) en geen diploma's.

Extra job? Fulltime bediende + schrijver + tekenaar + nog een extra job? (zie je mijn tong al tot op de grond hangen?)

Naar een carb zoeken op internet heb ik al geprobeerd, maar ik vind altijd andere, niet de juiste: Et4's zijn nog maar heel recent, die zijn nog niet kapot. 't zijn altijd ET2's. En toch nog duur, hoor, of te ver weg om te gaan halen, zeker met een sputterende Vespa... en dan zit-ie er nog niet in.

Morgen mag ik hem "binnenbrengen", en dezelfde dag nog terughalen.

Misschien als mijn boek een bestseller wordt, koop ik me een Granturista. Als die tenminste goed zijn, nog geen ervaring mee.

Of een Ford monovolume (beekes)

Bedankt om mee te denken, hoor jongens

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...