Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Schroefdraad herstellen


FredericE

Aanbevolen berichten

Beste

Recent heb ik één van de boutjes (M6) om het spruitstuk te bevestigen iets te hard aangedraaid. Resultaat: schroefdraad kapot, bout draait zot. Hierdoor pak ik valse lucht en is mijn spruitstuk zelfs al eens volledig losgetrild.

Hoe kan ik het beste mijn draad herstellen? En welke tools hebben jullie hiervoor? Rekening houdende met:

- de kleine ruimte die er beschikbaar is

- de motor er volledig te moeten afhalen

 

Ik weet dat ik de draad een maat groter kan tappen, maar ik heb ook eens iets gelezen dat het mogelijk is om in dezelfde maat te blijven.

Alvast bedankt

Frederic

 

Link naar reactie

T zal altijd een beetje dangereous blijven zonder de motor open te doen want waar gaat het overschot aan metaal naartoe ? 

Heleicoil ok,maar als ge dat daar indraait moet ge het eindstukske nog doorkloppen,weeral den blok in …

ik denk ook voorzichtig er een M7 indraaien,toch als je de motor niet wilt opendoen

Link naar reactie

En als het echt een moeilijke plek is om een nieuwe draad te tappen kan je ook eens kijken naar Loctite Stripped Thread Repair. Heb dit zelf destijds via amazon of ebay gekocht en werkt prima, staan ook wat fimpjes op youtube over hoe dit product te gebruiken.

Het is volgens de specificaties geschikt tot 250 graden en maximum 31nm (23lbs) bij m6 draad.

68D37507-27BC-4543-A30D-C6875DA3FAC6.gif.2686f47a36143117e480e429bf53c5be.gif

2C41F9A2-C4CF-4A08-BBA5-FD95E20D336A.jpeg.26b422b23d71e85e10ad98eedb94bb05.jpeg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...