Ga naar inhoud
Vespaforum.be

te hoog in toeren


milje

Aanbevolen berichten

Ik maak een ritje maak met de vespa (50l) en ik begin te remmen voor de bocht...kom af van vitesse en wat gebeurt? Mijn vespa slaat zonder reden (zonder dat ik gas geef dus...) enorm hoog in toeren. Waarschijnlijk iets kleins, maar ik weet echt niet hoe dit komt...

Link naar reactie

Die van mij doet dat ook, de motor of carburateur trekt valse lucht zodat je mengsel te arm wordt anders staat je carburateur niet goed afgesteld. Dan slaat een motor hoog in toeren (bij te arm mengsel), je moet er naar't schijnt wel mee opletten, een te arm mengsel zou kunnen leiden tot vastloper (te weinig olie => te weinig smering => te warm => te vastgelopen;) )

Anders moet je eens kijken of je gasklep terug sluit na even gas te geven.

Link naar reactie

hallo wannes, u vespa moet volgens u dringend geplamuurd en gespoten worden, u motorbloksje trekt valse lucht, is het niet stillekes aan tijd om een totaal restauratie uit te voeren? of zoals ik u al eerder aanrade een motovespa te kopen? ik weet niet maar aan uwe 50cc gaat ge percies nie veel plezier meer beleven, janneman

Link naar reactie

:), ba neet, ga hem binnendoen voor revisie motor en idd daarna ga ik hem verkopen en een 125 kopen. maar da's pas tegen het najaar of zo, da'k ineens nog wat geld over heb. tenzij iemand mits opleg geïnteresseerd is om om te ruilen :), korte omschrijving: veel kosten, ziet er niet uit, motor niet in orde :D,

swat hij brengt mij elke dag naar't werk dus ..., binnenkort nog een tripje naar de Ardennen, (na revisie weliswaar)

Link naar reactie

tja, ben toch van plan om er nog even mee te rijden, die revisie maakt mij niet zoveel uit. Als de motor maar goed draait. Daarna ga ik voor een nieuwe GT of GTS, hangt er nog vanaf. Ma het idee was ook van een tijdje met die 50cc rond te rijden, en als ik het na een halfjaar of zo nog fijn vindt dan is het de moeite om er een paar duizend euro in te pompen en een nieuwe te kopen. Ik durf nogal eens bevliegingen hebben en keiveel geld uitgeven en na een maand er niks meer mee doen... Swat eigenlijk heb ik er nu ook al wel veel te veel geld in gestopt, ruwe schatting 750 euro in totaal

Link naar reactie

Om nog eventjes terug te komen op mijn eerdere vraagstelling. Ik heb ondertussen een andere mengeling gebruikt, dus ben zeker dat het probleem zich daar niet situeert. Nu zijn we reeds enige tijd en een paar langere ritjes verder en nu zit ik nog steeds met hetzelfde probleem. Wanneer ik wil vertragen of aanzetten, dan slaat die motor enorm snel en geschift luid in niet normaal hoog toerental. Zelfs de motor kan ik dan niet afzetten. Wanneer ik hem wil afleggen moet ik terug een aantal meters zijden en dan stilleggen. Je kan je je wel voorstellen hoe het aanzetten is met een doldraaiende motor... Dit is erg schaamtelijk, zeker in stad... Nu heb ik ook een probleem dat de motor lichtjes begint te sputteren wanneer ik gas los, denk dat het de uitlaat is. Ook trekt mij vespa 50L minder op dan in den beginne... Ik ken jammer genoeg haast niets van brommermechaniek, wie kan mij helpen? Dank...

Link naar reactie
  • 10 maanden later...

Even deze topic terug bovenhalen.

Heb zonet mijn Vespa 50L ook terug uit revisie. En heb net hetzelfde probleem van te hoge toeren als Milje.

Maar als ik rij met mijn choke open, bolt ie perfect. Ik val zelfs niet stil als ik voor een rood licht sta.

Rare situatie, niet echt vervelend want ik geraak nog altijd vlot vooruit, maar toch niet ideaal denk ik zo.

Dus, waarschijnlijk valse lucht?

Link naar reactie
  • 2 weken later...

is het probleem van milje ondertussen al opgelost? Ik heb hetzelfde gehad met de 50 Special van mijn vrouw...did u clean the fuel tap coming out from the tank? There are some enormous amounts of dirt depositating there...Maybe also a good advice for KOLB, if he doesn't want to keep running with the choke pulled...

Max

Link naar reactie
is het probleem van milje ondertussen al opgelost? Ik heb hetzelfde gehad met de 50 Special van mijn vrouw...did u clean the fuel tap coming out from the tank? There are some enormous amounts of dirt depositating there...Maybe also a good advice for KOLB, if he doesn't want to keep running with the choke pulled...

Max

Nochtans schoon gemaakt voor de revisie, zal nog eens checken als ik zonder benzine sta.

Btw, het kan toch geen kwaad om met choke open te blijven rijden? Misschien wat meer in verbruik maar buiten dat?

Link naar reactie

natte bougie... De mix gets too rich, and normally you should notice a loss of power at high revs. But read also Milje solution...changing the seals in the carburettor and/or the air filter as well is a job of 20eur and surely worth doing.

You don't have to wait to be without fuel to clean the fuel tap, as you can lift out the tank and empty it in a separate container...

Succes!

Max

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...