Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Startproblemen vespa primavera 2014


Ronny81

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik heb me net een tweedehands Vespa Primavera 2014 aangeschaft.

Bij aankoop was deze tip top in orde en ook de proefrit viel heel goed mee en alles werkte vlotjes.

Aangezien het niet bij de deur was heb ik hem 200km moeten vervoeren op een aanhangwagen, rechtop natuurlijk met spanbanden.

Dit is ook allemaal heel goed meegevallen. Maar ramp o ramp wil hij bij thuiskomst niet meer starten, niet electrisch en niet met kickstarter...

De bougie is al vervangen, geeft vonk, de batterij ook al getest, benzinetoevoer ook goed, dus ik weet echt niet meer waaraan het zou kunnen liggen.

Iemand enig idee ? Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

 

Grtjs,

 

Ronny  

Link naar reactie

Er vanuitgaande dat je bovenstaande hebt gecontroleerd, brandstof en vonk in orde zijn dan denk ik aan het volgende. Het slangetje (nummer 13 op de tekening) van de solenoid luchttoevoer op je carburateur, controleer die eens of hij tijdens transport is losgeschoten. Het slangetje zit soms heel knullig vast met een tiewrap en dan staat er ook nog spanning op.

392F96E5-B441-4131-99D3-35C131A5AE80.thumb.jpeg.6d66342e70f5cf588001c10bab9618ec.jpeg

526A08A3-B5C4-4BEE-B676-D7180DF6E8CF.thumb.jpeg.a394193a88d4f4a9ba3089b84d9840b7.jpeg

Link naar reactie

Hey,

Bedankt voor de reacties.

Die rode knop, die heeft mijn Vespa niet, maar toch bedankt.

Ik ben toch maar even met hem langs de scootershop geweest en daar hebben ze luchtfilter en een pakking vervangen, nu gaat ie weer prima.

Pilaf, dat is wel een heel handige tekening die je daar hebt met het overzicht van alle onderdelen van de motor.

Kan je me eventueel ook de lijst bezorgen waarvoor elk nummertje tekening staat, dat zou ik alvast super vinden voor in de toekomst.

 

Nogmaals bedankt !

 

Grtjs,

 

Ronny

 

Link naar reactie

Ronny, de service manual van jouw primavera kan je hier downloaden: http://www.bellamoto.rs/upl/files/VESPA/Vespa%20Primavera%2050%204t%204valvole%20TEHNICKO%20UPUTSTVO.pdf

Om de onderdelenlijst te vinden gebruik je google: “vespa primavera 4t exploded view”

14 hours ago, Ronny81 said:

Ik ben toch maar even met hem langs de scootershop geweest en daar hebben ze luchtfilter en een pakking vervangen, nu gaat ie weer prima

Mooi dat het probleem is opgelost maar toch nog even terugkomende op je probleem. Kan je de oplossing nader specificeren voor de overige forum lezers/gebruikers zodat iedereen hier van kan leren?

Het is namelijk onwaarschijnlijk dat een rijdende scooter na transport niet meer start door een luchtfilter. Welke pakking is er precies vervangen? Had je vespa misschien last van valse lucht en hebben ze je spruitstuk vervangen?

Link naar reactie

Dag Pilaf,

ik zou het probleem wel willen uitleggen, maar zoveel ken ik er helaas niet van :-)

Ik heb hem inderdaad iets horen zeggen over sproeiertjes en valse lucht, maar hij heeft enkel de luchtfilter, bougie en pakking vevangen.

 

Bedankt nog voor de manual.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...