Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Missende onderdelen PK50 automaat


Fahrvergnugen

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Nadat ik bedacht had dat het goed was om samen met mijn zoon (13) iets te gaan doen, hadden we besloten een vespa te gaan restaureren. Zonder enige vespa kennis een pk50 automaat aangeschaft en uit elkaar gehaald. Al snel kwamen we er achter dat onze aankoop al eens gedemonteerd was geweest en vlug-vlug in elkaar geflanst was. Wat er gemonteerd was zat niet goed, was verkeerd of zat niet vast. Ook was hij verre van compleet, zaten de velgen er verkeerd op, en als overmaat van ramp was hij ook nog krom. Tijdens onze zoektocht naar onderdelen kregen we bij een officieel bedrijf te horen dat we hem maar vlug in elkaar moesten zetten en verkopen. Letterlijk werd ons verteld dat wij het nooit voor elkaar zouden krijgen om er een rijdende vespa van te maken. In plaats van verkopen was dit voor mij extra motivatie om door te gaan. Na het plaatsen van nieuwe lagers, pakkingen, keeringen, krukas, zuiger, cilinder, snaar, bougie etc. Etc. Was het blokje gereed. Het frame is gericht, geschuurd, strak gezet en professioneel gespoten. Kleine delen zijn gestraald en gespoten. Alles is met veel nieuwe en gebruikte ondelen in elkaar gezet. En nu na ongeveer een jaar is hij gereed voor de RDW. Vader en zoon zijn trots op het resultaat.

aangepast door Fahrvergnugen
  • Like 2
Link naar reactie
5 uur geleden, Fahrvergnugen zei:

Hier hoor je dat hij hoog in toeren blijft maar uiteindelihk toch langzaam zakt.

Doet hij dit ook als je rijd en wil gaan stil staan? Blijft ze dan onder je willen wegrijden of zakt ze dan wel goed in de stationair. Zo op de bok (zonder weerstand op de koppelingszijde) vind ik het heel netjes en zoekt ze redelijk snel de stationair toerental op. Blijft ze bij het stilstaan een beetje bokken dan kan je er voor kiezen om iets zwaardere koppelingsveertjes te plaatsen. Heb die info ook bij Peter in z’n topic gezet, dat is gewoon een beetje experimenteren. 

45 minuten geleden, Fahrvergnugen zei:

Weet iemand hoe ik het framenummer zichtbaar kan maken? Ik mis wat letters/nummers

Je hebt het gelukkig gesloten ipv gecoat, je kan een raster om je framenummer maken, dit gebied licht schuren, eventueel de nummers voorzichtig met een scherpe kraspen verfvrij maken en dan met blanke lak het geheel beschermen tegen roest.
 

En als laatste...moet zeggen, heel mooi resultaat en goed geslaagd project...ook complimenten aan je zoon, we hebben er hopelijk weer een jonge 2 takt liefhebber bij.

 

 

  • Like 2
Link naar reactie

Mooi ding, je zou het framenummer even kunnen afplakken en met afbijt even kaal maken. 1 dun laagje blanke lak erover. 

Link naar reactie
Geplaatst: (aangepast)
59 minuten geleden, Daan zei:

Mooi ding, je zou het framenummer even kunnen afplakken en met afbijt even kaal maken. 1 dun laagje blanke lak erover. 

Bedankt, na wat schuren en krabben is het toch nog leesbaar geworden. Helaas keurt de rdw momenteel niet.

aangepast door Fahrvergnugen
  • Like 1
Link naar reactie

Hallo, ben momenteel aan dezelfde vespa bezig als hierboven. Nu zoek ik hiervoor een benzinekraan en luchtfilter maar kan deze nergens terugvinden. Op scooter center was de benzinekraan er wel maar is deze uitverkocht. 

Link naar reactie
32 minuten geleden, PeterL zei:

Raar, standaard reed mijne 50, koop ik een 75cc rijd ie nog 50 hahahaha

Deze cilinder zit er op omdat.origineel niet meer te koop is. Ik heb een originele kop, uitlaat en carb. Vandaar. Hij moet ook nog maar rdw dus 50 is al over het randje. Hij trekt wel sneller op.

Link naar reactie
13 minuten geleden, Fahrvergnugen zei:

Deze cilinder zit er op omdat.origineel niet meer te koop is. Ik heb een originele kop, uitlaat en carb. Vandaar. Hij moet ook nog maar rdw dus 50 is al over het randje. Hij trekt wel sneller op.

Maar dat is toch raar, ik heb een sito plus zonder prop, betere uitlaatbocht, de 75cc kop en ik haal ook maar 50

Link naar reactie
11 uur geleden, PeterL zei:

Maar dat is toch raar, ik heb een sito plus zonder prop, betere uitlaatbocht, de 75cc kop en ik haal ook maar 50

Zoals Frissenappel mij wist te zeggen; 

Bij een automatica is het niet de carburator maar de rollen die uiteindelijk je topsnelheid bepalen. Net zoals de primaire overbrenging bij een geschakeld blok. Je kan tunen zoveel je wil, als je je primair niet wijzigt, blijft je topsnelheid dezelfde enkel ga je meer toeren maken bij het bereiken van die snelheid.

Link naar reactie
  • 5 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...