Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Missende onderdelen PK50 automaat


Fahrvergnugen

Aanbevolen berichten

  • 1 jaar later...

ZO, dit is al weer een tijdje geleden.

Momenteel is de vespa gespoten en ben ik hem langzaam aan het opbouwen. Helaas levert dit wel weer wat vragen op, hopelijk kan iemand mij helpen.

Hoe loopt de benzineslang van de tank naar de carburateur? (foto)

Hoe loopt de chokekabel van knop naar carburateur? (foto)

Hoe loopt de kabel van de startmotor naar de accu? zit deze achter de klemmetjes die op het motorblok zitten?

20200125_164506.jpg

aangepast door Fahrvergnugen
  • Like 1
Link naar reactie

Slang komt onderuit dat gat en gaat dan het luchtfilterhuis van achter in. De mijne heeft geen startmotor.

383970285_DSCN7434(Custom).JPG.5149fd35add3664d7a071af4e05440c5.JPG

1206053864_2014-01-2218_26.18(1)(Custom).thumb.jpg.966456e94fb9665da1f9433cd6d0cfcd.jpg1910971285_IMG_20140412_115019(Custom).thumb.jpg.5a9079186a17265fd7f257b31d1049b1.jpg

 

 

Link naar reactie

ik zie niet precies meer hoe die het luchtfilterhuis in komt dan moet ik de boel gaan openmaken... en nu even geen zin in ;) 

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Gisteren en vandaag de eerste testritjes gemaakt, trekt lekker op maar heb wel watprobleempjes met de motor.

Warm stationair afstellen geeft soms een te hoig toerental en heel af en toe slaat hij op hol. Met remreiniger op meerdere punten gespoten met lopende motor, maar kan geen valselucht lek vinden. Iemand ideeen??

Link naar reactie

Even je antwoord gekopieerd uit het topic van PeterL: Net mijn eerste proefrit met de pinasco gemaakt. Originele uitlaat, kop en carburateur. 68 sproeier en trekt perfect op. Met mijn zoon van 13 achterop geen verschil in optrekken, gewoon  prima. 

Heb je je kop aangepast aan de nieuwe 47 boring of gewoon erop gezet? Pinasco adviseert dat wel te doen (temperatuur beter verdelen en dus geen hot spot aan de randen creëert)

Ook de koude bougie (b9es) is een must omdat de kit best warm loopt, welke heb je nu geplaatst?
Hou de bougie tijdens het inrijden komende tijd goed in de gaten, een mainjet van 68 lijkt me beetje klein.
 

Mooie kleur trouwens...

  • Like 1
Link naar reactie

Ik heb de kop niet aangepast, heb vanuit het hele verre verleden ervaring met kreidlers en daar deden we dit ook nooit.

De bougie is op jou aanraden vervangen, dit is nu een b9es.

De maat van de sproeier is op jou aanraden aangepast naar 68. Dit is ook wat ik elders op internet terug kan vinden.

Screenshot_20200426-194116_Samsung Internet.jpg

aangepast door Fahrvergnugen
Link naar reactie
1 uur geleden, Fahrvergnugen zei:

De maat van de sproeier is op jou aanraden aangepast naar 68.

Das helemaal waar...kwam laatst ook nog wat info tegen over een 74-78 sproeier, maar dat is waarschijnlijk voor een 16/16 carb.

Dat aanpassen van de kop is idd optioneel.

Zover ik me kan herinneren blazen de automatica’s altijd wat benzine terug, als je het luchtfilter plaatst moet het minder zijn en mag het er onder niet uit stromen. Misschien kunnen andere automatica gebruikers dit bevestigen.

  • Like 2
Link naar reactie

Vandaag de carburateur er weer afgehaald, gecontroleerd en met nieuwe pakking weer gemonteerd. Helaas gaat hij nog steeds hoog in zijn toeren. Soms valt hij heel langzaam weer terug naar een normaal toerental. Het vreemde is dat als ik de stationair schroef uitdraai, hij eel terugkomt. Ik weet het even niet meer

aangepast door Fahrvergnugen
Link naar reactie

Bougie ziet er goed uit. 

8 uur geleden, Fahrvergnugen zei:

Soms valt hij heel langzaam weer terug naar een normaal toerental. Het vreemde is dat als ik de stationair schroef uitdraai, hij eel terugkomt.

Klinkt alsof je vario blijft hangen of niet helemaal lekker werkt. Die is gevoelig op de automatica...Kunststof cups van de rollen had je vervangen? Vario verder in goede conditie zodat de rollen goed kunnen bewegen?
 

  • Like 1
Link naar reactie
17 uur geleden, Pilaf zei:

Bougie ziet er goed uit. 

Klinkt alsof je vario blijft hangen of niet helemaal lekker werkt. Die is gevoelig op de automatica...Kunststof cups van de rollen had je vervangen? Vario verder in goede conditie zodat de rollen goed kunnen bewegen?
 

Als hij in zijn neutraal staat heb ik toch niets met de vario te maken?

Link naar reactie

Je vario zit direct op de krukas na het vliegwiel dus in de neutraal doet de vario ook mee. Als er iets in de vario niet goed zit (vuil op de glijbus, gekantelde rol..verzin het maar) en de snaar blijft hoog in de vario staan, dan is afstellen heel moeilijk. Als je begint met starten heeft de vario de kleinste en de koppeling de grootste diameter. Deze combinatie geeft ook in de neutraal een bepaalde weerstand en dus ook drukkend effect op het toerental. Als je snaar ook maar iets slipt op de vario dan schiet het toerental omhoog, pakt deze daarna weer dan valt het toerental weer omlaag.

De neutraal is alleen een schakeling tussen de vario-koppeling en het achterwiel. De neutrale stand blijft een vreemd patent want in die tijd hadden andere vario scooters en brommers deze neutraal helemaal niet nodig.

Je hebt qua afstel moeilijkheidsgraad een pittig model te pakken, aan de ene kant vanwege de beperkte werkruimte, en vanaf de andere kant het logge en matige vario-koppeling systeem. 

  • Like 1
Link naar reactie
41 minuten geleden, Pilaf zei:

Je vario zit direct op de krukas na het vliegwiel dus in de neutraal doet de vario ook mee. Als er iets in de vario niet goed zit (vuil op de glijbus, gekantelde rol..verzin het maar) en de snaar blijft hoog in de vario staan, dan is afstellen heel moeilijk. Als je begint met starten heeft de vario de kleinste en de koppeling de grootste diameter. Deze combinatie geeft ook in de neutraal een bepaalde weerstand en dus ook drukkend effect op het toerental. Als je snaar ook maar iets slipt op de vario dan schiet het toerental omhoog, pakt deze daarna weer dan valt het toerental weer omlaag.

De neutraal is alleen een schakeling tussen de vario-koppeling en het achterwiel. De neutrale stand blijft een vreemd patent want in die tijd hadden andere vario scooters en brommers deze neutraal helemaal niet nodig.

Je hebt qua afstel moeilijkheidsgraad een pittig model te pakken, aan de ene kant vanwege de beperkte werkruimte, en vanaf de andere kant het logge en matige vario-koppeling systeem. 

Duidelijk verhaal. Ik snap wat je bedoeld maar twijfel of dat het is, maar kan nooit kwaad om het te controleren. Wat denk jij van de bougie kleur?

aangepast door Fahrvergnugen
Link naar reactie

Bougie is mooi van kleur, hangt er een beetje vanaf wanneer deze getrokken is (bij volgas en dan contact uit of na een kort ritje) maar kleur is prima. Hij is wel wat vettig op de draad, zie je ook olie langs het bougiegat? Zou kunnen zijn dat de bougiering wat lekt en dus het mengsel naar boven “blaast”. De bougie volgens ngk moet tussen de 23-25nm worden gezet. Had laatst ook problemen met deze ngk ringen (lekte tijdens een lektest) omdat dit model ring in principe gemaakt is voor eenmalig indraaien en dus ook afdichten. De ring is vervormt bij een 2e maal indraaien waardoor deze kan gaan lekken. Gebruik sinds kort met tevredenheid zachtkoperen m14 ringen als afsluitringen maar dat terzijde.

  • Like 1
Link naar reactie
1 uur terug, Pilaf zei:

Bougie is mooi van kleur, hangt er een beetje vanaf wanneer deze getrokken is (bij volgas en dan contact uit of na een kort ritje) maar kleur is prima. Hij is wel wat vettig op de draad, zie je ook olie langs het bougiegat? Zou kunnen zijn dat de bougiering wat lekt en dus het mengsel naar boven “blaast”. De bougie volgens ngk moet tussen de 23-25nm worden gezet. Had laatst ook problemen met deze ngk ringen (lekte tijdens een lektest) omdat dit model ring in principe gemaakt is voor eenmalig indraaien en dus ook afdichten. De ring is vervormt bij een 2e maal indraaien waardoor deze kan gaan lekken. Gebruik sinds kort met tevredenheid zachtkoperen m14 ringen als afsluitringen maar dat terzijde.

Bedankt weer voor de info en advies.

Link naar reactie
1 uur terug, Fahrvergnugen zei:

Mijn eerste start.

Loopt mooi, spanrol mag je nog wel wat hoger afstellen om slijtage van je snaar te voorkomen.

Leuk detail, het verschil in carburateur tussen die van jou en @PeterL

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...