Fahrvergnugen Geplaatst: 28 oktober 2018 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2018 Niet veel te zien, maar dit is het blokje op dit moment. 2 Link naar reactie
Ed75 Geplaatst: 29 oktober 2018 Delen Geplaatst: 29 oktober 2018 (aangepast) Leuk om te volgen, heb zelf ook een automaatje gerestaureerd. Plaats je er ineens ook een Sito uitlaat met de grotere stalen uitlaatbocht op? Scheelt enkele kmh in topsnelheid! 29 oktober 2018 aangepast door Ed75 Link naar reactie
Fahrvergnugen Geplaatst: 30 oktober 2018 Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 2018 Hoi Ed, dit zit niet in de planning. misschien ooit. Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 30 oktober 2018 Delen Geplaatst: 30 oktober 2018 (aangepast) Vergeet dan niet het extra bochtje bij te bestellen anders gaat het no way passen (en ja bij mij was de draad geheel kapot vandaar deze bevestigig van de uitlaat op de kop met boutjes. 30 oktober 2018 aangepast door pdvd Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 30 oktober 2018 Delen Geplaatst: 30 oktober 2018 Is er nou een oog van je carter afgebroken? Link naar reactie
Ed75 Geplaatst: 30 oktober 2018 Delen Geplaatst: 30 oktober 2018 PvdD, zelfde bevestiging hier van het bochtje . Zwak punt zeker. Link naar reactie
Fahrvergnugen Geplaatst: 30 oktober 2018 Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 2018 Idd afgebroken, dit was al zo maar is al opgelost. Geen probleem. Link naar reactie
Fahrvergnugen Geplaatst: 30 oktober 2018 Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 2018 Kan iemand me aan deze onderdelen helpen? Link naar reactie
Pilaf Geplaatst: 30 oktober 2018 Delen Geplaatst: 30 oktober 2018 Neem even contact op met Christiaan Dozy. Hij heeft vast nog wel wat plurimatic onderdelen op voorraad. 1 Link naar reactie
Fahrvergnugen Geplaatst: 30 oktober 2018 Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 2018 Dat heb ik al gedaan, maar gooi graag meer hengeltjes uit. Link naar reactie
Ed75 Geplaatst: 30 oktober 2018 Delen Geplaatst: 30 oktober 2018 Voor veer 17 heb ik een alternatief gevonden op SIP van een zijstandaard. Zal het eens opzoeken. Link naar reactie
Fahrvergnugen Geplaatst: 5 november 2018 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2018 Bij Dozy bijna alles kunnen vinden, ka iemand mij helpen aa nummertje 18? 1 Link naar reactie
Pilaf Geplaatst: 5 november 2018 Delen Geplaatst: 5 november 2018 Nummer 18 is volgens mij een kunststof busje zoals hieronder. http://www.elcon-models.com/nl/kunstof-bussen/303-kunststof-bus-met-kraag.html (En qua verzendkosten er een mooi restauratie verhaal van maken, dan stoppen ze ze vast wel in een enveloppe met postzegel). 1 Link naar reactie
Fahrvergnugen Geplaatst: 7 november 2018 Auteur Delen Geplaatst: 7 november 2018 Top, bedankt. Ik ga eens informeren. Link naar reactie
Fahrvergnugen Geplaatst: 29 november 2018 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2018 Nu heb ik mijn volledige kabelboom met accu, verlichting, teller, etc. Op mijn blok aangesloten. De starter werkt maar verder niets. Gaat de verlichting pas werken met lopwnde motor of zou het op contact ook al moeten werken? Link naar reactie
Mutti Geplaatst: 30 november 2018 Delen Geplaatst: 30 november 2018 (aangepast) Ik weet niet hoe het bij de automatica is, maar bij mijn PK50S doen deze het ook op contact. Voor en achterlicht ook zonder contact, en knipperlichten alleen met contact, maar allemaal ook zonder lopende motor. (trouwens, met lopende motor, maar zonder accu doen m'n knipperlichten het niet, maar voor en achterlicht wel) 30 november 2018 aangepast door Mutti Link naar reactie
Fahrvergnugen Geplaatst: 30 november 2018 Auteur Delen Geplaatst: 30 november 2018 Ok, bedankt voor je reactie. Ik zal eea eens gaan doormeten. Link naar reactie
Fahrvergnugen Geplaatst: 1 december 2018 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2018 De voeding vam de verlichting moet uit de spanningsregelaar komen. Op geel (G) en wit (B)staat spanning en via grijs (GR) zou het eruit moeten komen. Bij mij komt er geen spanning op grijs, os mijn regelaar overleden? Link naar reactie
Pilaf Geplaatst: 2 december 2018 Delen Geplaatst: 2 december 2018 Kan je eens een foto maken van je gemonteerde regelaar want bovenstaande plaat is wat onduidelijk. Wat voor claxon (ac of dc) heeft jouw automatica? Of heeft deze een ac-dc omvormer voor de claxon zitten? Ik vraag dit omdat volgens mij bij automaticas de batterij alleen voor de starter wordt gebruikt en de rest van de gebruikers op AC werkt, misschien kan een automatica gebruiker op het forum dit bevestigen. In dat geval werkt de verlichting alleen als de motor draait en krijgt de verlichting geregelde AC van de spanningsregelaar. Controleer en meet voor de zekerheid ook even je aarddraden en de bedrading naar je spoelen van de stator. Je kan ook controleren of je verlichting in orde is door de bedrading van je spanningsregelaar los te koppelen en de plus van de accu op de geregelde AC draad te zetten en de min van de accu op massa, werkt de verlichting dan wel? Zo ja dan zit het in de regelaar of stator of bekabeling richting stator. Zo nee dan wordt het toch de kabelboom doormeten, neem dan aan dat de accu in orde is. 1 Link naar reactie
Fahrvergnugen Geplaatst: 2 december 2018 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2018 Een claxon heb ik niet volgens mij. Als ik de grijze draad bij de regelaar los neem en hier 12V op zet, dan werkt alles. Tijdens starten is er een vonk. Conclusie; rrgelaar defect of het werkt alleen met lopende motor. Link naar reactie
Pilaf Geplaatst: 2 december 2018 Delen Geplaatst: 2 december 2018 De regelaar staat los van de bobine dus een vonk heeft niets met de verlichting of regelaar te maken. Als ik het schema van de automatica bekijk ziet het er uit dat je een AC systeem hebt, dus de verlichting werkt alleen bij lopende motor, de batterij is dan alleen voor de startmotor. Bij de “niet” elestart automatica modellen is het tenslotte ook een AC systeem. Wat je kan doen is de motor starten en het AC “uit” en DC “uit” gedeelte van de regelaar meten. Ook deze bij een hoger toerental meten om te kijken of de spanning goed geregeld wordt door de regelaar. Heeft de regelaar geen spanning bij de AC “in”, dan de spoel en bedrading naar de spoel doormeten om uit te sluiten dat dit de boosdoener is. Conclusie voor nu, verlichting werkt alleen bij lopende motor en je hebt waarschijnlijk een kapotte spanningsregelaar. 1 Link naar reactie
Fahrvergnugen Geplaatst: 2 december 2018 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2018 De voeding van de bobine komt uit de spoel, ik melde dit omdat de spoel dus werkt. Conclusie is niet helemaal juist, de motor heeft nog niet gelopen:-) . Ik ga er idd ook vanuit dat het alleen functioneert bij lopende motor. Link naar reactie
Pilaf Geplaatst: 2 december 2018 Delen Geplaatst: 2 december 2018 1 uur terug, Fahrvergnugen zei: De voeding van de bobine komt uit de spoel, ik melde dit omdat de spoel dus werkt. Maar de bobine heeft zijn eigen ontstekingsspoel, zo heeft jouw stator ook een licht- en laadspoel. De laatste 2 dus even doormeten. 1 Link naar reactie
Pilaf Geplaatst: 2 december 2018 Delen Geplaatst: 2 december 2018 (aangepast) * dubbele post * 2 december 2018 aangepast door Pilaf Link naar reactie
Fahrvergnugen Geplaatst: 2 december 2018 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2018 29 minuten geleden, Pilaf zei: Maar de bobine heeft zijn eigen ontstekingsspoel, zo heeft jouw stator ook een licht- en laadspoel. De laatste 2 dus even doormeten. Doe ik, thanx 1 Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen