Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Missende onderdelen PK50 automaat


Fahrvergnugen

Aanbevolen berichten

Leuk om te volgen, heb zelf ook een automaatje gerestaureerd. Plaats je er ineens ook een Sito uitlaat met de grotere stalen uitlaatbocht op? Scheelt enkele kmh in topsnelheid!

aangepast door Ed75
Link naar reactie

Vergeet dan niet het extra bochtje bij te bestellen anders gaat het no way passen (en ja bij mij was de draad geheel kapot vandaar deze bevestigig van de uitlaat op de kop met boutjes. 

19zX9NY.jpg

aangepast door pdvd
Link naar reactie
  • 4 weken later...

Ik weet niet hoe het bij de automatica is, maar bij mijn PK50S doen deze het ook op contact.
Voor en achterlicht ook zonder contact, en knipperlichten alleen met contact, maar allemaal ook zonder lopende motor.

(trouwens, met lopende motor, maar zonder accu doen m'n knipperlichten het niet, maar voor en achterlicht wel)

aangepast door Mutti
Link naar reactie

Kan je eens een foto maken van je gemonteerde regelaar want bovenstaande plaat is wat onduidelijk.

Wat voor claxon (ac of dc) heeft jouw automatica? Of heeft deze een ac-dc omvormer voor de claxon zitten?

Ik vraag dit omdat volgens mij bij automaticas de batterij alleen voor de starter wordt gebruikt en de rest van de gebruikers op AC werkt, misschien kan een automatica gebruiker op het forum dit bevestigen. In dat geval werkt de verlichting alleen als de motor draait en krijgt de verlichting geregelde AC van de spanningsregelaar. Controleer en meet voor de zekerheid ook even je aarddraden en de bedrading naar je spoelen van de stator.

Je kan ook controleren of je verlichting in orde is door de bedrading van je spanningsregelaar los te koppelen en de plus van de accu op de geregelde AC draad te zetten en de min van de accu op massa, werkt de verlichting dan wel? Zo ja dan zit het in de regelaar of stator of bekabeling richting stator. Zo nee dan wordt het toch de kabelboom doormeten, neem dan aan dat de accu in orde is.

  • Like 1
Link naar reactie

De regelaar staat los van de bobine dus een vonk heeft niets met de verlichting  of regelaar te maken.

Als ik het schema van de automatica bekijk ziet het er uit dat je een AC systeem hebt, dus de verlichting werkt alleen bij lopende motor, de batterij is dan alleen voor de startmotor. Bij de “niet” elestart automatica modellen is het tenslotte ook een AC systeem.

Wat je kan doen is de motor starten en het AC “uit” en DC “uit” gedeelte van de regelaar meten. Ook deze bij een hoger toerental meten om te kijken of de spanning goed geregeld wordt door de regelaar. Heeft de regelaar geen spanning bij de AC “in”, dan de spoel en bedrading naar de spoel doormeten om uit te sluiten dat dit de boosdoener is.

Conclusie voor nu, verlichting werkt alleen bij lopende motor en je hebt waarschijnlijk een kapotte spanningsregelaar.

 

  • Like 1
Link naar reactie
1 uur terug, Fahrvergnugen zei:

 

De voeding van de bobine komt uit de spoel, ik melde dit omdat de spoel dus werkt.

 

Maar de bobine heeft zijn eigen ontstekingsspoel, zo heeft jouw stator ook een licht- en laadspoel. De laatste 2 dus even doormeten.

 

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...