Ga naar inhoud
Vespaforum.be

nieuwe forum gebruiker...


dri3s

Aanbevolen berichten

Hoi allen,

ik ben Dries, en recent op tram 4 gesprongen.
Ondertussen heb ik 23j m'n rijbewijs voor de moto ( Suzuki Bandit 600cc), maar eigenlijk rij ik er te weinig mee...
Ik woon op +/- 22km van m'n werk, en dat is net niet ver genoeg om me dagelijks in m'n volledige rij- uitrusting te hijsen.

Tot nu toe dus bijna altijd met de auto, maar zocht een leukere oplossing.
Zoals zovelen ben ik stiekem ook altijd al wel verliefd geweest op de looks van de Vespa PX.
Maar aangezien ik al een moto heb staan, zocht ik een budgetvriendelijker alternatief, zonder al te veel in te boeten op de looks.

--> zo ben ik dus uitgekomen op een rode LML Star 125, jonge tweedehands met 500km op de teller.

Om het voor de 'die hards' nog wat erger te maken, is het ook nog een automaat.  Don't shoot me! :)  
Ik wou een makkelijke opstapper, zonder gedoe, starten en weg...
( als ik wil werken op twee wielen, neem ik de Bandit wel!)

Beste keuze ooit! Ik heb haar nu een half jaar( het is een 'ze' natuurlijk), en de 500km zijn er al 3.800km geworden.

Heerlijk om lekker mee te cruisen met het verkeer, met een verbruik dat bijna 3x lager ligt dan m'n auto.

 

 

 

ps: Wat mooi meegenomen is, ik rij nu ook meer met m'n moto in de weekends.

 

IMG_20180725_090135.jpg

Link naar reactie
18 uren geleden, dri3s zei:

om me dagelijks in m'n volledige rij- uitrusting te hijsen.

volgens de wetgeving moet dit, zelfs op een 125cc of ieder ander voertuig met motor zwaarder dan 50cc

maar ik begrijp het wel, de dikke moto jas word een dunnere jas of een trui met lange mouwen :-)

ik doe dat zelf ook

Link naar reactie
2 uren geleden, TonyC zei:

volgens de wetgeving moet dit, zelfs op een 125cc of ieder ander voertuig met motor zwaarder dan 50cc

maar ik begrijp het wel, de dikke moto jas word een dunnere jas of een trui met lange mouwen :-)

ik doe dat zelf ook

Hoi TonyC,

tuurlijk, weet ik wel...

Je zal me zelfs op de scooter ook niet tegenkomen in korte broek of t-shirt. Ik sta er op om steeds een lange broek ( wel gewone jeans) te dragen en m'n motorvest.

Maar dat is toch nog een groot verschil met de complete motoruitrusting hoor!  --> laarzen, leder,... ;) 

Je hebt maar 1 vel... ik krijg soms koude rillingen als ik rijders tegenkom ( zelfs op de moto) op teenslippers en t-shirt.

Link naar reactie

Tja... zal allemaal wel, maar geef mij maar short en korte mouwtjes in Frankrijk, Nederland, Spanje, Duitsland, etc... met enkel de verplichte helm en handschoenen. God-de-lijk bij de huidige temperaturen! 

(Groeten vanuit de Provence bij 40 graden in de schaduw)

(neen... aub geen preek, asfalt is idd een prima kaasschaaf)

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Allereerst welkom op het forum en gefeliciteerd met je aanwinst.

Met de temperaturen van de afgelopen weken reed ook ik gewoon in een korte broek en t-shirt. En zoals Frederik al gezegd heeft, asfalt is een prima kaasschaaf. En ik zie daar soms uitmuntend resultaat van op mijn werk.

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...