Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Welke kleren voor een vespa ?


Bert Nijs

Aanbevolen berichten

systeemhelm (die ik dan meestal open laat met dit weer), kevlar jeans (lichter dan motobroek) of gewone lange broek, zomermotovest (luchtdoorlatend), zomerhandschoenen (luchtdoorlatend) en hoge schoenen (palladiums, all stars of halfhoge botinnen).

En als het echt te warm is dan doe ik mijn adamkostuum aan...

Link naar reactie

Een overal, kan je eronder korte broek en polo aanhouden, vrouw kan dan kleedje aandoen. Bij aankomst, overal uit en genieten van het goede weer.

Ben al eens tegen gehouden geweest op mijn Vespa in korte broek en polo enz., waarschuwing gekregen.

Mij krijgen ze niet in een lederen moto pak, zot zeker.

Ps, onder tussen een  50cc klasse B gekocht voor in de korte broek rond te rijden :P

Link naar reactie

Met deze "Italiaanse, zwoele en zomerse temperaturen" zeker geen zware kledij waarbij het zweet van je "klokken lekt" :D . . Veilig is zeker het niet. maar het is heerlijk om in te rijden.

Op de Vespa : luchtige, lange zomerbroek , luchtige sweater met lange mouwen, lichte zomerhandschoenen, turnsloffen,  zonnebril en een jet-helm.

Op de Harley : hetzelfde als op de Vespa.

Op de "brommer" : short, T-shirt , sandalen,  zonnebril en een jet-helm.

Toen ik in 2010 mijn" GTS" kocht reed ik een warme zomer. altijd met short, hemdje en sandalen zoals in Italië. heerlijk. tot er een wet kwam op "beschermende kledij"

Beschermde kledij is heel zeker wel veilig en doeltreffend bij een valpartij. maar er gaat soms niets boven. een "motorrit" met luchtige kledij bij zwoele temperaturen :D

Link naar reactie

Motojeans, schoenen met enkelbescherming en richa cool summer jasje. Boven de 80 km/u heb ik daar zelfs koud in en is een truitje of windstopper er onder noodzakelijk :-). Daar bestaat ook een broek van wan die jeans is dik en warm. 

Link naar reactie

Pothelm met daaronder een veiligheids/zonnebril zodat er geen wind in mijn ogen komt. Motorjack (model Windsor van Revit) met beschermende stukken in schouders en ellebogen en een dikke plaat in de rug. Motorspijkerbroek (met soort van Kevlar verweven in de stof) ook van Revit. Timberland schoenen tot boven de enkels. En niette vergeten de doorwaaihandschoenen met leer op de juiste plaatsen. En een BUFF om mijn nek en hals te beschermen tegen UV en het schuren ven het helmbandje. 

 

Maar aangezien foto's meer zeggen (zelfde kleding 2 jaar terug op de Iséran)

CM41164.jpg

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Zit voor mij perfect... natuurlijk ook met 40 graden wandelen hierin is erg warm ;) maar dat is alles. 

Bij dit filmpje had ik mijn Vespa op 2000 meter hoogte laten  staan en ben met de gondel naar 3200 gegaan om vervolgens de eerste 600 meter weer te voet af te dalen (met deze jas aan) Ging perfect.

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...