Fahrvergnugen Geplaatst: 31 juli 2018 Delen Geplaatst: 31 juli 2018 Op mijn PK50Xl automaat zot een nieuwe zuiger en cilinder. Op de zuiger staat 47.4. Ik kan het helaas nergens vinden, kan iemand mij vertellen hoeveel cc dit is? Link naar reactie
Pilaf Geplaatst: 31 juli 2018 Delen Geplaatst: 31 juli 2018 Dat is de 75cc van pinasco, als het goed is heb je ook en 68 sproeier in je carburateur. Link naar reactie
Fahrvergnugen Geplaatst: 31 juli 2018 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2018 Das jammer, ik moet nl. Nog naar de RDW Link naar reactie
Pilaf Geplaatst: 31 juli 2018 Delen Geplaatst: 31 juli 2018 Daar gaat de rdw niet naar kijken, als jij de vario netjes begrenst, de automatica op de testbank 45km/h rijdt en het geluid netjes is, is er niets aan de hand. De standaard 50cc is eigenlijk in het huidige verkeer geen optie dus deze setup is de meest logische (mits begrenst op de snelheid die je maximum wilt rijden). Hoop dat je vader/zoon project slaagt, de automatica/plurimatic is niet het meest geliefde model onder de Vespa sleutelaars. Het blok is log en traag, en er zijn moeilijk onderdelen voor de te krijgen. Link naar reactie
Hornox Geplaatst: 31 juli 2018 Delen Geplaatst: 31 juli 2018 Je kunt ook dit filmpje eens kijken... Die Joey Schaar is een druktemaker maar je krijgt in dit filmpje wel enige uitleg waar de RDW naar gaat kijken. Succes! Link naar reactie
Pilaf Geplaatst: 31 juli 2018 Delen Geplaatst: 31 juli 2018 Dat filmpje gaat over een WOK status, lijkt me niet dat deze automatica daar last van heeft. Heeft jullie automatica nog het oude verzekeringsplaatje (icm gele plaat op voorspatbord) of al wel een echte kentekenplaat (na 2005). Als het eerste het geval is dan is het gewoon de Vespa netjes aanleveren (snelheid, geluid, remmen, verlichting en vin nummer) en dan zal de RDW deze schouwen en het kenteken afgeven...bij een WOK zullen ze wat verder kijken. Link naar reactie
Fahrvergnugen Geplaatst: 31 juli 2018 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2018 Het is een originele nl. Brommer. Helaas alleen nog nooit geschouwd. Link naar reactie
Fahrvergnugen Geplaatst: 31 juli 2018 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2018 3 uren geleden, Pilaf zei: Daar gaat de rdw niet naar kijken, als jij de vario netjes begrenst, de automatica op de testbank 45km/h rijdt en het geluid netjes is, is er niets aan de hand. De standaard 50cc is eigenlijk in het huidige verkeer geen optie dus deze setup is de meest logische (mits begrenst op de snelheid die je maximum wilt rijden). Hoop dat je vader/zoon project slaagt, de automatica/plurimatic is niet het meest geliefde model onder de Vespa sleutelaars. Het blok is log en traag, en er zijn moeilijk onderdelen voor de te krijgen. Thanx, dan moet ik me alleen nog even verdiepen in het begrenzen van de snelheid. Link naar reactie
Pilaf Geplaatst: 31 juli 2018 Delen Geplaatst: 31 juli 2018 Weet uit een ver verleden toen ik zelf ook nog aan de plurimatic prutste dat “slamet” uit Amsterdam veel met de pinasco 75cc deed, ook in de periode 2005-2007 toen onze Nederlandse Vespa brommers geschouwd werden. Zijn site is nog steeds online: https://sites.google.com/site/vespaamsterdam/soorten-vespa-s/vespapk50automatica Hij heeft vast nog wel wat aanvullende informatie voor je. Voor wat betreft het begrenzen van de snelheid kom je met google en “varioring” een heel eind. In het kort gaat het erom dat de v-snaar niet de hoogste stand haalt en dat voorkom je door een afstandsring te plaatsen tussen het vaste en bewegende deel van de vario. Link naar reactie
Hornox Geplaatst: 1 augustus 2018 Delen Geplaatst: 1 augustus 2018 Op 31-7-2018 om 16:47, Pilaf zei: Dat filmpje gaat over een WOK status, lijkt me niet dat deze automatica daar last van heeft Dat filmpje gaat inderdaad over een WOK status maar de RDW-man legt ook eea uit waar ze op letten bij bromfietsen/scooters. Ook mbt de snelheid vanaf 5:05 in het filmpje. Link naar reactie
Fahrvergnugen Geplaatst: 1 augustus 2018 Auteur Delen Geplaatst: 1 augustus 2018 Op 31-7-2018 om 12:33, Pilaf zei: Dat is de 75cc van pinasco, als het goed is heb je ook en 68 sproeier in je carburateur. Ik kom 76 tegen in mijn carb. Link naar reactie
Fahrvergnugen Geplaatst: 1 augustus 2018 Auteur Delen Geplaatst: 1 augustus 2018 6 minuten geleden, Fahrvergnugen zei: Ik kom 76 tegen in mijn carb. Het is overigens een 16.12 Link naar reactie
Pilaf Geplaatst: 1 augustus 2018 Delen Geplaatst: 1 augustus 2018 3 hours ago, Fahrvergnugen said: Het is overigens een 16.12 Dat is de standaard carburateur. 4 hours ago, Fahrvergnugen said: Ik kom 76 tegen in mijn carb. Daar zie je soms verschillen in afstelling, kijk welke jet tussen 68 en 76 het beste rijdt. Kwam nog wel een oude aantekening voor jouw pinasco 75cc setup tegen, timing 18 graden, 3% mengsmering en een ngk b9 bougie. Ik heb verder weinig informatie meer, alles wat ik had heb je op de mail gekregen. Er zijn gelukkig nog wat andere automatica gebruikers die je vast nog wat verder op weg kunnen helpen. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.