Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Zuigerdiameter


Fahrvergnugen

Aanbevolen berichten

Daar gaat de rdw niet naar kijken, als jij de vario netjes begrenst, de automatica op de testbank 45km/h rijdt en het geluid netjes is, is er niets aan de hand. De standaard 50cc is eigenlijk in het huidige verkeer geen optie dus deze setup is de meest logische (mits begrenst op de snelheid die je maximum wilt rijden).

Hoop dat je vader/zoon project slaagt, de automatica/plurimatic is niet het meest geliefde model onder de Vespa sleutelaars. Het blok is log en traag, en er zijn moeilijk onderdelen voor de te krijgen. 

Link naar reactie

Dat filmpje gaat over een WOK status, lijkt me niet dat deze automatica daar last van heeft.

Heeft jullie automatica nog het oude verzekeringsplaatje (icm gele plaat op voorspatbord) of al wel een echte kentekenplaat (na 2005).

Als het eerste het geval is dan is het gewoon de Vespa netjes aanleveren (snelheid, geluid, remmen, verlichting en vin nummer) en dan zal de RDW deze schouwen en het kenteken afgeven...bij een WOK zullen ze wat verder kijken.

Link naar reactie
3 uren geleden, Pilaf zei:

Daar gaat de rdw niet naar kijken, als jij de vario netjes begrenst, de automatica op de testbank 45km/h rijdt en het geluid netjes is, is er niets aan de hand. De standaard 50cc is eigenlijk in het huidige verkeer geen optie dus deze setup is de meest logische (mits begrenst op de snelheid die je maximum wilt rijden).

Hoop dat je vader/zoon project slaagt, de automatica/plurimatic is niet het meest geliefde model onder de Vespa sleutelaars. Het blok is log en traag, en er zijn moeilijk onderdelen voor de te krijgen. 

Thanx,

dan moet ik me alleen nog even verdiepen in het begrenzen van de snelheid.

Link naar reactie

Weet uit een ver verleden toen ik zelf ook nog aan de plurimatic prutste dat “slamet” uit Amsterdam veel met de pinasco 75cc deed, ook in de periode 2005-2007 toen onze Nederlandse Vespa brommers geschouwd werden.

Zijn site is nog steeds online: https://sites.google.com/site/vespaamsterdam/soorten-vespa-s/vespapk50automatica

Hij heeft vast nog wel wat aanvullende informatie voor je.

Voor wat betreft het begrenzen van de snelheid kom je met google en “varioring” een heel eind. In het kort gaat het erom dat de v-snaar niet de hoogste stand haalt en dat voorkom je door een afstandsring te plaatsen tussen het vaste en bewegende deel van de vario.

Link naar reactie
Op 31-7-2018 om 16:47, Pilaf zei:

Dat filmpje gaat over een WOK status, lijkt me niet dat deze automatica daar last van heeft

Dat filmpje gaat inderdaad over een WOK status maar de RDW-man legt ook eea uit waar ze op letten bij bromfietsen/scooters. Ook mbt de snelheid vanaf 5:05 in het filmpje.

Link naar reactie
3 hours ago, Fahrvergnugen said:

Het is overigens een 16.12

Dat is de standaard carburateur.

4 hours ago, Fahrvergnugen said:

Ik kom 76 tegen in mijn carb.

Daar zie je soms verschillen in afstelling, kijk welke jet tussen 68 en 76 het beste rijdt.

Kwam nog wel een oude aantekening voor jouw pinasco 75cc setup tegen, timing 18 graden, 3% mengsmering en een ngk b9 bougie.

Ik heb verder weinig informatie meer, alles wat ik had heb je op de mail gekregen. Er zijn gelukkig nog wat andere automatica gebruikers die je vast nog wat verder op weg kunnen helpen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...