Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Accu inbouwen in px zonder accu


Bowyer

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Weet iemand of het redelijkerwijs te doen is om een accu in te bouwen in een px waar geen accu in hoort?

En dan natuurlijk zo dat het ding ook oplaad en functie heeft,al was het alleen voor mijn navje.

 

Groetjes,Thijs.

Link naar reactie

Dit is een goede vraag die ik ook al stelde in een andere formulering. Mijn vraag was dus wat er kapot gaat aan een spanningsregelaar als je zonder batterij gaat rijden. De gelijkrichter, de afvlakker of de ingang. Mijn redenering is dus mocht je op je oude px zonder batterij een gelijkrichter steken van een nieuw model dan heb je 12V gelijkspanning voor je batterij op te laden of de GPS. Ik vermoed dus in theorie dat een batterij zelfs niet nodig is maar gaat dan ook enkel de gps laden als de motor aan het draaien is. Volgens ik me laten vertellen heb zou er wel aan de spanningsregelaar een batterij moeten hangen. Dus verbeter me als ik fout ben. Kwinten

 

Link naar reactie

Dat had ik tot voor kort ook en dan met een gelijkrichtertje en spanningsregelaar er achter met een omvormertje naar usb 5 volt.

Dit ging enige tijd goed totdat tijdens een rit alle boordspanning dramatisch zakte en mijn pinkers en stoplicht het niet meer zichtbaar deden.

Voedingsdraad daarop maar losgeknipt en het probleem was verholpen,waarschijnlijk de gelijkrichter of spanningsregelaar opgeblazen.

Dus vandaar de behoefte om nu een accuutje te plaatsen.

Bedankt voor alle reacties.

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...