Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Probleem met nieuwe uitlaat


Kidfromantwerp

Aanbevolen berichten

Hi Guys,

hopend op enige hulp en tips vongende probleem dat zich voor doet.

zonet een JL race exhaust van sip onder mijn LML 125 2T gestoken. In combinatie met gerodeerde DR177 kit en Polini venturi.

Nu houd hij heel lang in en pas bij hogere toeren knalt hij ineens door.. tevens in 4de Vitesse doet hij praktisch niets en valt hij volledig plat..

Aan wat kan dit liggen of wat kan ik hier aan doen?

tandwiel?

sproeier? (Volgens mij nu 116)

C926CB86-297B-4E30-912E-3FA42940081A.jpeg

A58F924E-4D17-446B-A263-5C7172529D83.jpeg

Link naar reactie
7 hours ago, TomVC said:

steekt u maar ne 24/24 als je niet wil vastlopen  en ik rij met ne 125 sproeier op mijnen DR

inderdaad!!!  steek ne 24/24    en sproeier 125  of 128  ... over mensen met  een DR177 en ne 20/20... en vastlopen na 3km  weten we wel iets te vertelen hé Tom? :D

Link naar reactie
42 minuten geleden, propliner zei:

inderdaad!!!  steek ne 24/24    en sproeier 125  of 128  ... over mensen met  een DR177 en ne 20/20... en vastlopen na 3km  weten we wel iets te vertelen hé Tom? :D

Lucht 160 en mengbuis Be3!

128 lijkt me wel érg groot voor 177cc. Heb jaren rond gereden mer 116 en Sito+. 

Link naar reactie

Las ik nu bovenaan niet dat hij doodvalt bij hoge belasting? :o

Link naar reactie

Als je gaat tunen moet je cilinderkit , carbu en uitlaat op elkaar afstemmen , kijk ook eens op duitse forums voor set ups , 

mij lijkt die uitlaat er ook niet bijpassen , carbu 24/24 en dan een juiste uitlaat zoeken en je zal veel plezier hebben ;)

Link naar reactie

Ich sprache ni Duits.. lol.

Ik begin bij de carbu en pakking, grotere venturi, andere sproeier,  bougie,.. 

 

of zeggen jullie verkoop die uitlaat en neem een bgm big box? Of heb ik dan ook al die stress.. 

Link naar reactie

Die Venturi is leuk voor de show maar maakt geen z*k uit met zulke kleine cilindertjes. Een expansieuitlaat heeft enkel zin/effect bij hogere toeren (maar die haal je niet met die carbu en dat mengsel). Bijgevolg zal de uitlaat in de huidige setting contraproductief werken. Je verstikt letterlijk de motor waardoor die bij maximale belasting dood valt (in 4de dus). Overigens: op hoeveel graden staat de ontsteking? DR-kes durven daar nog wel es gevoelig voor zijn (lees: op vastlopen).

Link naar reactie

Een DR is goed voor op een standaard px motortje te plaatsen met een 24/24 carbu en een Sip road. Heb je een goede sneller dan standaard alles inzetbare vespa. Zo een uitlaat is er over op een DR en werkt de DR tegen want die moet het van zijn koppel hebben. Dit gaat misschien wel brokken geven. Venturi zijn zoals een Honda Civic open luchtfilter leuk lawaai maar het zit in het kopje als je denkt dat je sneller gaat. Het verbruik is het enige wat verhoogd.

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...