Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa vnb 1961 probleem met lichten


YannVanh

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb een VNB uit 1961 gekocht maar de verlichting voor+achter en het knopke om hem stil te leggen werkt niet.. de toeter en het remlicht werkt wel!

ik heb op scooterhelp het elecktrisch schema opgezocht maar vond er alleen één met de uitvoering zonder batterij en ik heb dus één met batterij..

De batterij is volgens mij wel kapot, kan dit hier ook iets mee te maken hebben? De kabels + massa lijken me allemaal in orde..

Ps: zowel de voorlamp als achterlamp zijn nieuw..

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Bij deze het schema van de VNB met batterij: http://www.vespa-klub.dk/pics/pdf tegninger/Bat_5.PDF

A728D811-55FD-422C-B53A-4BD6C98AAB72.thumb.jpeg.c43530c1ebe7053ddf195bed2116b33e.jpeg

Heb je de bedrading van de schakelaar al bekeken en de contactjes schoongemaakt, er kan natuurlijk wat corrosie op zitten.

Verder kan je met behulp van het schema nogmaals de kabelboom doormeten. Is de kabelboom reeds vervangen? zo nee...het blijft bedrading van bijna 60 jaar oud. 

Vervolgens de accu doormeten en kijk of daar nog genoeg leven in zit, je ziet dat snel genoeg door er een 6v lamp op aan te sluiten.

Is de accu aan vervanging toe, controleer dan ook je spoel 1 (zie stator) en de gelijkrichter. Zijn deze niet in orde, dan ben je qua accu binnen de kortste keren weer aan de beurt.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...