Rammie2000 Geplaatst: 18 juli 2018 Delen Geplaatst: 18 juli 2018 Beste Sedert kort heb ik een Vespa 125 van 61. Deze draaid zeer slecht. Soms 3x kikken en die start andere keren in gang duwen. Eens die draaid is die haast niet af te regelen van toerental. Valt dan ook eens stil is dan haast niet meer te starten. Enz. Heb er al eens 100km mee kunnen rijden maar soms is de leute na 100 meter al gedaan. Heb de dellorto si 20/15 c helemaal open gedaan uitgekuist en voorzien van nieuwe dichtingen. De Visé Plantine afgeregeld naar 0.4. Ten einde raad. Het land lijkt wel alsof die steeds verzuipt. De sproeiers zijn nochtans de originele. Bougies ngk bp6e en bp7e geprobeerd niets helpt. Sproeit ook zeer veel benzine omhoog als je deze zonder filter laat draaien stationair en je geeft gas. Valse lucht ergens? Maar waar? Carb versleten? Loopt ook max 75 op de teller. ( Wat misschien normaal is dat weet ik niet) Link naar reactie
Rammie2000 Geplaatst: 18 juli 2018 Auteur Delen Geplaatst: 18 juli 2018 Zal es zoeken of ene nemen maar helpt dit met het probleem? Link naar reactie
Thomassker Geplaatst: 19 juli 2018 Delen Geplaatst: 19 juli 2018 Ik denk dat nero wil nagaan met welk type Vespa we hier te maken hebben, want een "Vespa 125 van 61" is een populair "curry-model" Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 19 juli 2018 Delen Geplaatst: 19 juli 2018 Versleten compressieplaat. 19 uren geleden, Rammie2000 zei: Sproeit ook zeer veel benzine omhoog als je deze zonder filter laat draaien stationair en je geeft gas. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 19 juli 2018 Delen Geplaatst: 19 juli 2018 44 minuten geleden, Thomassker zei: Ik denk dat nero wil nagaan met welk type Vespa we hier te maken hebben, want een "Vespa 125 van 61" is een populair "curry-model" Ben ook benieuwd... alhoewel de 20/15c een VNB carbu is. Chassisnummertje bekend? Link naar reactie
Rammie2000 Geplaatst: 20 juli 2018 Auteur Delen Geplaatst: 20 juli 2018 Het chassis nummer begint met vnb2t. En wat is een compressor plaat? Die roterende inlaat? ( ik vermoed een vliegwiel met openingen) Mvg Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 20 juli 2018 Delen Geplaatst: 20 juli 2018 De compressieplaat (of het intakevlak) bevindt zich in de krukaskamer en is zowat het belangrijkste onderdeel van de carter (let Google be your friend). Die oude vnb-blokjes zijn leuk voor het schap, maar ik heb afgeleerd daar centen in te blijven gieten. Ik zou gaan voor de korte pijn: LML 150cc 5-poorts blokje en ombouw naar 12v. Kost wel wat maar je bent ineens gesettled voor de volgende 50 jaar. Link naar reactie
Rammie2000 Geplaatst: 20 juli 2018 Auteur Delen Geplaatst: 20 juli 2018 Ik kan moeilijk leven met het in de vuilbak gooien. Vooral. Soms rijd ie wel even goed. Ik hou van originaliteit dus zullen er wel betere oplossingen zijn denk ik Mvg Link naar reactie
roufio Geplaatst: 20 juli 2018 Delen Geplaatst: 20 juli 2018 Wel leg uw origineel blokje op uw kast en doe wat fre u verteld , zelfs al bolt die originele motor goed , dan nog is die wat tam . Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 20 juli 2018 Delen Geplaatst: 20 juli 2018 “Originaliteit” zit tussen je oren. Aan de buitenkant niet te zien én al zorgeloos tuffend/knallend door landschap met een krachtige, betrouwbare, deftig remmende, goed verlichte, etc... Vespa ben je dat na 5 minuten vergeten. Je hoeft het origineel blok ook niet weg te gooien. Leuk voor een maandelijk knuffel/swaffelmomentje wanneer de nostalgie even toeslaat. Link naar reactie
Rammie2000 Geplaatst: 22 juli 2018 Auteur Delen Geplaatst: 22 juli 2018 En toch. Liever zo origineel mogelijk. Het heeft zo al een halve eeuw gelukt. . Ik zie dat een oplossing kan zijn om kleppen te monteren. ( Reed valves) iemand ervaring mee. Er moet toch meer advies bestaan dan vervangen die handel. Er moeten hier toch straffe koppen bij zitten met een zin voor originaliteit. Mvg Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 22 juli 2018 Delen Geplaatst: 22 juli 2018 Euh... uwe lak, zadels, rekje, banden, pootjesrubbers,... zijn al lang nie meer origineel hoor. Reed valves zijn ook niet echt factory specific, maar go wild zou ik zeggen... (Onnozele kost voor een 57 jaar afgejakkerd moteurke). FYI: “Spit back” is een teken dat jouw motor tot de draad versleten is. Wees verstandig en bijt door de zure appel. Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 24 juli 2018 Delen Geplaatst: 24 juli 2018 Ik ben koper van je blokje mocht je beslissen om er een ander onder te stoppen! Link naar reactie
Rammie2000 Geplaatst: 24 juli 2018 Auteur Delen Geplaatst: 24 juli 2018 Zal een forum zoeken waar technische kennis gedeeld wordt ipv al het advies die niet gevraagd word. Mvg Link naar reactie
nero Geplaatst: 24 juli 2018 Delen Geplaatst: 24 juli 2018 Hier ook een lichte irritatie? Zal de warmte zijn... Is de motor recent gereviseerd geweest en zo ja in welke mate? Groetjes, nero. Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 24 juli 2018 Delen Geplaatst: 24 juli 2018 olla, bekijk dit eens https://www.scooter-center.com/en/3331597/intake-manifold-for-reed-valve-lth-vespa-vna-vnb-vbb-vbc-gt-gtr-sprint-rally-px-cosa-reed-valve-below-si-carburettor laat vooral weten of dit ook werkt > dus " technische kennis delen " grt Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 24 juli 2018 Delen Geplaatst: 24 juli 2018 2 uren geleden, Adrian zei: https://www.scooter-center.com/en/3331597/intake-manifold-for-reed-valve-lth-vespa-vna-vnb-vbb-vbc-gt-gtr-sprint-rally-px-cosa-reed-valve-below-si-carburettor Voor wat mijn « technisch advies » dat niet gevraagd maar toch geboden waard is: heb ik al 2 keer geplaatst al 2 keer weet naar het schap verwezen (nu KevinVW’s schap overigens). Ofwal bakken valse lucht ofwel massief vermogensverslies (op te lossen door carter flink uit te dremelen). 3 uren geleden, Rammie2000 zei: Zal een forum zoeken waar technische kennis gedeeld wordt ipv al het advies die niet gevraagd word. Mvg Go wild! ‘t Zijn uw centen. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.