Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Opvoeren PK50XL2


Hornox

Aanbevolen berichten

-als je je oude cilinder demonteert, prop een propere  vod in de holte.

-Zeker de piston met het pijltje naar de uitlaatpoort installeren

-maken dat je segmenten goedzitten

-ik doe een beetje tweetakt rond de lagers en de piston om de eerste start te versoepelen.

-twee rondellen gebruiken op de cilinder kop ( een gewone en een borgrondel)

-op moment vastdraaien in een vierkant

en dan komt alles goed

Een banaan of een sito plus gaan beide niet liggen janken zoals een expansieuitlaat. Eerder een zachte, iets luidere ronk. 

Ik had de uitlaten wel op de steun, niet al rijdend dus heb ook niet echt lang in toeren gezeten.

Link naar reactie

Frissenappel, bedankt voor de info. Het meeste wist ik al. Heb me goed ingelezen en veel youtube gekeken. Cilinder zal morgen wel arriveren. Qua uitlaat kom ik telkens uit op de ETS banaan. Daarvan zegt iedereen dat deze erg stil is. Al vraag ik me af of die uitlaat + de 75cc niet te rap gaat worden. Eerst maar eens proberen met de oude uitlaat...

Link naar reactie
  • 1 maand later...

De afgelopen weken heb ik erg weinig tijd gehad voor de Vespa. Werkzaamheden zijn beperkt gebleven tot demonteren van de motor. Gisteren weer eens de draad opgepakt maar helaas blijkt er een probleem te zijn. De motorhelft waar de schokbreker aan vast zit heeft een klein probleempje...

IMG_20180829_193010181.thumb.jpg.f9a63fd7e290ad42c0c527d91e5229a5.jpg

Aluminium kun je uiteraard lassen maar dit lijkt me een vervelende plek. Als daar iets misgaat heb je natuurlijk een serieus ongeluk te pakken. Toch?

Mocht iemand nog motorhelften hebben liggen voor een PK50 XL2 dan hoor ik het graag... 

 

Grt,

Bob

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...