Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Windscherm vs herrie


GuntherV

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, omdat ik zaterdag aan mijn koplamp moest prutsen (ander, intussen opgelost topic) had ik beslist om, zeker met dit warme weer, eens te proberen wat het zou geven om zonder windscherm rond te tuffen.

Vanmorgen mijn eerste schermloze rit gemaakt en twee dingen vielen op:

positief : rij- en stuurervaring voelt veel prettiger

negatief : de wind maakt een ontzettende herrie in mijn oren.

Hebben jullie voor dit laatste een oplossing?

 

Groetjes,

Gunther

Link naar reactie

Oordoppen kan ook helpen. Gebruik ik voor lange ritten. Wel deftige, niet zo van die moussen brol die direct pijn gaat doen. Ik heb er bij laperre op maat laten maken en die gaan perfect onder een helm. 

Link naar reactie

Heb het ook geprobeerd je vangt inderdaad veel meer wind dus ook lawaai zonder scherm, veel heeft te maken met hoe snel je rijdt.

@Thomas, wat is een goede helm, integraalhelm? Ik denk er niet aan om dat op mijn kop te zetten op een Vespa.

Ik heb 2 helmen, een mooie dure Vespa helm die onder mijn zadel past, waardeloos, de wind blaast er zo door met een enorm kabaal in je oren tot gevolg, gebruik hem bijna nooit meer, en een klassieke retro helm type Bell, veel beter maar geen vizier. Ik denk eraan om mij hetzelfde type aan te schaffen met een vizier dat in de helm schuift.

 

Link naar reactie

Ik heb een systeemhelm voor op Vespa en motor. Ziet dat er niet uit? Kan goed zijn, maar ik zet comfort vóór looks. Immers, ik zie mezelf enkel als ik een winkelvitrine passeer ;) Bij lagere snelheden houd ik de klep open, op gewestwegen klap ik deze dicht

Link naar reactie
4 hours ago, Vespaciao said:

... .en dan weten dat er van die "pipo's" zijn die een Vespa én een Harley hebben...daar moet je toch helemaal een "rasechte sissy" voor zijn :D

Inderdaad :-) . Om verder op topic door te gaan, een goeie helm helpt wel zonder windscherm. De hoogte van een windscherm is ook heel belangrijk. Soms kan die hoogte niet ok zijn waardoor je nog meer 'storende' geluiden krijgt. Als jouw combinatie scherm en helm prima is en je voelt je er goed bij, zet dan inderdaad maar terug. (Ook al is het lelijk ;-) ) Verder is het wel een gewoonte om zonder te rijden, en je krijgt er stevige nekspieren van :-) .

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...