Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Pinasco 225cc voor GS160 en SS180


Pilaf

Aanbevolen berichten

Heeft iemand al ervaring met deze kit (en z’n portemonnaie getrokken)?

https://www.emporiodelloscooter.com/catalogue-gruppo-termico-kit-cilindro-pinasco-vespa-160-gs-180-ss-225cc-69-0-in-alluminio-corsa-60-.2.35.74.gp.41542.uw

1911D14A-13EB-46D0-888F-8D93B28AA8A4.thumb.jpeg.c919c6d8e8a93cc1cdaf75fe4dffbfe8.jpeg

Volgens Pinasco is de kit plug and play maar het lijkt me dat er toch wel wat aanpassingen nodig zijn omdat er 50cc extra bijkomt.

Versterkte koppeling, electronische ontsteking, setup van de carburateur, sito plus?

Gaat dit met een standaard GS160 blok wel werken qua versnellingen en vertanding.

Zal eens informeren bij Pinasco hoe zij dit zien maar als jullie hier ideeën over hebben...

Link naar reactie

Plug&play (dus geen onomkeerbare carterwijziging) maar uiteraard wél met langeslagkrukas.

De (grotendeels dezelfde) cilinder in PX configuratie bolt alleszins prima. Of de krachtbron een goed idee is onder een ouder frame met trommelremmetjes, da’s vooral aan jezelf om daar over te oordelen.  

Link naar reactie

Plug&play (dus geen onomkeerbare carterwijziging) maar uiteraard wél met langeslagkrukas.

De (grotendeels dezelfde) cilinder in PX configuratie bolt alleszins prima. Of de krachtbron een goed idee is onder een ouder frame met trommelremmetjes, da’s vooral aan jezelf om daar over te oordelen.  

Link naar reactie
8 hours ago, Frederik9111 said:

Of de krachtbron een goed idee is onder een ouder frame met trommelremmetjes, da’s vooral aan jezelf om daar over te oordelen.  maar uiteraard wél met langeslagkrukas.

8 hours ago, Frederik9111 said:

Daar heb je zeker een punt, het lijkt mij echt een kit voor de gevorderde tuner. Denk ook dat pinasco uiteindelijk er van uitgaat dat je er een flytech onsteking op zet en dan ga je al snel richting de 1000euro.

Dan blijft de P200 motor oplossing toch de betere, helaas zijn die bijna niet meer beschikbaar.

8 hours ago, Frederik9111 said:

Plug&play (dus geen onomkeerbare carterwijziging) maar uiteraard wél met langeslagkrukas. 

Er zijn toch geen langeslagkrukassen voor de GS160 en de SS180, dacht dat deze alleen in de 110mm variant te krijgen is.

Link naar reactie

Deze weer slechte ervaringen opgevangen over Flytech icm 225 (gat in piston) dus opletten met die variabele afstellingen!

Reken maar op minstens het dubbele bedrag. Blok moet open, dus sowieso het juiste moment voor nieuwe lagertjes, bourrages, etc... Een lichter vliegwiel geeft maar extra koppel en vooral een investering in een stevigere koppeling is wenselijk. De langere krukasbielle kan je’r zelf in (laten) persen.

Persoonlijk ben ik meer onder de indruk van de 215-variant. Merkelijk meer koppel onderaan. 

Link naar reactie

Hier een paar bedenkingen... 

-  ik vermoed dat de standaard carbu onvoldoende is om deze kit te voeden.  Met aangepast tussenstuk voor een 28mm carbu te plaatsen is er dacht ik een probleempje met de hoogte van de carbu  (komt tegen het frame aan en krijgt te weinig benzine omdat de benzine-inlaat te hoog komt. (bron: SS-owners) 

- Volgens mij ga je met deze kit ook van benzinestation naar benzinestation rijden, niet geschikt dus om langere afstanden te rijden.  :)

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

Ik voed de PX-variant variant met een Pinasco 26/26 ER (maar heb al gewisseld met 26-26E en 28/28ER is onderweg). I’ll keep you posted.

Voorlopig zit mijn blok onder een daily driver voor woonwerkverkeer. Het verbruik is sterk afhandelijk van de stand van de gasschuif. Gemiddeld ergens tussen 4 en 5 liter/100km, schat ik.

Maar,... een droom in het sluipverkeer. Een vrachtwagen aan 90km/u voorbijzwiepen duur letterlijk 2 seconden. Ik heb er de rit van VC Mechelen in 1 ruk mee gereden. Ook de Grossglockner opknallen was met de vingers in de neus.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...