Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa trommelrem sleept na vervanging remmen ( schuren)


PK125AUTO

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

 

Bij het vervangen van mijn remblokken vooraan stuit ik op een probleem.

De remtrommel was niet handmatig te verwijderen , maar met een poulietrekker krijg je er hem eenvoudig af.

Na de nieuwe remmen gemonteerd te hebben bevestigde ik de remtrommel terug. Na het aanspannen van de middenbout ( vrij krachtig, volgens handleiding +-70 NM) draait de trommel niet meer vrij  en maakt hij een schurend geluid ( metaal op metaal). De rem is hierbij niet aangespannen. Ook heb ik dit reeds geprobeerd zonder de remmen te monteren en dit heeft hetzelfde resultaat.

- het zijn niet de remblokken die schuren, maar wel de bevestigingscilinders ( zie foto). Deze heb ik reeds met een Dremel wat opgeschuurd waardoor deze niet meer schuren.

- de remtrommel schuurt ook aan de onderzijde ( zie foto). Dit heb ik reeds wat opgeschuurd maar voorlopig zonder resultaat.

Ik vind het vreemd dat de trommel plots schuurt aangezien het voor het vervangen van de remmen niet voorkwam. Span ik de middenbout te hard aan ? Op een bepaald moment start het schuren . Indien ik de bout iets losser laat ( 1 slag minder dan 'volledig vast'). Is het wiel wel nog vrij te bewegen. 

Alvast bedankt voor de hulp

Hierbij een video van het schuren : https://photos.app.goo.gl/JrcBSvQiGhgiWVhU7

IMG_20180706_103350820.jpg

IMG_20180706_103433721.jpg

IMG_20180706_103234930_HDR.jpg

IMG_20180706_103300485.jpg

Link naar reactie

Je bent in iedergeval niet vies van een klodder vet...

Als je de trommel zonder remschoenen monteert, loopt de trommel dan ook aan?

Leg ook de trommel even op een vlakke ondergrond om uit te sluiten dat deze krom is (das nogal een poelietrekker die je hebt gebruikt).

Kijk ook of de wangen van de trommel niet krom zijn getrokken door het gebruik van de poelietrekker (het kan nu zijn dat de wang van de trommel niet meer mooi rond is).

Loopt de trommel zonder remschoenen niet aan, dan de remschoenen even vergelijken met de oude en doormeten.

Dan de remschoenen monteren en kijken waneer het probleem zich voordoet.

Wel even het overtollige vet verwijderen want dat wil je niet op de remblokken hebben.

 

 

Link naar reactie

Zitten de remblokken wel goed gemonteerd? Ik zie op de eerste foto een opstand blokje lijkt wel bij de veer... 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...