Ga naar inhoud
Vespaforum.be

stilvallen na starten en gasgeven GTS 300


La vita é Bella

Aanbevolen berichten

Hallo all,

ik heb een issue met de GTS 300. Alvorens naar de dealer te stappen graag even jullie bemerkingen.

De Vespa start meteen. Als ik dan gasgeef happert hij en valt hij de eerste keren stil. Ook als hij op de parkeerstand staat en het achterwiel dus vrij spel heeft. Na een paar keer stilvallen en als het blokje wat warmer heeft lukt het wel. Tot mijn verbazing zag ik de laatste keer dat het lampje van de ASR flikkerde. Toen ik de ASR afzette reedt hij gewoon weg. Iemand een idee waaraan het zou kunnen liggen?

MVG

Link naar reactie

software resetten bij de dealer , vriend had het ook met een 125 supersport 

Link naar reactie

Begin eens met een ASR reset en kijk of dat het probleem oplost, dit kan je zelf uitvoeren.

186839BF-818D-4C31-B9E1-1322B043221A.thumb.jpeg.923e4bd1eb3a9592795bca1f9bc251dc.jpeg274E4BCB-CB65-45ED-9A52-BD4EE5CD5DFC.thumb.jpeg.756f761ede10f12bb28fd3174ac30498.jpeg

Is het een ASR/ABS model 2015? Voor dat model is er vorig jaar namelijk een update geweest voor het “stilvallen probleem”. Dit is door Vespa een beetje stilgehouden maar er hadden meerdere GTS-en last van. In de nieuwe ECU mapping staat de initiele timing 2 graden eerder (was 15 en is nu 17 graden) en is de benzine ook wat rijker gezet bij het stationair draaien. Kreeg zelf ook plotseling deze klachten en bij een ECU reset (accu +/- 15 minuten los) ging het weer een tijdje goed (de ECU gaat dan 50km in de leermode) maar daarna was het weer stilvallen. Met de nieuwe mapping is nu alles in orde.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...