Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa GTS iget “no power”


lind

Aanbevolen berichten

De vrouw des huizes wou eens veranderen van kleurke GTS. En aangezien er overstock was van de Vespa GTS 125 Touring konden we een nieuwe kopen aan een vriendenprijsje. Als je dan weet wat een tweedehands Gts nog gaat bij particuliere verkoop. Hoef je amper wat op te leggen en geniet je weer van 2 jaar waarborg zonder zorgen en kosten. En nog 1 jaar VAB pechverhelping.

het is dus een 125 iget geworden ! Na enkele dagen reeds 170 km op de teller. 2 dingen vallen op hij is zuiniger en stiller dan de vroegere GTS 125 en daar stopt dan het positieve nieuws.

De dealer had het gezegd , de topsnelheid ligt lager dan de vroegere 125, hij heeft minder kilowatts  en ook het optrekken is heel anders. Hij zet vlot aan vanuit stilstand. Maar daarna kruipt de snelheid omhoog. Ondanks dat deze nu ABS heeft remt deze slechter dan de vorige. Je hebt een zadel die vanop afstand kan geopend worden. Maar in vergelijk met een auto werkt dat maar tien procent van de tijd. Het digitaal dashbord is mooi maar kent geen temperatuurmeter meer. Enkel een lampje voor als hij oververhit is geraakt. Op het dashbord zie je ook niet meer naar welke kant je pinkers knipperen en de noodknop om de motor stil te leggen is er ook al niet meer. Versta me niet verkeerd de scooter rijd goed. Maar hij klinkt tegenwoordig meer als een Primavera 50 cc dan als een Gts 125. Comfortabel rijd hij wel en het zadel zit steviger wat beter is voor de rug. Hij heeeft Michelin bandjes en geen Sava rommel. En de voorveer is weer deze van het oude type. Dit model de Gts kent over de jaren al vier motoren 125 cc. De eerste carbu versie zoals bij de GT ( de beste versie) de tweede versie met injectie met stotterende motoren bij koudstart en injectiepomp problemen zoals bij de super van BJ 2010, de derde versie injectieversie , en nu de iget. Één ding weet ik zeker. Mevrouw zal geen zeven jaar met deze Gts rijden. Benieuwd naar ervaringen van andere kandidaten die nu een iget hebben en vroeger met de vorige motor Gts reden carbu of injectie.

 

Link naar reactie

En wat vind je vrouw nu eigenlijk van haar nieuwe GTS Touring ? ;)

Vind zij het ook erg. dat de motor minder lawaai maakt ( er is tenslotte al meer dan lawaai genoeg overal ) en dat het "optrek-vermogen" minder is ?

Een zadel dat "vanaf afstand" geopend kan worden. is dat zo belangrijk ?. mis je dat nu echt ?  

De wijnrode kleur is mooi. hij rijd goed , zit comfortabel en heeft goede banden. wat moet je nog meer hebben ? en je hebt een nieuwe tegen een "vriendenprijs".

Het weer is mooi. opstappen en rijden zou ik zeggen. en "genieten van de mooie momenten" met je nieuwe aanwinst. met een "zeldzame kleur" :)

 

Link naar reactie
4 uren geleden, Vespaciao zei:

En wat vind je vrouw nu eigenlijk van haar nieuwe GTS Touring ? ;)

Vind zij het ook erg... dat de motor minder lawaai maakt ( er is tenslotte al meer dan lawaai genoeg overal ) en dat het "optrek-vermogen" minder is ?

Ja want hij klinkt als een stofzuiger ! En dan denkt ze telkens dat ze aan het werk is :D

en natuurlijk hebben we geen afstandsbediening nodig, begrijpend lezen en wat sarcasme kan geen kwaad hè :rolleyes:

 

 

Link naar reactie

Ze was tevreden van de vorige GTS. Maar ze wist dat er door overstock 850 euro korting was op deze nieuwe Touring. Gewoon uit nieuwsgierigheid heeft ze haar oude GTS te koop gezet om eens te peilen naar de reactie’s. En deze waren onverwacht erg hoog. Op het einde van de rit moest ze maar 1500 euro opleg geven tussen de oude , 7 bijna 8 jaar oude GTS en de nieuwe GTS. Dus nu rijd ze een nieuwe waar ze geen testrit mee heeft gedaan. Waarom zou je ook als je al enkele jaren met dit model rondtuft. En zoals eerder vermeld het is niet omdat ze wat opmerkingen heeft. Dat ze er niet graag mee rijd. Dus beste, Vespaciao vrijheid en blijheid en dit ook in mening en keuze. Fijne dag nog !

Link naar reactie

Ze was tevreden van de vorige GTS. Maar ze wist dat er door overstock 850 euro korting was op deze nieuwe Touring. Gewoon uit nieuwsgierigheid heeft ze haar oude GTS te koop gezet om eens te peilen naar de reactie’s. En deze waren onverwacht erg hoog. Op het einde van de rit moest ze maar 1500 euro opleg geven tussen de oude , 7 bijna 8 jaar oude GTS en de nieuwe GTS. Dus nu rijd ze een nieuwe waar ze geen testrit mee heeft gedaan. Waarom zou je ook als je al enkele jaren met dit model rondtuft. En zoals eerder vermeld het is niet omdat ze wat opmerkingen heeft. Dat ze er niet graag mee rijd. Dus beste, Vespaciao vrijheid en blijheid en dit ook in mening en keuze. Fijne dag nog !

ter info nog wat advertenties van verschillende dealers zodat je ziet dat er uitzonderlijke kortingen worden gegeven.

https://www.2dehands.be/motoren/motoren/vespa/vespa-gts-125-425085813.html

https://www.2dehands.be/motoren/motoren/vespa/vespa-gts-125-super-sport-432817570.html

https://www.2dehands.be/motoren/motoren/vespa/gts125-super-abs-nieuw-432531820.html

 

Link naar reactie
39 minuten geleden, lind zei:

Ja vrij zeker, want ze zou graag met een 946 rijden. Maar die staan nog niet in super korting momenteel. Ik denk dat jij slecht geslapen hebt aan je opmerkingen te zien. Toch nog een fijne dag :D

Waarom zeg je niet gewoon eerlijk op het forum dat je eigenlijk een "impulsieve aankoop" hebt gedaan. en dat de Gts Touring je verwachtingen niet helemaal benadert ?

Mijn opmerking was positief bedoeld , maar jij voelt je direct aangevallen. begrijpend lezen is blijkbaar ook niet één van uw sterkste kanten.

Ik heb goed geslapen en ik heb een fijne dag gehad. want ik heb vandaag samen met mijn vrouw, met de Vespa, gaan pickniken en een mooie rondrit gemaakt.

En morgen maak ik er ook nog een fijne dag van want ik heb nog verlof tot zondag.

Link naar reactie
14 minuten geleden, Cram15 zei:

 

jaloezie is een vuil beestje... net als spinnen !

Waar slaat dit op jongen ?...waarop zou ik jaloers zijn ? als je niets zinnigers te melden hebt kan je beter niets posten want je maakt jezelf belachelijk !

Link naar reactie

Vespaciao, geniet nog van je verlof! Maak je geen zorgen, we kunnen wel wat hebben. België is een vrij land. En het is niet omdat we van mening verschillen. Dat je mijn vijand bent! Ik denk gewoon dat jij mij niet 100% verstaat en ik waarschijnlijk u ook niet! We kunnen hier nog tientallen berichten over en weer schrijven maar dat heeft geen nut. Inderdaad laat ons van onze voertuigen en het mooie weer genieten. En als we elkaar eens tegenkomen op een rondrit. Dan kunnen we beter een frisse pint drinken of een cola. In plaats van spijkers op laag water te zoeken ! 

Link naar reactie
29 minutes ago, Vespa Reng Deng Deng Deng said:

Zijn er geen Power Commanders voor de Vespa GTS’en?

Zover ik heb begrepen zijn de 50cc iGet motoren goed te tunen. Waarschijnlijk kunnen ze dat bij de 125 en 150cc ook.

Dit bedrijf doet de iGet tuning, https://www.ddltuning.com/product/software-tuning-vespa-sprint-primavera-zip-i-get-injectie-opvoeren-prijs-incl-montage-kosten/

Misschien een idee om eens te informeren of ze ook jouw GTS iGet kunnen kietelen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...