kacheltje Geplaatst: 26 juni 2018 Delen Geplaatst: 26 juni 2018 Dag allemaal, Sinds een jaartje ben ik een gelukkig eigenaar van een Rode PK50 XL (kickstart & schakel). Van de week had ik de wind flink mee en waagde ik een poging voor een topsnelheid ;). Normaal rijd ik maximaal zo'n 60kmpu. Er zit een Sito plus uitlaat onder, vandaar dat hij wat harder loopt. Nu met wind mee reed ik bijna aan 70kmpu. Plots viel het vermogen half weg. Scooter bleef wel rijden maar met veel minder power dan normaal. Toen ik eenmaal een lagere snelheid had bij een stoplicht viel hij dan toch echt uit. Sindsdien niet meer aan de praat gekregen. Reeds flink lopen speuren op het net wat het onderdeel kan zijn en het een en ander uitgesloten: Bougie(dop) = in orde. Want net nieuw en vonk netjes Carburateur volledig gekuist na dit voorval Uitlaatpakking vervangen Benzine bijgevuld Gecontroleerd of benzinekraan / filter niet verstopt waren Het nu zojuist het vliegwiel gedemonteerd. Het kal/piel in aanwezig op de plek waar het hoort. Wellicht iets geks met ontsteking of 1 van de spoelen. Ik heb een foto bijgevoegd. Wie kan mij uit de brand helpen met de gouden tip? Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 27 juni 2018 Delen Geplaatst: 27 juni 2018 Volgens mijn bescheiden mening heb je een vastloper gehad. Heeft hij nog even veel compressie als tervoren als je kickt? Grtjs Makke Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 27 juni 2018 Delen Geplaatst: 27 juni 2018 Als je gewoon vonkt hebt uit je bougie kan het je ontsteking niet zijn. Ik denk ook eerder dat het iets mechanisch is. haal de cilinderkop er eens af zou ik zeggen dan weet je meer. Link naar reactie
Peelke Geplaatst: 29 juni 2018 Delen Geplaatst: 29 juni 2018 Toen ik een gat in mijn piston had, had ik inderdaad exact dezelfde symptomen. even piepen naar je cylinder en piston (en koop een goedkop compressiemeterke; altijd handig). Link naar reactie
kacheltje Geplaatst: 9 juli 2018 Auteur Delen Geplaatst: 9 juli 2018 Bedankt voor de tips. Ik heb de clinder en zuiger gedemonteerd. Ik zie wat slijtage zitten op de piston. Zal dit de oorzaak zijn van mijn problemen? Het lijkt vrij oppervlakkig. Dienst de clinder ook vervangen te worden of enkel de piston? Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 9 juli 2018 Delen Geplaatst: 9 juli 2018 Dat is duidelijk geen 50 cc tje, ... Welke set up zit er juist op ? Carb, vertanding , cilinder ... Link naar reactie
JJP Geplaatst: 9 juli 2018 Delen Geplaatst: 9 juli 2018 Kijk eens.goed naar je zuiger... Link naar reactie
nero Geplaatst: 9 juli 2018 Delen Geplaatst: 9 juli 2018 Als je een anderhalve pistonring er door jagen "een beetje slijtage" noemt dan is er idd een beetje slijtage... Of een nieuwe kit kopen of de cilinder laten boren en een overmaat piston plaatsen (soms komt dit laatste duurder uit dan boren). En idd je setup van de carbu eens deftig bekijken is niet slecht... Groetjes, nero. Link naar reactie
kacheltje Geplaatst: 9 juli 2018 Auteur Delen Geplaatst: 9 juli 2018 Ah, het is voor het eerst dat ik een cilinder in mijn handen heb. Bedankt voor de reacties. Heb het idee dat er nu een 80cc DR cilinder onder zit. Zoiets staat op de cilinderkop. Er zit een 16.10 carb in. Vertanding ben ik nog niet achter. Uitlaat is een Sito plus. Zou deze cilinderkit goed zijn ter vervanging? Of is iets anders aan te raden? https://www.sip-scootershop.com/nl/products/racing+cilinder+dr+85+cc+_10006000 Link naar reactie
JJP Geplaatst: 13 juli 2018 Delen Geplaatst: 13 juli 2018 Ja kan in principe elke kit erop schroeven. Maar zoals eerder aangegeven kan je beter eerste kijken naar de huidige set-up. Welke carb? Welke maat sproeier? Welke overbrenging? Dan kan je de oorzaak van je vastloper achterhalen én weet je welke kit het beste past bij je huidige carb/vertanding. Link naar reactie
kacheltje Geplaatst: 16 juli 2018 Auteur Delen Geplaatst: 16 juli 2018 Ik kom tot de volgende set-up (huidig) 16.10 dellorto carb 16t / 69t vertanding sproeier 66 Welke kit zou het beste pasen? Alvast bedankt voor de reacties, erg nuttig geweest zover! Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 16 juli 2018 Delen Geplaatst: 16 juli 2018 Je carb en vertanding zijn perfect voor 50 cc. Vanaf 75 cc is een 16/16 carb al gewenst . daar zit dan sproeier van +- 70 op. Dus op en 80 cc met een 16/10 en sproeier 66? is om problemen vragen lijkt me. Dus ofwel snelle 50 cc erop . Ofwel ineens grotere carb / cilinder.. Grtd Link naar reactie
kacheltje Geplaatst: 16 juli 2018 Auteur Delen Geplaatst: 16 juli 2018 Dank voor de reactie Adrian, Ik vraag mijn af: 1. Snelheid met een 50cc racing, zou dat ook zo rond de 60-65 liggen? En qua rij-eigenschappen, wat merk je van zo'n snelle/racing cilinder? Klinkt wel aantrekkelijk dat er dan geen andere carb of hoeft. 2. Het is mij niet duidelijk of er nu een Pinasco wieletje op zit. Het is wel 16t, maakt dat dan verder nog uit of wordt die Vespa op magische wijze sneller zodra er Pinasco op zit? Link naar reactie
kacheltje Geplaatst: 14 augustus 2018 Auteur Delen Geplaatst: 14 augustus 2018 Inmiddels bolt de Vespa weer 75cc cilinder geplaatst, alles terug gemonteerd en direct weer lopen. Echter; ik hoor een tikken, schrapend geluid vanuit vliegwiel/carter komen. Het gaat sneller naarmate toerental hoger is. Vliegwieldeksel is vrij. Wel hoor ik een tik als ik het vliegwil in zijn vrij ronddraai. Iemand een idee? Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 15 augustus 2018 Delen Geplaatst: 15 augustus 2018 het stuk dat ontbreekt van je oude zuiger/zuigerring die binnenin alles naar de kl*ten aan het helpen is ? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.