Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespatronic gesmolten


koeno83

Aanbevolen berichten

Gisteren mijn nieuwe blok even 2 min laten draaien maar rook toen al een plastic lucht. Vandaag geen beweging meer in te krijgen en wat blijkt de ontsteking zit aan het vliegwiel vast. 

Wie weet waar dit door kan komen? Slechte ontsteking spoel die te warm word, geen aarde? Had alleen het zwarte en rode draad aangesloten, hij starte met de eerste kick en liep ook goed. 

Onsteking was tweedehands dus ga nu maar meteen een nieuwe halen wil graag weten wat het kan zijn voor ook de nieuwe weer kapot gaat. 

Wie heeft een idee? 

66BDF2A6-9074-45A2-923D-94CB6C3F7BA4.jpeg

FE37FAB9-515D-4CB5-A4FD-E613F59F0EBA.jpeg

Link naar reactie

Raar... Het lijkt dat alleen de 2 bovenste spoelen verbrand zijn? 

Het vliegwiel niet mooi gecentreerd of de statorplate, een slag in de krukas? 

Persoonlijk vind ik dat de halve maanspie vrij veel uitsteekt, mogelijk is dit de oorzaak? 

Een laatste mogelijkheid is kortsluiting in de bedrading van de verlichting. 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

De krukas is nieuw dus lijkt me niet de oorzaak. Ik vermoed eerder dat het kortsluiting is waardoor hij veel te warm werd, de zijkant van de spoel was al iets gesmolten toen ik hem kreeg. 

Zal voor de zekerheid wel de spie wel vernieuwen. Moet zeggen dat het vliegwiel er wel mooi opzat en ook ver genoeg 

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Nero, Speedracer, jullie zaten beide in de goede richting. Probleem gevonden, de statorplate zat niet recht. Blijkt dat het blok niet vlak is, helaas wel ook een tweede vliegwiel kapot voor ik er achter was. Nu alleen de Electra nog...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...