Ga naar inhoud
Vespaforum.be

even voorstellen


eddegroot

Aanbevolen berichten

Goedendag,

 

ik ben een mid veertiger woonachtend in Brabant, Nederland. Heel mijn jeugd op brommers gereden (zundapp ks50, kreidler floret en Honda mb5)

Daarna overgestapt naar motoren, Ducati gt1000, BMW gs, Harley springer en als laatste harley Softail heritage. Sinds een tijdje erachter gekomen dat mijn ouders vroeger op een Vespa gla reden. Via foto’s kunnen achterhalen dat het een Vespa gla uit 1959 betrof. Na het onlangs overlijden van mijn vader besloten op zoek te gaan naar een gla. In beginsel veel lezen en kijken. 2 x bij laatste moment twijfel toch niet tot aanschaf overgegaan.

afgelopen donderdag werd er een gla uit 1959 aangeboden in originele lak. Dit met de chromen beugels en een bagaerek/reserveband houder. Deze was identiek aan degene die ik zocht. Zelfs het kenteken zat zeer dichtbij. Origineel Nederlands geleverd met het originele kenteken bewijs uit 1959 er nog bij. Uiteraard heeft de Vespa aardig wat krasjes, deukjes en oppervlakkige roest/patina maar niets echt slecht.

Sinds een paar dagen dus in het bezit van een Vespa 150 gl /vgla1t uit 1959 (Misa).

framenummer en motornummer matchend met het originele kentekenbewijs uit 1959.

De motor start prima maar houdt in (netjes door de verkoper aangegeven in de ad). Schakelen en remmen prima. Vespa heeft vier jaar geleden onderhoud gehad bij Vespa specialist in Rotterdam (nieuwe banden, tank schoongemaakt, enkele kabels vervangen).

ik wil de Vespa technisch na laten kijken bij maskes. Ik wil de scooter zo origineel mogelijk houden. Op dit moment is niet origineel achterlicht gemonteerd. Voor de rest alles origineel. Het voorste zweefzadel is in slechte conditie. Ik ga bekijken of ik dat gerepareerd krijg. 

Afgelopen zondag de hele dag bezig geweest met de carrosserie 

- rustyco voor de wat zwaardere roestplekken

- meguiars ultimate compound om de lak te cleanen / 2 behandelingen

- poor boys sealant 

- poor boys natty blue wax, 2 behandelingen.

 

eind vd week een trailer huren en de Vespa naar rijen (maskes)  transporteren. Hopelijk valt het technisch mee en dan kan ik er snel wat ritjes op maken. Wat moer er gebeuren : Motor weer goed laten rijden (goede check),  nieuwe handvaten, nieuwe rubbers voor de billen. Zadeldek Donna zadel repareren. Monteren beugels en rek.

Enkele foto’s van de staat waarin ik hem kocht en na een dag poetsen (volgorde beetje doormekaar, excuses hiervoor) hopelijk zien jullie het verschil na dik 8 uur poetsen!

 

 

5DFE4497-D7AD-4D02-BE88-7943F70DEF39.jpeg

2FE02F54-E19D-407B-A038-FDC51A937A1D.jpeg

AC1D910F-7DBE-4019-835B-90EE7395FAD4.jpeg

695C5D31-4BBF-4071-A4CB-E2472745039D.jpeg

49605179-4E58-4294-866E-843A89A631CC.jpeg

45BA3FFC-35B2-43B9-8CD1-665A56FB9FDF.jpeg

8C106942-1310-444A-94D0-57C38E0B3956.jpeg

6080E097-D47C-4496-BC44-FB05EE430BAF.jpeg

578AEA7A-DFCF-4D40-A18A-F74269B9CB73.jpeg

B5C78FE6-B41B-4A86-9168-F5C13D0180AE.jpeg

86696BF7-8843-4553-A7DB-BC91588F6169.jpeg

B63F35CE-E929-4098-BF02-70035577B8E1.jpeg

63765EF0-A853-4A20-8E81-E24150F86302.jpeg

Link naar reactie

Mooie aankoop, goed gepoetst 

 

Link naar reactie

Nice find.

Ben eerlijkgezegd zeer benieuwd wat die motorcheckup bij Maskes moet kosten (no joke).

Link naar reactie
18 uren geleden, Frederik9111 zei:

Nice find.

Ben eerlijkgezegd zeer benieuwd wat die motorcheckup bij Maskes moet kosten (no joke).

Om je een idee te geven... ik heb voor mijn GL uit '56 bij de revisie van oa. de motor(nw krukas Bollag, nw carburator Polini), alle kabels, elektriciteit, remmen voor en achter vervangen, schakelkruis en nog een aantal prutsen 2203euro betaald. De helft hiervan zijn werkuren. Ze leveren wel TOPvakwerk...

Link naar reactie
38 minuten geleden, Filientje! zei:

Om je een idee te geven... ik heb voor mijn GL uit '56 bij de revisie van oa. de motor(nw krukas Bollag, nw carburator Polini), alle kabels, elektriciteit, remmen voor en achter vervangen, schakelkruis en nog een aantal prutsen 2203euro betaald. De helft hiervan zijn werkuren. Ze leveren wel TOPvakwerk...

O ja... uurloon is 57€/uur + BTW

Link naar reactie
  • 4 weken later...
Op 27-6-2018 om 15:54, Filientje! zei:

Om je een idee te geven... ik heb voor mijn GL uit '56 bij de revisie van oa. de motor(nw krukas Bollag, nw carburator Polini), alle kabels, elektriciteit, remmen voor en achter vervangen, schakelkruis en nog een aantal prutsen 2203euro betaald. De helft hiervan zijn werkuren. Ze leveren wel TOPvakwerk...

Lees dit nu pas. Amai! Da’s er ook niet naast?!

16 minuten geleden, Filientje! zei:

Hoever staan we bij deze? Maskes gesproken intussen? Offerte? Grts!

Die is net als ik wellicht ook just van zijn stoel gevallen van het verschieten. Wat een bedragen voor een “revisieke”. Een Bollag krukas en Polini carbu zijn normale revisiekeuzes, he? Dat zijn eerder dure tuningonderdelen.

Link naar reactie

Tuurlijk is dat niet goedkoop... anderzijds... "if you want to pay with peanuts... you get monkeys" B)... m.a.w. kwaliteit is een keuze die je maakt! Maar je kan pas oordelen als je het eindresultaat hebt gezien/gereden, niet?

De helft zijn werkuren, de Bollag krukas kost reeds 350€, verder van naaldje tot draadje nagezien, afgesteld (en dat eindeloos tot het allemaal perfect is), vervangen wat essentieel nodig was of beter uit voorzorg, enz. Ikzelf hou ook niet van de "we zullen dit onderdeel het voordeel van de twijfelen geven" en het (nog) niet vervangen (vooral om de prijs te drukken)? Dus Maskes kreeg "carte blanche" inruil voor zijn deskundig oog en Vespa-technieker fierheid :lol:

Peter(Maskes) is daarenboven een topgast, maakt altijd (veel) tijd voor zijn klanten en eist feilloze vakmanschap/gedrevenheid van zijn (jonge) medewerkers Cas en Rob = zijn eigen ingesteldheid. Een technische vraag... Peter zal je met veel geduld alle uitleg verschaffen.

Intussen, dus 2203€ later, heb ik een zalig rondrijdende GL uit 1956... feilloos starten, feilloos rijden, feilloos schakelen,  feilloos remmen,... hoe leuk is dat!

Wie alles zelf kan doen is natuurlijk beter af... en dat ben ik dus niet :lol:

Ik wil geen afbreuk doen aan andere herstellers maar Maskes is een absolute referentie zoals de naam van zijn zaak doet vermoeden "Vespa Klassiekers"

Link naar reactie
2 uren geleden, Filientje! zei:

Tuurlijk is dat niet goedkoop... anderzijds... "if you want to pay with peanuts... you get monkeys" B)... m.a.w. kwaliteit is een keuze die je maakt! Maar je kan pas oordelen als je het eindresultaat hebt gezien/gereden, niet?

De helft zijn werkuren, de Bollag krukas kost reeds 350€, verder van naaldje tot draadje nagezien, afgesteld (en dat eindeloos tot het allemaal perfect is), vervangen wat essentieel nodig was of beter uit voorzorg, enz. Ikzelf hou ook niet van de "we zullen dit onderdeel het voordeel van de twijfelen geven" en het (nog) niet vervangen (vooral om de prijs te drukken)? Dus Maskes kreeg "carte blanche" inruil voor zijn deskundig oog en Vespa-technieker fierheid :lol:

Peter(Maskes) is daarenboven een topgast, maakt altijd (veel) tijd voor zijn klanten en eist feilloze vakmanschap/gedrevenheid van zijn (jonge) medewerkers Cas en Rob = zijn eigen ingesteldheid. Een technische vraag... Peter zal je met veel geduld alle uitleg verschaffen.

Intussen, dus 2203€ later, heb ik een zalig rondrijdende GL uit 1956... feilloos starten, feilloos rijden, feilloos schakelen,  feilloos remmen,... hoe leuk is dat!

Wie alles zelf kan doen is natuurlijk beter af... en dat ben ik dus niet :lol:

Ik wil geen afbreuk doen aan andere herstellers maar Maskes is een absolute referentie zoals de naam van zijn zaak doet vermoeden "Vespa Klassiekers"

Je hebt helemaal gelijk. Peter is een vakman/vakidioot en bovenal een hele goede kerel.

Daar wil ik dan ook absoluut niets tegen in brengen.

Neemt niet weg dat je voor dat geld een fantastisch px blok had kunnen hebben wat een stuk soepeler en vergevender is dan een gl blok.

Natuurlijk moet iedereen doen waar zij/hij zin in heeft en het geld voor kan missen.

Link naar reactie

Offerte binnen en viel allemaal wel mee hoor.

carb revisie, nieuwe bobine, ontsteking revisie en afstellen en nieuwe bekabeling en nog wat kleine zaken. Nieuwe handvaten en bilrubbers. En hoe tof een New Old Stock achterlicht in de juiste kleur, azurro met. (was het enige wat niet origineel was). Eerlijke prijzen en ook inschatting van het werk in uren viel me niet tegen. Ga hem na mijn vakantie ophalen.

ik snap dat sommigen kiezen voor een nieuw sneller blok maar ik word blij van alles zo origineel mogelijk. Dus originele lak, niets gelast etc. Framenummer en motornummer netjes leesbaar en identiek als op origineel kenteken deel 1 uit 1959.

ieder zijn ding uiteraard.

Ben zeer benieuwd.

Link naar reactie

 

Op 28-7-2018 om 11:23, eddegroot zei:

Offerte binnen en viel allemaal wel mee hoor.

carb revisie, nieuwe bobine, ontsteking revisie en afstellen en nieuwe bekabeling en nog wat kleine zaken. Nieuwe handvaten en bilrubbers. En hoe tof een New Old Stock achterlicht in de juiste kleur, azurro met. (was het enige wat niet origineel was). Eerlijke prijzen en ook inschatting van het werk in uren viel me niet tegen. Ga hem na mijn vakantie ophalen.

ik snap dat sommigen kiezen voor een nieuw sneller blok maar ik word blij van alles zo origineel mogelijk. Dus originele lak, niets gelast etc. Framenummer en motornummer netjes leesbaar en identiek als op origineel kenteken deel 1 uit 1959.

ieder zijn ding uiteraard.

Ben zeer benieuwd.

Over hoeveel € praten we hier dan? ;)

Ik ben in elk geval met het werk van Maskes :)

Link naar reactie

Zonder het New Old Stock achterlicht en zonder montage van accessoires rond de 500 (alle bekabeling, carb revisie, bobine,  ontsteking , handvaten, rubbers)

Ik weet pas of ik tevreden ben als ik hem op ga halen en weet goe hij rijdt, uiteraard maar ik heb er alle vertrouwen in.

 

groet

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...