Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Ratelend geluid


Cantodea

Aanbevolen berichten

Vespa hapt nog steeds naar adem. Luchtfilter werd vernieuwd. Sinds enige tijd hoor ik nu ook een ratelend geluid bij lage snelheid (20 à 25 per uur. Als de vespa op zijn pikkel staat en je heeft lichtjes gas, maakt hij ook een ratelend geluid. Het lijkt uit de versnellingskast te kopen. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Hij heeft tweetal maand terug een groot onderhoud gehad (10000 km).

Ga morgen alvast langs naar de dealer, maar dacht om eerst hier eens mijn licht op te steken. 

Link naar reactie

Het zijn waarschijnlijk gewoon je rollen en geleiders die wat rammelen op laag toeren. De ene GTS heeft het wat sneller dan de andere, hoort er gewoon bij. Heb het zelf bij zowel de standaard als de dr pulley rollen/geleiders. Bij de standaard rollen begon het bij mij rond de 3000km en bij de dr pulley’s na 4500km. Waarschijnlijk gaat je dealer hetzelfde zeggen.

Link naar reactie

Opgelost: het waren inderdaad de variorollen of hoe die dingen ook mogen heten. Tip van de dealer: even de motor laten warm draaien, dan tegen 30 per uur de remmen dicht trekken en vol gas geven, een paar maal na elkaar. En inderdaad het lawaai verminderde sterk en de Vespa trekt weer als tevoor. 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...