Ga naar inhoud
Vespaforum.be
FredericE

PK50XL restauratie

Recommended Posts

@Philip1 Sowieso ging in eerst herkableren en testen. (Had ik vermeld in mijn bericht met foto’s stator.) 

Na wat opzoeken heb in bekomen dat ik voor mijn model moet uitkomen:

Wit-rood 56 ohm met +- 5 ohm speling

Wit-groen 430 ohm met  +- 20 ohm speling

Tussen wit-rood met ik 62 ohm wat mij aanvaardbaar is, maar tussen wit-groen meet ik 3 ohm. Wat dus lijkt op een kortsluiting ergens.

Deel dit bericht

Link naar bericht

De ontstekingsspoel en bedrading van de stator heb ik vervangen. Onmiddellijk weer een mooi vonk en directe start. 

Maar nog geen 2 seconden na het starten schiet hij in toeren, iemand een idee? Ik sluit de vernieuwde gaskabel als oorzaak niet uit. Deze leek mij iets korter dan de vorige die helaas afgeschoten is.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Valse lucht? Hebben die krengen van Smallfarmes al eens last van.

Zit er een vilt tussen je carburator en inlaat?

Deel dit bericht

Link naar bericht
On 6/25/2018 at 4:03 PM, FredericE said:

Wanneer ik deze er probeer af te halen stuit ik op 2 van de 3 schroeven die ik er niet afkrijg. De kop zag er al niet meer uit en WD40 heeft niet geholpen. Hoe kan ik deze alsnog loskrijgen?

Iedereen die regelmatig aan oude Vespa's sleutelt, kan best eens investeren in zo een slag-schroevendraaier. Kleine investering, al veel tijd en miserie mee uitgespaard.

hbm-078-60.jpg-1920x1080-955b937c8d.thumb.jpg.15869739e1408043001b72b63662e666.jpg

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ja die dichtring van je link zit ertussen. Wel valt het mij op dat mijn bushing intake totaal niet vast zit. Nochtans zijn alle ringen en heel de boel wel aangebracht.

Met als gevolg dat mijn carburateur ook vrij spel heeft (geen idee of dit de bedoeling is?)

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 minuten geleden, FredericE zei:

Ja die dichtring van je link zit ertussen. Wel valt het mij op dat mijn bushing intake totaal niet vast zit. Nochtans zijn alle ringen en heel de boel wel aangebracht.

Met als gevolg dat mijn carburateur ook vrij spel heeft (geen idee of dit de bedoeling is?)

Je carburator zou "muurvast" moeten zitten (te nuanceren; de spanring té vast aandraaien kan een "lip" van de carburator afbreken). Er mag alleszins geen speling op te voelen zijn. Immers, speling = vrije ruimte = valse lucht

Deel dit bericht

Link naar bericht

Is het al opgelost met het klemmen van de carb?

Ik heb dit probleem ook gehad. Ik kon de ring helemaal aandraaien en nog had ik speling.
De ring heb ik er toen uitgehaald, bout eruit gehaald en de 2 uiteindes van de ring (waar de bout doorheen gaat) iets ingekort.
Hierdoor kon de ring net iets meer klemmen en het probleem was verholpen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen