Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vliegwiel stuk, kostprijs?


jefvdv

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een PX125E (VNX2T) van 1984. Na 10 jaar bollen zonder probleem vorige week prijs op de Ring: vliegwiel volledig kapot. Vespa binnen gedaan bij een officiële verdeler om te laten nakijken: €600 kosten... Vliegwiel was aan het afbrokkelen, volledig op. Ongeveer €350 voor een Piaggio vliegwiel alsook een bobijn nodig van rond de €100. Een paar werkuren erbij en dan kom je aan €600. Hij ging ook de cilinder proper maken. Een goeie vakman heeft nu eenmaal zijn uurprijs, maar met originele onderdelen erbij toch wel even slikken.

Olie vervangen, banden vervangen en kabels trekken kan ik, maar van de echte techniek geen kaas gegeten.

Ik mag van de dealer bij SIP bestellen maar dan mijn verantwoordelijkheid dat ik het juiste bestel en geen garantie meer.

Alvorens ik beslis: wat denken de kenners van de prijs? Erover, gewoon duur, normaal...?

Thanks!

 

 

 

Link naar reactie

350 voor een.vliegwiel is goed gestolen mijn gedacht. Zoek eens rond voor een goed.2dehands. Zelfs een sip vliegwiel kost je maar 150 euro en daarmee zal je bakje grettiger toeren nemen.100 euro voor een bobijn is ook ver overdreven.

 

Ik raad je sara van the ring ding ding shop aan.in.diegem

Link naar reactie

vermeld ook van welke regio je bent , altijd leuk om te weten , 

Link naar reactie

Ik ben van Antwerpen, Linkeroever. Heel lang geleden eens bij een forumlid op het Kiel geweest die mij toen geholpen heeft met een lastige pinker.

Bedankt alvast voor de reacties. Doet mij besluiten om best de Vespa gewoon te gaan halen en de demontage u(u)r(en) af te rekenen. Het vliegwiel is zo duur omdat hij enkel met originele Piaggio onderdelen wil werken. Ik ben eigenlijk niet zeker of het vliegwiel ook stuk is. Die ventilator met schoepen in ieder geval wel.

Ik gebruik de Vespa niet dagelijks dus het is allemaal niet dringend. Ik kom in de verleiding om het zelf proberen maar dan ga ik hier rap terug staan denk ik, ik ben geeneens zeker welke versie ik op SIP moet bestellen.

theringdingdingshop.be komt al sympathiek over, ik ga daar eens horen.

 

 

 

 

 

Link naar reactie

:blink:

Los er over!

(Ik kop op een gebroken half maantje van €0,5).

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...