Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nieuwe cosa rijder


Bambostje

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen. Ik ben na jaren moto rijden (meer dan 900cc) en een jaartje zonder nu naar een vespa cosa 200cc overgegaan. Heb deze gekocht met 11200km met hier en daar een deuk ( is altijd van oudere man geweest 1ste eigenaar) en gekocht nadat hij al paar jaar stil stond. Wel af en toe gestart maar niet gereden. Nu de uitlaat is helemaal rot dus moet ik opzoek naar een nieuwe ( alle tips zijn welkom ) en ook nog de onderspoiler dus dat plastic onder de vloerplaat is kapot. Veredelde nog beetje opknap werk aan. Alle tips zijn welkom. Welk type is dit de cosa 1 of cosa 2 ?

Ps heb er ook een 2de bij gekocht maar 125 en is echt voor stukken maar niks van nodig dus gelijk op 2dehands gezet.

 

IMG-20180610-WA0007.jpeg

20180609_105950.jpg

Link naar reactie
  • 1 maand later...

van al mijn scooters is de cosa de leukste om mee te rijden. de dualrem ( met het pedaal voor en achter remmen) de abs, we wegligging en de vering. bij revisie heb ik wat andere onderdelen gebruikt, een krukas van  MAZZUCCHELLI, een 26/26 carburator en een Uitlaat SIP ROAD Sport. 

Link naar reactie

Ja ondertussen ook een beetje werk aan gedaan en uitlaat is ook een sip road geworden. Wel moeilijk of heel duur om aan bepaalde stukken te raken. En ik sta langs andere kant nog met een cosa 125cc voor onderdelen en raak je aan de straatstenen niet kwijt...

Link naar reactie
Op 14-7-2018 om 09:49, Bambostje zei:

Ja ondertussen ook een beetje werk aan gedaan en uitlaat is ook een sip road geworden. Wel moeilijk of heel duur om aan bepaalde stukken te raken. En ik sta langs andere kant nog met een cosa 125cc voor onderdelen en raak je aan de straatstenen niet kwijt...

Ik denk dat ik wel iemand weet die interesse heeft in die tweede Cosa voor onderdelen van u. Afgelopen weekend reed er een Cosa rijder mee met de Vesparados Belgium in Ieper en omgeving en die heeft op terugweg serieus wat problemen gekregen. Zijn koppeling er door geknald en ik vrees nog meer andere motorische problemen zoals gat in de piston, etc...

Bezorg me uw gegevens eens via PM dan kan ik dat aan hem bezorgen want die zit hier niet op het forum.

Link naar reactie

Hallo. Alles staat op 2dehands. Hele scooter . Motor is normaal goed maar kabels enzo ontbreken. Ik probeer de link hier te plaatsen.

vespa cosa 125

Prijs o.t.k.

https://www.2dehands.be/link/431102431.html?utm_source=android_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_android

Link naar reactie

De mijne heb ik gekocht met 1200 km op de teller, eerste eigenaar, een bejaarde dame.  Als hij in orde is, een heel leuke scooter.

Ook al wat problemen mee gehad, maar toch een leuke scooter. Als je vragen hebt, altijd welkom.

Met batterij of zonder?

 

Link naar reactie

Aaah nog een Cosa rijders op het forum! Welkom en veel rijplezier met deze “moderne klassieker”.

54CE1896-A1BE-420B-A501-6A1951EE50DB.thumb.jpeg.01c1787e63ee38d151ece82af68beeb3.jpeg

Dit is de mijne.

Link naar reactie

 

 

 

 

 

 

Hier nog wat informatie over diverse informatie over mijn Cosa en de problemen waar ik tegen aan gelopen ben de afgelopen tijd.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Ja heb er nu ondertussen al redelijk wat mee kunnen rijden maar ben nu aan het twijfelen gegaan om hem misschien toch al te verkopen. Vooral omdat de dochter veel wil meerijden denk ik toch aar een automaat opzoek te gaan ipv handgeschakelde. Waar kan ik deze best plaatsen als te koop en wat is een redelijke prijs voor de cosa ? Bedankt.

Link naar reactie
1 uur geleden, Bambostje zei:

Ja heb er nu ondertussen al redelijk wat mee kunnen rijden maar ben nu aan het twijfelen gegaan om hem misschien toch al te verkopen. Vooral omdat de dochter veel wil meerijden denk ik toch aar een automaat opzoek te gaan ipv handgeschakelde. Waar kan ik deze best plaatsen als te koop en wat is een redelijke prijs voor de cosa ? Bedankt.

Zonde om hem te verkopen, maar als je hem echt kwijt wil dan zijn wellicht de gangbare tweedehands verkoop site’s goed genoeg.

De prijs hangt af van de optische en technische staat maar de Cosa is niet heel erg gewild. Veel meer dan €1000,- gaat hij niet opleveren. Voor hoeveel heb je hem gekocht?

Wellicht kan je hem hier aanbieden bij de Cosa liefhebbers;

https://m.facebook.com/groups/164481069894

Maar mijn advies zou zijn, lekker gaan rijden met de Cosa! Deze heb je al en een automaat gaat vervelen ;)

Link naar reactie

Ja als ik er 900 voor krijg ben ik uit de kosten en blij. Ja ik weet dat het misschien achteraf gaat spijten maar de dochter is 7 jaar en dan is dit niet de handigste scooter om veel met haar te toeren en moest ik nu al niet zo veel ander rollend speelgoed staan hebben zou ik zeggen ik hou hem. Maar ja...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...