Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Zijpoot raakt bij linkse bochten


Lc Vroem

Aanbevolen berichten

Dag besta Vespa-ers.

 

Heb sinds kort een 2e hands vespa gts250

Wat vervelend is, is dat bij linkse bochten de zijpoot steeds de weg raakt.

Ik lig helemaal niet plat in de bocht, moet bijna de bocht rechtop nemen.

Het is niet de poot zelf die raakt, maar het stuk dat er aan vast is om deze uit te klappen.

Heb er al aan gedacht om dat zijstuk van de poot er af te zagen.

Heb de zijpoot wel nodig om de vespa makkelijk in de garage te plaatsen (wegens smalle ruimte)

 

Tnx voor nuttige reply

Luc

 

Link naar reactie

Bij een hoop GTS-en raak de zijstandaard beugel de grond bij sportief rijden, maar als je bijna rechtop de bocht moet nemen is iets niet goed.

Er is hier ook een topic over op MV: http://modernvespa.com/forum/topic47271

Aantal zaken die je kan proberen: beugel meer naar boven buigen, de bandendruk controleren en de achterschokbrekers in de maximale stand zetten.

Meer ingrijpend is: grotere wielen, dikkere banden (130 voor en 140 achter) en zoals je zelf al aangeeft de beugel wegslijpen.

Misschien kan een foto plaatsen van je zijstandaard/beugel.

Link naar reactie

De beugel van de zijpoot is inderdaad véél te slap gemaakt, elke keer dat je hem gebruikt gaat hij een mm naar beneden na een tiental keer is dat een cm. Zo hoog mogelijk naar boven plooien en als je hem constant gebruikt zou ik er een versteviging laten oplassen zodat hij niet meer naar beneden kan plooien. 

Is een véél voorkomend probleem, ik ken iemand die zijn Vespa daarvoor verkocht heeft, hij vond het niet meer veilig.

Link naar reactie

Hoe kan die beugel nou verbuigen als je de zijstandaard uitklapt. daar komt toch geen enkele kracht op. Lijkt me dat ie is verbogen door een andere oorzaak.

Bij de midden standaard kan ik me er iets bij voorstellen omdat je er dan je gewicht op zet en de scooter omhoog tilt of alleen je gewicht gebruikt.

 

Link naar reactie
On ‎6‎/‎16‎/‎2018 at 3:43 PM, motorhan said:

Hoe kan die beugel nou verbuigen als je de zijstandaard uitklapt. daar komt toch geen enkele kracht op. Lijkt me dat ie is verbogen door een andere oorzaak.

Bij de midden standaard kan ik me er iets bij voorstellen omdat je er dan je gewicht op zet en de scooter omhoog tilt of alleen je gewicht gebruikt.

 

Ik heb dat ook steeds raar gevonden. Met de eerste generatie (vanaf 2003) was dat compleet onmogelijk of je lag er ;-) . Maar goed dat het nu opgelost is...

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Ik had hetzelfde probleem. Heb de zijpoot gedemonteerd en het aangelaste stuk om de poot met de voet neer te duwen met een brander rood gestookt. Hierna mooi geplooid zodat hij overal op dezelfde afstand van de Kuip (+- 3cm) zit, in een mooie boog. Na het warm stoken buigt dit gemakkelijk. Hierna onmiddellijk afgekoeld in koud water om toch een zekere hardheid in het metaal te krijgen opdat het niet na gebruik terug open zou plooien.

Nu staat alles perfect en raakt er niets meer de baan als ik een bocht neem.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...