sidvespa Geplaatst: 3 juli 2018 Delen Geplaatst: 3 juli 2018 Zeker niet vergeten een volle tank voorgemende 2taktbenzine leeg rijden als je uw olie pomp hebt gedemonteerd grtz sidvespa Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 3 juli 2018 Delen Geplaatst: 3 juli 2018 Zeker niet vergeten een volle tank voorgemende 2taktbenzine leeg rijden als je uw olie pomp hebt gedemonteerd grtz sidvespa Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 3 juli 2018 Delen Geplaatst: 3 juli 2018 Zeker niet vergeten een volle tank voorgemende 2taktbenzine leeg rijden als je uw olie pomp hebt gedemonteerd grtz sidvespa Link naar reactie
Flexi Geplaatst: 3 juli 2018 Auteur Delen Geplaatst: 3 juli 2018 Ah goed om te weten! Waarom? Zit er lucht op ofzo? Gisteren hebben ze me op een engels forum verteld dat mijn carb misschien krom is en dat ik de 2 schroeven moest losdraaien en nog eens proberen. Heb ik vandaag snel gedaan en tis misschien maar een gedacht maar het gaat percies iets vlotter. Ik ga morgen de gaskabel uit zijn hoes halen en goed invetten en nog eens proberen met de carb vastgeschroefd en losgedraaid. Wat te doen indien hij echt krom is? Link naar reactie
Flexi Geplaatst: 4 juli 2018 Auteur Delen Geplaatst: 4 juli 2018 Heb vandaag de carb eraf gehaald en tegen een venster geplaatst en de carb wiggelde. Dus krom. Heb hem dan gevlakt op een stuk schuurpapier p400 besprenkeld met olie. Na enkelle minuutjes cirkeltjes te draaien heb ik terug een vlakke carb. Heb mijn schuif ook uitgehaald en gevlakt . Alles schuift nu lekker. Carb terug geinstaleerd en vastgezet op 6nm Dan de test. Na enkele keren kikken is ze gestart en bleef mooi draaien. Heb een klein ritje gedaan op de oprit en bleef mooi draaien. Bij het terug naar mijn garage rijden is ze terug stil gevallen en wou niet meer starten Ik ga morgen nog eens proberen met mijn batterij om te zien of ze dan beter start. Heb net een nieuwe bougie en die 55/160 ralenti sproeier besteld. Hopelijk is mijn probleem opgelost ik wil gaan rijden Link naar reactie
Flexi Geplaatst: 13 augustus 2018 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2018 Hallo, Even tijd gehad om aan de vespa te werken. Heb de bougie aangepast naar een 8 en heb de ralentie sproeier geplaatst. Na enkelle keren kicken starte ze en heb ik haar even laten draaien en een kort ritje gedaan hier in de straat. Terug thuis gekomen op de zij standaard gezet en na even viel ze terug stil. Om haar gestart te krijgen met de kickstarter moet je verscheidene keren kicken En dan durft ze nog stil te vallen. Mijn probleem is blijkbaar nog niet opgelost. Zou ze te rijk staan nu? Heb momenteel de originele uitlaat nog steken. Een vraagje over de startermotor. Ik heb even zitten rondkijken op ebay en de meeste die ik tegen kom zijn voor cosa's van 88 tot 91 mijne is van 92 Zit er verschil op de startermotor? Thanks! Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 13 augustus 2018 Delen Geplaatst: 13 augustus 2018 En als je het stationair toerental iets omhoog zet? Hoeveel toeren draait het blok bij stationair toerental? Link naar reactie
Flexi Geplaatst: 14 augustus 2018 Auteur Delen Geplaatst: 14 augustus 2018 Oei weet ik niet meer van buiten Ik zal de volgende keer kijken Ik snap het soms niemeer heb al verscheidene 2 takten en enkelle 4 takten uit mekaar gehaald en terug in mekaar gestoken en nu krijg ik een klein vespatje nie aant draaien zoals het moet Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 17 augustus 2018 Delen Geplaatst: 17 augustus 2018 En inmiddels de boel al weer goed draaiend? Heb je de filterbox nog onder het zadel zitten of heb ke die verwijderd? Wat is eigenlijk je volledige sproeier bezetting? Mijn bezetting is na het verwijderen van de filterbox; - 55/160 - BE3 - 122 En de gasschuif heb ik ook vervangen door een versie zonder holte, dit omdat de Cosa ondanks door een forse 128 hoofdsproeier wat arm liep op vollast. Nu is het goed. Ook ik gebruik overigens een 8 bougie. Wellicht zit jou probleem wel in de instelling van de mengsel schroef, ik weet alleen niet meer hoeveel slagen die precies uitgedraaid moet worden, maar Duitse fora zijn gewillig en staan vol met Cosa informatie. Wat betreft de startmotor, geen idee of een ouder type past, wellicht even speuren in de bouwtekeningen op de SIP website. Link naar reactie
Flexi Geplaatst: 5 september 2018 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2018 Hallo, Sorry voor de late reactie maar ik kreeg niets gepost. Carb probleempje lijkt opgelost. Ik heb 125 sproeier steken voor de moment met ander uitlaat 55/160 Be3 Ngk 8 bougie Mengselschroef staat op 2 toeren denk ik. Van welk model komt jouw nieuwe gasschuif? . Ik heb de starter afgehaald maar zie er niet veel aan hoe kan ik die testen? Waneer ik op sip kijk is die starter niet dezelfde als de mijne ik snap niet goed hoe dit kan Vespa reng deng dank u voor de hulp! Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 8 september 2018 Delen Geplaatst: 8 september 2018 Stuur eens een foto van hoe de startmotor op je blok zit. Testen zou je met een accu moeten kunnen doen. Deze gasschuif heb ik; https://www.sip-scootershop.com/en/products/throttle+slide+sip+42+_84920420 Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 8 september 2018 Delen Geplaatst: 8 september 2018 Wellicht is de aanschaf van een boek als dit ook handig. Moet je alleen wel goed Duits kunnen Link naar reactie
Vespaciao Geplaatst: 8 september 2018 Delen Geplaatst: 8 september 2018 9 uren geleden, Vespa Reng Deng Deng Deng zei: Moet je alleen wel goed Duits kunnen Zo moeilijk is het 'Duits' nu ook weer niet...een Germaanse taal die niet zoveel "verschilt" met het Nederlands...zelfs "Jean-Marie Pfaff" kan het "vloeiend zonder haar erop" Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 8 september 2018 Delen Geplaatst: 8 september 2018 7 uren geleden, Vespaciao zei: Zo moeilijk is het 'Duits' nu ook weer niet...een Germaanse taal die niet zoveel "verschilt" met het Nederlands...zelfs "Jean-Marie Pfaff" kan het "vloeiend zonder haar erop" Dat een Belg dat zegt over het Nederlandsch terwijl er tegenwoordig steeds minder Nederlanders een andere taal dan die van hen zelf machtig zijn is toch wel bijzonder Link naar reactie
Flexi Geplaatst: 14 september 2018 Auteur Delen Geplaatst: 14 september 2018 Op 8-9-2018 om 17:40, Vespaciao zei: Zo moeilijk is het 'Duits' nu ook weer niet...een Germaanse taal die niet zoveel "verschilt" met het Nederlands...zelfs "Jean-Marie Pfaff" kan het "vloeiend zonder haar erop" Duits is niet echt een probleem voor mij. De starter zit rechtstreeks op het blok zonder bocht Ik ga testen met mijn batterij lader om te zien wat het doet. Zijn er nog mensen die soms problemen hebben om hier iets geplaatst te krijgen? Ik krijg soms geen text als ik typ Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.