Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Remlicht V50


Stefan2

Aanbevolen berichten

Beste,

ik heb zopas een Vespa V50 aangekocht. Bij nazicht thuis stel ik vast dat het achterlicht werkt, doch het remlicht niet.

Bij het losdraaien van het achterlicht zie ik 1 los kabeltje zitten ( niet vastgekoppeld ), het andere zit vast aan het lampje vr het achterlicht.

Mijn vragen:

1) heeft dit model normaal een remlicht?

2) is een remlicht te voorzien ?

alvast bedankt,

 

Stefan2

Link naar reactie

Het kan zijn dat een v50 geen remlicht heeft , is simpel te zien he zijn er 2 lampjes voorzien ? Of is uw lampje een met 2 gloeidraadjes ?

grtz sidvespa

ps post anders eens een foto van de binnenkant van uw licht 

Link naar reactie
18 minuten geleden, Stefan2 zei:

Beste ,

Alvast bedankt, hierbij twee foto’s..

de afgeplakte kabel werd doorgemeten.. vanaf het licht tot in het midden van de scooter is er reactie .. vanaf het midden tot naar het stuur is er geen reactie meer.

 

 

 

vesp.jpg

vesp2.jpg

Link naar reactie

Dit is inderdaad een model zonder stoplicht , er zal negen van de tien bij de restauratie een kabelboom ingestoken zijn van eentje met stoplicht 

heb je ook al eens gekeken of er aan uw rempedaal iets is wat op een schakelaar of vroegere plaatsing van een schakelaar kan wijzen ? 

grtz sidvespa 

Link naar reactie
17 uren geleden, sidvespa zei:

Dit is inderdaad een model zonder stoplicht , er zal negen van de tien bij de restauratie een kabelboom ingestoken zijn van eentje met stoplicht 

heb je ook al eens gekeken of er aan uw rempedaal iets is wat op een schakelaar of vroegere plaatsing van een schakelaar kan wijzen ? 

grtz sidvespa 

Helaas niets te zien van een vroegere schakelaar ...

is dit nog te plaatsen ?

Link naar reactie

Eerlijk gezegd zou ik dat niet doen hoort niet thuis op deze Vespa,

mogelijkheid om dit te plaatsen  is er altijd en in verschillende vormen enkel welk is de meest geschikte of de properste

grtz sidvespa

 

 

Link naar reactie

Ik zou het zéker wel doen. In het huidige verkeer is een remlicht een niet onbelangrijke extra veiligheidsfactor.

De rempedaal is bevat sowieso een contactvoorziening. Ik zie slechts 2 kabels (geen 3de massakabel) dus ik ga er gemakshalve van uit dat de motor is voorzien van of omgebouwd is naar een elektronische ontsteking? Het remlicht activeren is dus niet meer dan het remcontact voorzien van voeding en achterlicht met 2 vattingen installeren. Easy-peazy zonder dat je aan de buitenkant iets verschillend zal zien (en de puristen tevreden kan houden).

Link naar reactie

Elektronische  ontsteking heeft niets met de kickstart te maken hoor , is gewoon de manier  dat er voor zorgt dat er een vonk ontsteekt aan de bougie 

je hebt bij oudere types met  platines ( vis platines ) ontsteking en bij nieuwere is het meestal een  elektronische ontsteking 

voor de meeste oude Vespa's zijn er nu dus ook als up grade elektronische ontstekingen te verkrijgen deze zijn betrouwbaarder en hebben minder onderhoud nodig 

grtz sidvespa

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...