timve Geplaatst: 28 mei 2018 Delen Geplaatst: 28 mei 2018 Na 30000 km'tjes volgas autostrade afjakkeren zonder problemen, 's morgens slecht starten en pruttelen met de kenmerkende stinkende dikke witte rook. het moest er eens van komen... Ik ga hem deze week eens opengooien en zien wat juist het probleem is. Iemand ervaring met de gts 300 en inwendige waterlekken naar de cilinder ? Benieuwd of het de koppakking is dan wel scheuren in de culas... (verschil van 12 euro of 550 euro ). wish me luck ! grtz Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 28 mei 2018 Delen Geplaatst: 28 mei 2018 Wel goed warm gereden voordat het gas erop ging? Link naar reactie
timve Geplaatst: 28 mei 2018 Auteur Delen Geplaatst: 28 mei 2018 yep, altijd eerst 3 à 4 km'tjes voor de oprit snelweg. Foto's volgen zeker nog , als de culas jaak is dan zal het een complete malossi upgrade worden (cilinder, culas, nokkenas, module) met andere eindoverbrenging. Link naar reactie
timve Geplaatst: 31 mei 2018 Auteur Delen Geplaatst: 31 mei 2018 Niet echt wat je wil zien... Link naar reactie
Pilaf Geplaatst: 31 mei 2018 Delen Geplaatst: 31 mei 2018 Volgens mij heb je het juiste gedaan bij het zien van de witte rook. Schade zoals op de foto’s lijkt mij beperkt, blok goed doorspoelen, kop licht vlakken, ontkolen en nieuwe koppakking erop. Heb je al een lektest gedaan op je kleppen ivm eventuele waterslag? Hoe ziet je cilinder er uit na 30000km, is er nog een hoonpatroon zichtbaar? Zo nee (en als je deze cilinder houdt), dan is het misschien toch een idee om deze door te meten en dan te honen/nieuwe veren of boren/honen/overmaat zuiger, zeker omdat je veel volgas rijdt. Je smering is dan weer beter en de motor blijft koeler. Link naar reactie
timve Geplaatst: 31 mei 2018 Auteur Delen Geplaatst: 31 mei 2018 Idd juiste keuze denk ik, kleppen sluiten nog perfect, geen scheuren, e.d. alle toleranties ruim voldoende, hoonsporen nog zichtbaar, segmenten ook herbruikbaar. Proper maken, nieuwe pakkingen en terug de baan op ) toevallig bij uitgekomen, scheur in inlaatspruitstuk, aan de aard te zien zit die er al lang... Toch even checken als je er aan kan. (Aanzuigen lucht). Link naar reactie
Pilaf Geplaatst: 31 mei 2018 Delen Geplaatst: 31 mei 2018 Mooie foto en goed gevonden, lijkt wel of de scheur is meegespoten (fabrieksfout?). Omdat je hem er nu af hebt gehaald wel even vervangen, de interne rubberafdichting gaat vaak lekken na demontage. Je kan er nu goed bij en zou zonde zijn van al je werk als er valse lucht wordt aangezogen. Link naar reactie
witte van zichem Geplaatst: 31 mei 2018 Delen Geplaatst: 31 mei 2018 ik heb eens gehoord bij mijn Italiaanse vrienden,zij zeggen koppakking na 30000 km altijd vervangen,en kleppen na zien en zo nodig afstellen . jij doet veel autosnelweg ,dus da ka wel kloppen. Link naar reactie
timve Geplaatst: 16 juni 2018 Auteur Delen Geplaatst: 16 juni 2018 Ondertussen weer alles netjes geassembleerd, (zelfde cilinder, piston, segmenten) gewoon nieuwe koppakking, cilindervoetpakking, nieuw inlaatspruitstuk (+ airboxmodificatie) en klein onderhoudje. Draait weer zoals naaimachientje. (120 km gedaan) Toch weer bij iets uitgekomen. De draad aan de oliedruksensor (rechtsvooronder aan motorblok, ter hoogte van oliefilter) was netjes afgebroken ter hoogte van de clips. waarschijnlijk door trillingen. Door de behuizing blijft de afgebroken draad netjes in de rubberen kap zitten, zodat schade niet zichtbaar is. Toch in het oog houden bij opstart of je oliedruklicht rood oplicht bij starten en terug uitgaat. De airboxmod. geeft toch een iets betere gasrespons. 150 euries aan stukken (onderhoud inbegrepen)... me happy Link naar reactie
Pilaf Geplaatst: 16 juni 2018 Delen Geplaatst: 16 juni 2018 Mooi werk en bedankt voor de oliedruk sensor feedback, altijd handig om even verder te kijken dan de sensor. Veel veilige en probleemloze km-ers toegewenst. Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 23 juni 2018 Delen Geplaatst: 23 juni 2018 Prachtig gedaan! Laat dat eens doen bij een fietsenmaker die vespa's verkoopt?! ... Link naar reactie
timve Geplaatst: 14 november 2018 Auteur Delen Geplaatst: 14 november 2018 Ondertussen 4000 km'tjes volgas verder en nog altijd alles netjes draaiend Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.