Ga naar inhoud
Vespaforum.be

koelwaterlek gts 300


timve

Aanbevolen berichten

Na 30000 km'tjes volgas autostrade afjakkeren zonder problemen, 's morgens slecht starten en pruttelen met de kenmerkende stinkende dikke witte rook.  het moest er eens van komen...  Ik ga hem deze week eens opengooien en zien wat juist het probleem is.  Iemand ervaring met de gts 300 en inwendige waterlekken naar de cilinder ?  Benieuwd of het de koppakking is dan wel scheuren in de culas... (verschil van 12 euro of 550 euro :) ).  wish me luck ! grtz

Link naar reactie

yep, altijd eerst 3 à 4 km'tjes voor de oprit snelweg.  Foto's volgen zeker nog :), als de culas jaak is dan zal het een complete malossi upgrade worden (cilinder, culas, nokkenas, module)  met andere eindoverbrenging.  

 

Link naar reactie

Niet echt wat je wil zien...:wacko:

IMG_20180530_164302711.jpg

IMG_20180530_164257306.jpg

Link naar reactie

Volgens mij heb je het juiste gedaan bij het zien van de witte rook. Schade zoals op de foto’s lijkt mij beperkt, blok goed doorspoelen, kop licht vlakken, ontkolen en nieuwe koppakking erop.

Heb je al een lektest gedaan op je kleppen ivm eventuele waterslag?

Hoe ziet je cilinder er uit na 30000km, is er nog een hoonpatroon zichtbaar? Zo nee (en als je deze cilinder houdt), dan is het misschien toch een idee om deze door te meten en dan te honen/nieuwe veren of boren/honen/overmaat zuiger, zeker omdat je veel volgas rijdt. Je smering is dan weer beter en de motor blijft koeler.

Link naar reactie

Idd juiste keuze denk ik, kleppen sluiten nog perfect, geen scheuren, e.d. alle toleranties ruim voldoende, hoonsporen nog zichtbaar, segmenten ook herbruikbaar.  Proper maken, nieuwe pakkingen en terug de baan op ) toevallig bij uitgekomen, scheur in inlaatspruitstuk, aan de aard te zien zit die er al lang... Toch even checken als je er aan kan. (Aanzuigen lucht).  

IMG_20180531_170829993.jpg

Link naar reactie

Mooie foto en goed gevonden, lijkt wel of de scheur is meegespoten (fabrieksfout?). Omdat je hem er nu af hebt gehaald wel even vervangen, de interne rubberafdichting gaat vaak lekken na demontage. Je kan er nu goed bij en zou zonde zijn van al je werk als er valse lucht wordt aangezogen.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Ondertussen weer alles netjes geassembleerd, (zelfde cilinder, piston, segmenten) gewoon nieuwe koppakking, cilindervoetpakking, nieuw inlaatspruitstuk (+ airboxmodificatie) en klein onderhoudje.  Draait weer zoals naaimachientje. (120 km gedaan)  Toch weer bij iets uitgekomen.  De draad aan de oliedruksensor (rechtsvooronder aan motorblok, ter hoogte van oliefilter) was netjes afgebroken ter hoogte van de clips.  waarschijnlijk door trillingen.  Door de behuizing blijft de afgebroken draad netjes in de rubberen kap zitten, zodat schade niet zichtbaar is.  Toch in het oog houden bij opstart of je oliedruklicht rood oplicht bij starten en terug uitgaat.  De airboxmod. geeft toch een iets betere gasrespons.  150 euries aan stukken (onderhoud inbegrepen)... me happy :D

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Ondertussen 4000 km'tjes volgas verder en nog altijd alles netjes draaiend :)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...