Ga naar inhoud
Vespaforum.be

PK50 Valt uit in derde versnelling // hoge toeren


Raul

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Heb mijn PK50 nu een drietal maanden en een paar weken geleden viel hij uit als ik in de derde versnelling een honderdtal meters heb gereden..

Motor start (nog steeds) gewoon prima, kraan open, niet eens choken, gewoon twee drie keer trappen en hij gaat aan.. Stationair loopt hij redelijk..

Wegrijden en doorschakelen gaat ook prima, totdat ik in de derde zit en een honderdtal meters voluit rij, dan ineens plof, geen vermogen meer en hij zakt weg.. soms krijg ik hem weer aan de praat als ik snel terugschakel, maar das eerder toeval denk ik.. de keren dat ik heb test gereden valt hij elke keer rond dezelfde snelheid en toeren ineens weg.. dan loop ik even rustig vijf a tien minuten en bam... ik krijg hem weer aangetrapt gestart en gaan.. tot hetzelfde moment in drie.. dan valt hij weer uit..

Eerst dacht ik dat het lag aan de benzine leiding.. oud met een knik net onder de tank... dus heb ik de tank leeg gehaald, eruit gehaald, gecheckt op vuiligheid en nieuwe leiding opgelegd.. daarna aangezien de tank er toch al uitlag, maar even het luchtfilter gaasje vervangen als ook het ieniemiene benzine filtertje bovenop//in de Dell'Orto 16.10.. de Dell'Orto zag er schoon en in goede conditie uit, dus daar heb ik (nog) niets aan gedaan..

maar na nog een testritje bleek het euvel niet te zijn verholpen.. Klinkt dit in jullie Pro oren als valse lucht of is het een electric issue.. 

Het komt trouwens, voor zover ik heb getest, niet voor in de 1ste of 2de versnelling.. oh en er zit een nieuwe bougie in, de vorige bougie was ok, maar heb hem toch maar gewoon vervangen..

Alle info//advies//goede raad//suggesties zijn welkom..bij voorbaat dank..

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...