Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa px 125 E e


Maranoa

Aanbevolen berichten

Beste vespisten, 

Heb van vandaag een px 125 E bouwjaar 88, de eigenaar waarvan ik hem gekocht heb heeft er 5j niet meer mee gereden.Benzine tank was leeg, dus nieuwe benzine ingedaan en een nieuwe bougie ingestoken NGK 7 er zat wel een 8 in. Heb zeker ongeveer een 5min liggen stampen samen met startpilot, eenmaal hij ingang was kon ik er een toertje met doen, maar na een uurtje kreeg ik hem niet aan de praat zonder start pilot.Wat zou de oorzaak kunnen zijn, zelf heb ik een Vespa GL, maar aangezien de px een elektronische ontsteking heeft ben ik daar niet zo van op de hoogte, graag jullie ervaring daarmee 

thx op voorhand 

Thomas Maratta 

Link naar reactie

Vuil in de carburateur?

Je hebt nog wel een vonk?

Wellicht bougiekabel en bougiestekker vervangen?

Link naar reactie

Hoeveel km’s staan er op de teller? 80ies bourrages die een hele tijd hebben stilgestaan...? Tja... korte pijn -> kleine motorrevisie en je kan er weer zorgeloos tegenaan voor een paar jaar/decennia.

Link naar reactie

Een vonk heb ik wel nog want eenmaal hij draait en je legt hem 5min af en je kickt weer is het zeker geen probleem, maar het is na een uurtje da hij dan terug moeilijk start 

Link naar reactie

Voldoende benzine debiet? Carbu gereviseerd? Gechecked op luchtbel onder de benzinekraan? Etc... veel mogelijkheden hoor.

Link naar reactie

Ik ben begonnen met carburateur en sproeiers te kuisen en voorlopig draait hij mooi en is van de eerste kick weg, nu afwachten of het zo blijft, er lag wel wat klein vuiligheid in de carbu, hopelijk is het daarmee al het meeste verholpen 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...