Ga naar inhoud
Vespaforum.be

km teller kabel


marcdax

Aanbevolen berichten

Oké , vorige week kabel uitgeschoten , geluk dat hij niet blijven steken is , paar keer tegen m'n schijf gekomen.
Nu nieuwe kabel gestoken (80% toch)
Nu onderaan , moet dat ijzeren gedeelte waar de kabel in gaat los ? of niet ?
Dacht gehoord te hebben van wel maar hoe krijg je dan dat boutje "8" los ? 
Potsleuteltje (zelfs met zo'n scharnier) pakt niet , gewone sleutel zit die bout van de vering in de baan.
Of moet je gewoon de kabel er in duwen (door dat gat) en hopen dat dit goed zit ? 

Link naar reactie

gemakkelijk niet echt , ne keer dat het boutje los is dan gaat het wel.
Zit daar trouwens zo'n heel klein rondeelke in , waar zit dat juist ? onder het moertje of ergens anders , schoot ineens los en kon het niet zien.
2x ? op hoeveel km's ?

 

Link naar reactie

Kort na elkaar omdat ik het de eerste keer niet goed genoeg gedaan had. daarna goed gedemonteerd en terug gemonteerd. Kabel zelf nooit vervangen. Ik herinner ne dat ik de vespa een beetje door zijn vering moest duwen om er goed aan te kunnen.

Link naar reactie

Gaat 5 keer vlotter als je de veer bovenaan lost (twee moeren) en de swingarm mee laat kantelen. Het 8 moertje zit dat mooi vrij en de tellerkabel zit dan vrijwel perfect recht in zijn 'olleke !:) 

Link naar reactie

Zal moeilijk gaan , heb dat nu maar onder dat vijsje gemonteerd 
Begin al te twijfelen of dat al niet op de garagevloer lag van teenoftander gelijk we zeggen.
Ofwel zat het onder het boutje want anders was er geen rondeeltje aanwezig want dat zou ik dan ook moeten gevonden hebben

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...