Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa Cosa olielek carbu tandwiel


Boki

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een vraagje

ik heb een olielek onder het bakjes van mijn carburateur
en heb dat uitmekaar gehaald
en onder het deksel van het oliepompje zitten 2 tandwieltjes
en er is een schuintandwieltje dat heb ik er uitgehaald
maar nu denk ik dat het tandwieltje terug op het juiste punt moet staan
en dat weet in niet meer om de juiste 2T olie toe te voeren

weet er iemand hoe ik dat terug op zijn punt moet zetten.
PS. Dit is van een cosa 200. 

image.jpg

Link naar reactie
  • Administrator wijzigde de titel naar Vespa Cosa olielek carbu tandwiel

Maakt niet uit. Gewoon tandwielen op hun plaats laten vallen en weer afsluiten met een nieuwe pakking. Er is geen specifieke positie nodig. Het oliedebiet wordt bepaald door de stand van de gasschuif-heldel-combinatie.

Link naar reactie
2 uren geleden, Vespa Reng Deng Deng Deng zei:

Ik heb in dit topic ook nog het e.a. beschreven over de Cosa carburateur.

Hey, weet u hoeveel toertjes ik de schroef van de benzine toevoer moet open draaien als alles terug in mekaar steekt 

06ED3E2F-4996-4C30-BEE8-C48A4F027B77.jpeg

Link naar reactie
Op 9-5-2018 om 18:19, Vespa Reng Deng Deng Deng zei:

Behold... Hét onderdeel waar Piaggio nét niet aan failliet gegaan is! 

Link naar reactie
24 minuten geleden, Frederik9111 zei:

Behold... Hét onderdeel waar Piaggio nét niet aan failliet gegaan is! 

Is dat zo? Vandaar dat het onderdeel zo duur is, kan nu de rekening van Piaggio weer een beetje gevuld worden :D

Link naar reactie

Yep, de eerste elektronische componenten zoals de benzinekraan en choke op de (o.m.) Cosa 1 waren brol. Te snel geïmplementeerde en te weinig geteste technische toeters en bellen om de concurrentie met de opkomende Franse en Aziatische brommer- en scootermerken bij te benen. Gevolg: fenomenale garantiekosten en desastreuze imagoschade voor een op dat moment al naar adem happend bedrijf. 

Link naar reactie
2 uren geleden, Frederik9111 zei:

Yep, de eerste elektronische componenten zoals de benzinekraan en choke op de (o.m.) Cosa 1 waren brol. Te snel geïmplementeerde en te weinig geteste technische toeters en bellen om de concurrentie met de opkomende Franse en Aziatische brommer- en scootermerken bij te benen. Gevolg: fenomenale garantiekosten en desastreuze imagoschade voor een op dat moment al naar adem happend bedrijf. 

Nooit geweten! Maar om een lang verhaal kort te maken heb ik een historisch belangrijke Vespa in de schuur staan B)

Link naar reactie

En meteen ook de rationele (naast esthetische) reden waarom de Cosa nooit een groots verkoopssucces is geweest :D 

Voor een goed begrip: bij de Cosa II zijn een paar van die kinderziektes weggewerkt (bvb. een manuele bypass voor benzienekraan etc...), maar helaas was het kalf al half verdronken...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...