Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Werken aan een droom...


ArGee

Aanbevolen berichten

Even netjes voorstellen: ik ben Ronald, 43 jaar en van plan een mooie droom te gaan realiseren...

Sinds een jaartje of twee ben ik serieus geïnteresseerd in (klassieke) Vespa's. Dit is afgelopen maart extra versterkt door mijn bezoek aan de prachtige Mostra Scambio Vespa in Genk.

Helaas ben ik zelf nog niet in het bezit van zo'n juweeltje. Tot die tijd houd ik me vooral bezig met het restaureren, repareren en ontwerpen van zadels voor de Vespa's. Zo'n twee jaar geleden begonnen met de opleiding hiervoor en elke week word ik enthousiaster. En begin ik na te denken over de toekomst. Want ja, met 43 realiseer ik me dat ik zowat op de helft ben (als me dat gegund is...). En dan ga je toch nadenken over je plannen voor de 'andere helft'.

Ambities genoeg, daar ligt het zeker niet aan. Het uiteindelijke doel is simpel: een eigen zaakje waar mensen terecht kunnen voor aankoop / verkoop / restauratie van hun Vespa. En daarbij een wand vol prachtige, unieke zadels voor elke denkbare Vespa. In de showroom allemaal blinkende Vespa's, van de jaren '50 (1950 voor de jeugd onder ons :rolleyes:) tot de dag van vandaag. Een mooi streven, toch?

Het lastige blijft uiteraard de start. Ik heb geen bakken met geld te besteden om een zaak op te starten. Wordt dus een hele mooie uitdaging! En daarom ook dat ik lid ben geworden van dit forum. Ik zal hier heel veel gaan leren en vooral ook heel veel gaan vragen! Dus tips en trucs zijn altijd welkom :-)

Het begin is er in ieder geval. Ik mag voor een vriend een prachtige Vespa VNB 4T uit 1963 te koop aanbieden. Staat op Nederlands kenteken. Plaatje, al zeg ik het zelf. Omgebouwd naar een 150cc 2t blok, want origineel 125cc. Dikke 1.000 (ja echt) km op de klok. Een heel bijzonder exemplaar. Hij is namelijk gerestaureerd en daarbij hebben ze de kale carrosserie volledig in de blanke lak gezet. Had nog nooit zoiets gezien.  Even wennen, maar het is echt iets unieks! Paar fotootjes om mijn verhaaltje kracht bij te zetten (ik ga knippen en plakken, hoop dat dit lukt):

image.png.5b0b861eecb2a5d5d957b9e0ba2f371b.png

image.png.c9d3283d68290232627c8f49c716ab29.png

image.png.88f5e70021fb380d9eb14854539bb412.png

image.png.a8b0a89af7642c4282280cf14d2109f5.png

image.png.92ac28cda270c3683fc32cb6eab70994.png

image.png.d98b3e4b73f55e693dc9604ad204804b.png

Ik zal niet meteen tijdens mijn introductie te commercieel zijn en een prijs noemen. Ben dan wel een 'Hollander', maar dat gaat ook mij te ver. Mocht je geïnteresseerd zijn, stuur me dan gerust even een berichtje.

Ben wel benieuwd naar jullie reacties: wat vinden jullie van de afwerking in blanke lak? En wat zou deze Vespa nog meer opleuken of aantrekkelijk maken? Ik hoor het graag. En ik zal me ook nog wel vaak melden bij jullie met vragen en suggesties!

Groet, Ronald

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...