Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Schitterende Vespa 250 GTSie van 2010


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik had een Vespa 250 GTSie en heb nu een Vespa 300 GTS gekocht.

Ik probeer mijn vorige Vespa te verkopen, maar weet niet goed via welk kanaal ik dit het beste kan doen.

Ik sta nu op 2de hands.be, maar heb de indruk dat men er daar een sport van maakt om zoveel mogelijk euro's af te dingen van de vraagprijs.

Kan er iemand mij een tip geven hoe en waar ik een correcte prijs te ontvangen voor mijn vorige Vespa 250 aub ?  Worden er Vespa's te koop aangeboden op Vespa-tour-tochten of zo ? 

Vespa is van 2010, en heeft 26850kms gereden. Maar is nog in topconditie. Er zitten valbeugels op en een groot windscherm.

Nieuwprijs heeft hij 5500€ gekost, + dan nog eens 500€ voor de toebehoren.

Ik heb de vraagprijs nu op 2300€ geplaatst.

Kunnen jullie mij ook eventueel adviseren of deze prijs redelijk is aub ?

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp en feedback.

Met vriendelijke groeten,

Dirk

 

 

     

Link naar reactie

 

11 uren geleden, Tanguyonderwater zei:

Vespa 250ie van 2010 nieuwprijs 5500€. Was dat een van Elon musk misschien

grtn

 

 

11 uren geleden, dvande17 zei:

Bedankt voor uw reactie, maar daar kom ik niet echt verder mee ... . Grtn   

 

Ik ben aan het rondkijken voor een vespa en ben je zoekertje al een paar keer tegen gekomen.

Heb er al eens op willen reageren maar heb het niet gedaan omdat de kleur niet echt is wat ik zoek maar de nieuwprijs zette ik ook vraagtekens bij dat ik weet dat nu een 300  5369, euro kost dus denk ik mmmm  in 2010 toch een andere prijs was dan 5500?? 

Link naar reactie
11 hours ago, frakke said:

 

 

 

Ik ben aan het rondkijken voor een vespa en ben je zoekertje al een paar keer tegen gekomen.

Heb er al eens op willen reageren maar heb het niet gedaan omdat de kleur niet echt is wat ik zoek maar de nieuwprijs zette ik ook vraagtekens bij dat ik weet dat nu een 300  5369, euro kost dus denk ik mmmm  in 2010 toch een andere prijs was dan 5500?? 

Beste Frakke, bedankt voor jouw reactie. Ik heb de originele factuur nog eens in detail nagekeken en je heb gedeeltelijk gelijk. Hij kostte destijds, btw inclusief geen 5500€, maar toch 5242€. Ik had er ook oa de kosten "rijklaar & transportkosten" bijgerekend ... .     Bedankt voor de tip. Ik pas mijn zoekertje aan want het wie weet heb je gelijk dat mensen doorscrollen als ze twijfels hebben bij de aankoopprijs. Neemt niet weg dat het een fantastische Vespa blijft ... . :-)  Vriendelijke groet, Dirk 

Link naar reactie
23 uren geleden, dvande17 zei:

 

Nieuwprijs heeft hij 5242€ gekost, + dan nog eens 500€ voor de toebehoren.

Ik heb de vraagprijs nu op 2300€ geplaatst.

Kunnen jullie mij ook eventueel adviseren of deze prijs redelijk is aub ?

 

 

     

... ...sowieso is een verkoopprijs van "2000 euro" een eerlijke prijs... voor een Vespa van 8 jaar oud... met wat "toeters en bellen"... en in goede staat...

                         Dus de vraagprijs is niet overdreven... en als ze dan afbieden, kan de Vespa 250 GTS wisselen van eigenaar voor "20 flappen van 100 euro" ;)

Link naar reactie
1 minute ago, Vespaciao said:

... sowieso is een verkoopprijs van "2000 euro" een eerlijke prijs... voor een Vespa van 8 jaar oud... met wat "toeters en bellen"... en in goede staat...

                         Dus de vraagprijs is niet overdreven... en als ze dan afbieden, kan de Vespa 250 GTS wisselen van eigenaar voor "20 flappen van 100 euro" ;)

Ok, super. Heel erg bedankt voor de extra info. Er waren vele, voorstellen gedaan, gaande van 1500€ tot 1800€ ... . Maar dat vond ik echt veel te laag... .  De minimumprijs waaraan ik dacht om hem toch weg te doen was ook rond de 2000€. Ondertussen ben ik wel al aan het genieten van mijn 300 GTS ... :-) .    Nogmaals dank. Vriendelijke groet, Dirk

Link naar reactie

Probeer Marktplaats in Nederland eens. Ben je met €2.250 de goedkoopste. Staan er nu 8 op, wordt serieus geld op geboden. Ik zie dat je uit Mortsel komt, dus dat is voor een Nederlander die 'm echt wil hebben best te doen. Plaatsen van de advertentie is gratis, 4 weken zichtbaar. Staat er een op in dezelfde kleuren: 3 dagen, 434x gezien, 19x bewaard en een bod van €2.100. 

Go for it!

Gr Ronald

Link naar reactie
17 uren geleden, dvande17 zei:

Beste Frakke, bedankt voor jouw reactie. Ik heb de originele factuur nog eens in detail nagekeken en je heb gedeeltelijk gelijk. Hij kostte destijds, btw inclusief geen 5500€, maar toch 5242€. Ik had er ook oa de kosten "rijklaar & transportkosten" bijgerekend ... .     Bedankt voor de tip. Ik pas mijn zoekertje aan want het wie weet heb je gelijk dat mensen doorscrollen als ze twijfels hebben bij de aankoopprijs. Neemt niet weg dat het een fantastische Vespa blijft ... . :-)  Vriendelijke groet, Dirk 

 hoi Dirk 

Dat was toen mijn gedacht hé 8 jaar geleden en nu maar scheelt minder dan ik dacht.

Moest hij in een andere kleur geweest zijn was dat een mooie deal denk ik spijtig :(

Link naar reactie
5 hours ago, ArGee said:

Probeer Marktplaats in Nederland eens. Ben je met €2.250 de goedkoopste. Staan er nu 8 op, wordt serieus geld op geboden. Ik zie dat je uit Mortsel komt, dus dat is voor een Nederlander die 'm echt wil hebben best te doen. Plaatsen van de advertentie is gratis, 4 weken zichtbaar. Staat er een op in dezelfde kleuren: 3 dagen, 434x gezien, 19x bewaard en een bod van €2.100. 

Go for it!

Gr Ronald

Beste Ronald,

Dit is super-interessante info ! :-) Heel erg bedankt hiervoor. Ik ga er werk van maken om mijn Vespa daar inderdaad te koop aan te bieden.

Nogmaals dank voor deze zeer bruikbare tip !

Vriendelijke groeten,

Dirk

 

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Neen voor een 250 heb je een motorrijbewijs nodig. En met uw Belgisch autorijbewijs mag je ook in het buitenland geen 125 cc scooter of motor besturen. En ja hoor, de buitenlandse politiediensten weten dat. Zeker bij ons aan de grensstreek waar er veel met de Vespa via de polders naar de Nederlandse kust rijden. Een ritje naar ‘Zoutelande’ kan u dus zuur opbreken !  Iets van een gewaarschuwd man is er twee waard...

back on topic

Link naar reactie

even beetje off topic maar heb volgende vraag:

Ik heb een gts op het oog van 2009, met topkoffer, helmen, 2x handschoenen, gps en 2 sloten. Heeft 6400km.

Is 2300 veel of weinig? Maw koopje of niet?

Hij zei enkel dat zijn koplamp beetje gesmolten was omdat hij een bache erover had gelaten of zoiets.maar heeft nieuwe besteld...

Voor de rest geen schade (zegt hij, nog niet gezien)

Heeft een gts v 2009 abs enz eigenlijk?

Link naar reactie
30 minutes ago, Gunter78 said:

even beetje off topic maar heb volgende vraag:

Ik heb een gts op het oog van 2009, met topkoffer, helmen, 2x handschoenen, gps en 2 sloten. Heeft 6400km.

Is 2300 veel of weinig? Maw koopje of niet?

Hij zei enkel dat zijn koplamp beetje gesmolten was omdat hij een bache erover had gelaten of zoiets.maar heeft nieuwe besteld...

Voor de rest geen schade (zegt hij, nog niet gezien)

Heeft een gts v 2009 abs enz eigenlijk?

Helmen van 2009 zijn waardeloos. Verder beetje onduidelijke vraag, welke gts? 125? 250? Wel weinig km's. 

Link naar reactie

Het is een gts 125, werkelijk geen enkele kras, alleen onderaan uitlaat lijkt het alsof de lak beetje loslaat (normaal?).

Volgens de man heeft de scooter nooit regen gezien (wat ik ook nog geloof ook).

Waarom zijn de helmen v 2009 waardeloos? Hoe zie je dat?.

Is de prijs goed? En heeft deze abs enzo?

Gr

Link naar reactie

Dat van de uitlaat is normaal (met de jaren en de warmte kan de lak wat lossen).

Er staat een topkoffer op. Wat handig is en ook niet zo goedkoop.

Deze heeft zeker geen ABS. 100% zeker.

De uitleg over die lamp kan kloppen, en als hij een nieuwe plaatst heb je daar ook geen zorgen over.

Gebruikte helmen en handschoenen geven geen meerwaarde.

Een gps kost tegenwoordig ook bijna niks meer, dus de meerwaarde daarvan is ook beperkt.

Op de foto ziet hij er erg goed uit.

Nog een gele nummerplaat ( dus waarschijnlijk van eerste eigenaar )

2300 euro is zeker niet de koop van de eeuw. Maar veel goedkoper zal je ze in die staat en met die kilometers niet vinden. Tenzij met val(schade) of kosten voor onderhoud banden, remmen, batterij.

Ter info in 2008 heb ik net dezelfde maar dan nieuw en zonder topcase gekocht voor 3799 euro. Met 2 jaar waarborg en 1 jaar VAB bijstand.

 

B799E53E-1EFE-4C39-9D78-A75F7D724CC2.jpeg

Link naar reactie

Hoi, ja , een helm van 10 jaar oud kan al aan t versterven zijn. Velen zeggen dat je die elke 6 jaar moet vervangen, net zoals banden. Ik hanteer 10 jaar bij weinig gebruik ;-) 

gps, als t een motogps is kost nieuw toch wel snel 300€ of veel meer. 

Ter info, ik heb in den tijd mijn gt(s) aan 2500€  gekocht 5 jaar oud (5000km) en terug verkocht voor 2100 aan 8 jaar oud (11000km).

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...