Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Pinasco uitlaat op PX 125


Bart PX

Aanbevolen berichten

Ik kocht recent een tweedehands Vespa PX 125cc (bouwjaar 2008). Ik stel vast dat er een Pinasco uitlaat op gemonteerd is. Ik lees op de website van SIP het volgende:

 

SIP-TIP: Een grotere hoofdsproeier en aangepaste ontstekingstijdstip zijn absoluut noodzakelijk voor een optimaal en betrouwbaar gebruik van dit uitlaatsysteem. 139 en 177cc setups zijn ideaal in combinatie met een 24mm Dellorto SI carb., Een hogere verhouding primaire schijf kit en vergeet niet een lichter vliegwiel. 200 en 220 cc opstellingen ook profiteren van een grotere diameter koolhydraten, hoger primaire schijven en lichtere vliegwielen.

Hoe kan ik weten of die aanpassingen gebeurd zijn?

Ik zeg er bij dat ik een leek ben op het gebied van techniek...

Link naar reactie

Vijs er voor alle zekerheid toch maar es de sproeiers uit. De Pinasco is een (semi-)expantieuitlaat die een aardige upgrade van de sproeiers vraagt. Ook zonder sproeieraanpassing zal die prima rijden, zolang je de motor niet in maximale belasting in z'n top jaagt. Ik wil de scooteristen niet te eten geven die de eerste keer volgas op de autosnelweg vol gas een streep van 10 meter op het asfast (en in hun broek) trekken. :) 

Gewoon koud in je garage de bougiekleur er uit draaien en naar kijken zegt hooguit wat over het middengebied (lucht en mengbuis) niks over de grootte van de sproeier (enkel relevant in het laatste kwart van de gasschuif).

Voer voor een correcte analyse gewoon es een goeie "bougiestop" uit (geef dit begrip es in in de zoekfunctie van het forum; al ontelbare keren toegelicht).

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...